Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van televisies en spelers

Waar kun je de beste 3D TV’s van 2012 / 2013 kopen?

Hieronder vind je een compleet overzicht van directe links naar de meest populaire en beste 3D TV’s van het seizoen 2012 – 2013. We hebben de nieuwste 3D TV series van merken als Panasonic, Samsung, Sony en LG onder elkaar gezet en een overzicht gemaakt van winkels waar jij deze 3D TV series tegen de laagste prijs en met de beste service kunt kopen. Stop dus met zoeken en klik hier verder naar jouw toekomstige 3D TV.

Mocht je eerst nog verder op onderzoek uit willen kun je verder lezen in ons nieuws archief, ons review archief of ons overzicht van alle winkels waar 3D producten verkocht worden bekijken.

 

kopen Panasonic

Panasonic heeft voor 2012 een groot aantal nieuwe TV’s gelanceerd. Net als voorgaande jaren focust de fabrikant zeer op de plasma TV series, waarvan de meeste modellen uitgerust zijn met 3D weergave. Daarnaast komt Panasonic met een groot aanbod LCD TV’s met actief 3D, maar ook met haar eerste LCD TV die voorzien is van passief 3D met de goedkopere en lichtere 3D brillen. Ook heeft Panasonic de nieuwe modellen voorzien van een verbeterde versie van het Viera Connect Smart TV platform en zijn de designs weer een stuk slanker en aantrekkelijker geworden.

Voor een overzicht van de Panasonic 3D plasma TV’s kun je dit artikel lezen. Een overzicht van de 3D LED TV’s van Panasonic vind je hier.

[expand title="Toon alle winkels waar je de Panasonic 2012 TV's kunt kopen"]

Panasonic 2012 plasma TV’s

TVstore

BCC

Wehkamp

Elektronic Partner

Bestekeus

Franklin

Neckermann

Scheer & Foppen

TVAudio

Panasonic 2012 LCD TV’s

BCC

Wehkamp

TVstore

Elektronic Partner

Franklin

Scheer & Foppen

Bestekeus

Neckermann

TVAudio

[/expand]

kopen Samsung

Samsung gaat in 2012 voor TV’s met een uniek design en interactieve Smart TV mogelijkheden. Zo zijn de meeste modellen uitgerust met een zeer dun frame en kun je de TV’s bedienen met spraak en bewegingen. Daarbij komt Samsung met een nieuw Smart Evolution concept wat inhoudt dat je de TV drie jaar lang kunt upgraden met de nieuwste software en features. Ook in 2012 gaat Samsung weer voor plasma TV’s met diepe zwartwaarden en een nog slanker design.

Voor een overzicht van de Samsung 3D plasma TV’s kun je dit artikel lezen. Een overzicht van de 3D LED TV’s van Samsung vind je hier.

[expand title="Toon winkels waar je de Samsung 2012 TV's kunt kopen"]

Samsung 2012 LCD TV’s

Wehkamp

BCC

TVstore

Expert

Elektronic Partner

Bol.com

Bestekeus

Franklin

Scheer & Foppen

Neckermann

TVAudio

Samsung 2012 plasma TV’s

Wehkamp

TVstore

Franklin

Elektronic Partner

Bestekeus

Neckermann

TVAudio

[/expand]

kopen LG

LG gaat ook in 2012 weer vol voor passief 3D. Alle middenklasse en high-end LCD modellen zijn dan ook weer uitgerust met deze techniek. Daarnaast beschikt het topmodel van dit jaar, de LM960V, over Full Nano LED achtergrondverlichting. Verder zit LG dit jaar in op een indrukwekkende Smart TV ervaring aangezien de betere modellen voorzien zijn van een dual-core processor. Natuurlijk speelt ook het design een grote rol aangezien de TV’s bijna geen zichtbaar frame meer om het display hebben.

Voor een overzicht van de LG 3D plasma TV’s kun je dit artikel lezen. Een overzicht van de 3D LED TV’s van LG vind je hier.

[expand title="Toon winkels waar je de LG 2012 TV's kunt kopen"]

LG LCD TV’s

TVstore

BCC

Elektronic Partner

Franklin

Neckermann

Bestekeus

Scheer & Foppen

TVAudio

LG plasma TV’s

TVstore

Franklin

Elektronic Partner

Bestekeus

Neckermann

Scheer & Foppen

[/expand]

kopen Sony

Sony doet het in 2012 rustiger aan dat de andere grote fabrikanten. Tot op heden heeft het bedrijf dan ook maar twee nieuwe 3D LCD TV series gepresenteerd, de HX750 en HX850. Toch hoeven de Sony fans niet teleurgesteld te zijn, want de fabrikant belooft de beste 3D ervaring tot nu toe en flinke verbeteringen in de beeldkwaliteit. De LCD TV’s maken nog steeds gebruik van actieve 3D weergave, Sony’s monolithic design concept en beschikken over Sony’s Smart TV platform.

Voor een overzicht van de Sony 3D LED TV’s kun je dit artikel lezen.

[expand title="Toon winkels waar je de Sony 2012 TV's kunt kopen"]

Sony LCD TV’s

Wehkamp

BCC

TVstore

Expert

Elektronic Partner

Franklin

Neckermann

Scheer & Foppen

Bestekeus

TVAudio

[/expand]

kopen Philips

Philips komt dit jaar met een groot aantal nieuwe TV’s maar zal ze later op de markt brengen dan de hierboven genoemde fabrikanten. Dat langere wachten wordt wel beloond want de nieuwe modellen van Philips hebben een flinke update gekregen. Zo zijn de TV’s een stuk slanker dan de 2011 modellen, is de 3D weergave volgens Philips verbeterd en heeft Philips het Smart TV platform een nieuw uiterlijk gegeven. Ook in 2012 kun je in het assortiment kiezen voor een actieve of een passieve 3D TV en kan natuurlijk ook Ambilight niet ontbreken.

Voor een overzicht van de Philips 3D LED TV’s kun je dit artikel lezen. Alles over de cinema 21:9 3D TV’s vind je hier.

[expand title="Toon winkels waar je de Philips 2012 TV's kunt kopen"]

Philips LCD TV’s

Wehkamp

TVstore

BCC

Philips

Elektronic Partner

Expert

Franklin

Neckermann

TVAudio

[/expand]

  • Delen:

Reacties

  1. Dennis Vos
    31 mei, 2013 om 11:06

    Ik heb op basis van vele reviews een voorkeur gekregen voor de Panasonic P50GT50 (voor de nieuwste GT60 vind ik het prijsverschil tussen beide TV’s nog te veel).

    Ik heb heel lang getwijfeld tussen een LCD van LG (47LM960 dacht ik) vanwege 2 redenen. Ik dacht altijd dat de beeldkwaliteit tegenwoordig niet meer zo heel veel verschilt tussen LCD en Plasma en de LG is bijna randloos, dat vind ik zoveel mooier dan een TV met dikkere randen.
    3D interesseert me niets en ook de Smart TV opties vind ik niet belangrijk.
    Het enige dat belangrijk is, is de beeldkwaliteit (SD TV, HD TV, Films, Concerten en voetbal).

    De enige vraag die ik nu nog heb is of de GT50 ook echt de beste Plasma is kwa beeldkwaliteit of zou je toch een andere aanraden.

    • Martijn Chel
      31 mei, 2013 om 11:08

      De beste plasma is het niet. Dan zit je toch aan de 60-serie modellen van dit jaar of de VT50 serie van vorig jaar. Maar, wellicht is de ST60 serie een optie voor je?
      De ervaringen met dit model zijn zeer goed.

      • Dennis Vos
        31 mei, 2013 om 12:33

        Hoi Martijn,

        Het gaat mij alleen om de beeldkwaliteit. Ik weet inmiddels dat je een Plasma fan bent en na het doorspitten van veel reviews heb ik wel al de keuze voor Plasma gemaakt. (De LG die ik wilde vanwege de dunne randen blijkt geen hele goede beeldkwaliteit te leveren, dus dat vergemakkelijkte de keuze aanzienlijk).
        Ik ga de reviews van de ST60 even doorspitten en dan een keuze maken tussen ST60 en GT50.

        Bedankt voor de tip en de snelle reactie.

      • Rutger
        31 mei, 2013 om 15:32

        Nu de nieuwe plasma’s een tijdje uit zijn ben ik eigenlijk wel benieuwd, of je al iets kunt zeggen over, wat de beste 50 inch plasma van dit moment is.
        Ik heb zelf nog steeds een goed gevoel over de f8500 van samsung.
        Maar wil Panasonic ook wel een kans geven (vt60 is hun top model op 50″ gebied volgens mij?)

        Ik vraag mij dus af of er een groot kwaliteit verschil is, of is dat verwaarloosbaar en kan beter kijken naar de features?

        Bedankt!

      • Martijn Chel
        31 mei, 2013 om 17:11

        Helaas kan ik uit eigen ervaring nog niet veel zeggen, wellicht in de komende weken.
        Ik heb wel diverse artikelen gelezen dat de F8500 en VT60 op nagenoeg hetzelfde niveau qua beeldkwaliteit liggen. Dat zal dus vrij weinig uitmaken. Het zijn in ieder geval de beste modellen die je op dit moment kunt kopen.
        Kortom, als je tussen die twee twijfelt kun je naar de features kijken.

  2. Rutger
    07 februari, 2013 om 20:38

    Beste Martijn,

    Ik heb de bij CES van vorige maand de tv’s nauwlettend in de gaten gehouden en ben bereid te wachten tot deze uit komen.
    Natuurlijk was de CES niet de beste plek om de kwaliteit te zien, maar ik mag toch aan nemen dat het vlaggenschip van een bedrijf wel goed is.
    Natuurlijk wacht ik de reviews ook wel eerst af.

    Alleen vind ik de keuze tussen LCD/LED – Plasma moeilijk.
    Ik wil sowieso proberen om ze naast elkaar te zien in een elektronica zaak, maar heb weinig ervaring met plasma’s.

    Ik zit erg te denken aan de F8000 of de F8500(plasma).
    Maar merk dat ik steeds meer een tunnelvisie begin te krijgen richting samsung :P (o.a. omdat ik goede ervaringen heb met samsung, maar niet perse op tv gebied, daarom weet ik dat ik ook naar andere merken moet kijken).

    Eigenlijk wil tv van dat moment (46″ of 50″) met een budget van 3000 euro.
    We gaan de tv allround gebruiken (Films,Gamen, normaal tv kijken).
    Zit ik met de samsung tv’s dan in de goede richting of zijn er andere merken eigenlijk beter?

    Kun je hier al iets zinnigs over zeggen, of is het daar nu nog echt te vroeg voor?

    Alvast bedankt!

    Groeten,

    Rutger

    PS: Mooie informatieve site(s) :)

    • Martijn Chel
      07 februari, 2013 om 21:05

      Beste Rutger,
      Ik snap dat het lastig is.. Veel mensen hebben dat probleem :)
      Maar, je moet zelf de afweging maken of plasma of LCD de beste keuze is voor je. Eerlijk gezegd is de winkel daarvoor niet de beste keuze. Door de TL verlichting komt LCD gegarandeerd als beste uit de bus.
      Het is dus erg lastig vergelijken. Je zult af moeten gaan op reviews en technische verschillen tussen plasma en LCD.
      Ik ben zelf nog steeds overtuigd van plasma, zoals je ook in onderstaand artikel kunt lezen;
      http://www.homecinemamagazine.nl/2012/12/waarom-een-plasma-tv-nog-steeds-de-beste-keuze-is-qua-beeldkwaliteit/
      Bij Samsung zit je helemaal goed hoor, maar wanneer je voor plasma kiest zou ik Panasonic ook nog overwegen. Panasonic is qua beeldkwaliteit nog steeds superieur.
      Als je voor LCD kiest is Samsung de beste keuze.
      Over de modellen die gaan komen kan ik helaas nog weinig zeggen. Ik probeer ze zsm te testen! :)

      • Rutger
        07 februari, 2013 om 21:24

        Zo, dat is nog eens een snelle reactie :D

        Over de TL verlichting had ik nog niet zo ver nagedacht, goed punt!

        Nee dacht al dat het daar te vroeg voor was :P
        Ik zal de reviews in de gaten houden.
        Mooi dat ik voor de lcd in ieder geval in de goede richting zit
        Ik ga voor de plasma de ontwikkelingen van de Panasonic ZT60 nu ook zeker volgen.

        Bedankt! :)

  3. peter
    03 februari, 2013 om 20:36

    Beste mensen ,

    ik wil een 3d tv gaan kopen van 46 inch maar twijfel tuusen LG of Samsung, Heb wel gelezen dat Samsung neter is dan LG maar????
    kunnen jullie mij helpen of raad geven.
    thanxx

    • Martijn Chel
      03 februari, 2013 om 23:43

      Ligt eraan welk model, wat je wensen zijn en wat je budget is. Ik heb van beide merken veel gezien en in de meeste gevallen kwam Samsung qua beeldkwaliteit als beste uit de bus.

  4. KRIS
    04 januari, 2013 om 15:34

    Haha,ik denk dat Lead op zijn teentjes getrapt is met zijn Samsung.
    Tja,zuiver op beeldkwaliteit en zeker zwartwaarden is Panasonic nog steeds de beste. Nadeel is het hogere verbruik.Zelfs mijn Samsung UE55ES8000 komt nog niet in buurt van mijn vriend zijn Panasonic Viera TX-P55VT50 en die is dan nog eens 1000 euro goedkoper :-)

  5. Ludy
    26 oktober, 2012 om 18:02

    Dank je wel. Daarnaast twijfel ik trouwens nog steeds tussen LED (Samsung) en Plasma (de st) In beide gevallen gaat het om een 55 inch.

    • Martijn Chel
      26 oktober, 2012 om 20:02

      Dat is zeer persoonlijk. Beide technieken hebben hun voordelen. Vooral gaan kijken en ervaren.

  6. Ludy
    24 oktober, 2012 om 9:41

    Hoi, ik wil graag een tv kopen met een 50′ scherm. Plasma of LED, ik kom er niet uit. Sport en TV staat bovenaan. De kids kijken graag films. In de winkel zijn nauwelijks nog plasma’s te bewonderen. Zelf ben ik nogal gecharmeerd van de Samsung tv hoewel een vriend van mij een Panasonic ST. 50 heeft die ik ook heel mooi vind. Kortom ik kom er niet uit. Adviezen in de winkel zijn ook er verschillend. Mijn budget is €1000,- hiervoor kan ik een Samsung E6500 of een Panasonic ST50 kopen. Wellicht zijn er nog andere betere opties voor dat geld. Het beeld is voor mij het belangrijkste en niet de diverse internetmogelijkheden als smart-zaken, etc.
    Alvast bedankt. Ludy

    • Martijn Chel
      24 oktober, 2012 om 21:25

      Als je twijfelt tussen de ST50 en E6500 zou ik de ST50 kiezen. Dat is naar mijn mening nog steeds dé budget tv met de beste kwaliteit. Als je plasma wilt is dat overigens ook de beste keuze, tenzij je meer voor de GT50 serie wilt betalen.
      De Samsung modellen zijn zeker niet slecht, erg goed zelfs, maar Panasonic wint het op de beeldkwaliteit nog steeds. Qua extra features en functies, en design, moet je bij Samsung zijn.

      • lead
        26 november, 2012 om 17:12

        quote: martijn chel:
        De Samsung modellen zijn zeker niet slecht, erg goed zelfs, maar Panasonic wint het op de beeldkwaliteit nog steeds.

        Hoe kom je er bij ga je mond wassen met zeep

      • Martijn Chel
        26 november, 2012 om 18:19

        Dat mag jij vinden, ieder zijn mening. Maar, lees de betere reviews maar eens door, dan zul je hetzelfde antwoord vinden.