Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste 3D-apparatuur

Moeten 3D tv’s terugkomen? Teken de petitie

Geschreven door
Geplaatst op16 januari 2017, 12:59 Categorie3D tv's

In 2015 bleek al dat 3D in de huiskamer zijn langste tijd gehad had. Onder meer Samsung en Philips besloten dat jaar geen tv’s met 3D-weergave meer uit de brengen. In 2017 wordt het nog lastiger om je 3D Blu-ray discs af te spelen want ook LG en Panasonic hebben besloten geen 3D tv’s meer te lanceren. Deze ontwikkeling stuit nu op veel kritiek.

Aidan Padden is één van de mensen die geniet van 3D-content en er dus helemaal niet blij mee is dat fabrikanten geen 3D tv’s meer uitbrengen. Hij is een petitie gestart om in 2018 alsnog een tv met 3D-weergave op de markt te brengen, het liefst een oled tv van LG. Volgens Padden is LG Display verantwoordelijk voor de displays die een groot aantal fabrikanten gebruiken in hun tv’s. De beslissing om de 3D-techniek uit deze displays te halen zou dan ook betekenen dat andere fabrikanten ook geen 3D-ondersteuning meer kunnen bieden.

Natuurlijk is het niet zo simpel. Fabrikanten zelf, waaronder dus Philips en Samsung, hebben al aangegeven dat de vraag naar 3D tv’s alsmaar kleiner werd, en dat ook het aanbod van 3D Blu-ray discs nauwelijks groeide. Wel heeft hij een goed punt in het feit dat veel mensen een 3D Blu-ray-collectie aangelegd hebben en hier –  wanneer ze een nieuwe tv kopen – niet langer van kunnen genieten.

There are hundreds (if not thousands) of us across the world who have paid literally thousands of dollars/pounds/euros for these discs which we paid a premium for over 2D Blu-ray [who] do not want to lose access to these when our 2016 OLEDs bite the dust.

Op dit moment hebben bijna 3.000 mensen de petitie ondertekend. De kans is klein dat fabrikanten hiermee aan de slag gaan, maar niet geschoten is altijd mis.

  • Delen:

Reacties

  1. Ton
    15 oktober, 2017 om 11:20

    3d word bewust de put in gegooid.
    Door natuurlijk de film makers.
    En de bioscoop.
    Ik kijk alles in 3d op mijn tv .
    Niet zo totaal 3d.
    Maar simulatie.
    Er is geen vraag naar 3d tv.
    Ook tv NL en anderen zenders doen niet hun best en willen niet investeren.
    Daarom bloed het dood.
    Als er straks een zender in dat gat springt heeft het toekomst.
    Zeker in deze tijd.

  2. Dumon
    27 september, 2017 om 10:04

    Ik vind geen 3D uitzendingen.
    grt.
    Walter

  3. Darkbilly
    21 september, 2017 om 11:04

    Het verbaast mij dat de producenten (Samsung, Philips, Sony, Panasonic, LG)zijn gestopt met het produceren van televisies die 3D ondersteunen. Dit terwijl diezelfde producenten nog wel gewoon 3D bluray spelers produceren en leveren aan ons, de consument. Daarbij vermelden ze nota bene wat voor geweldige kijkervaring de 3D biedt.

    Straks heeft niemand meer een 3D TV omdat de huidige tv vervangen moet worden, maar zijn er nog volop 3D Bluray spelers te krijgen alsmede 3D Films.

    vreemd allemaal

  4. Karst mol
    04 september, 2017 om 16:42

    Ik vindt 3D prachtig (avatar)en het is idioot dat het niet meer in de nieuwe modellen wordt gebruikt.HET MOET ECHT BLIJVEN!!!!.

  5. Marc Dommers
    24 augustus, 2017 om 20:15

    3D is een mooie techniek. Vooral ‘passief’ is volgens mij best vriendelijk voor de hersenen. Ik vind het een toegevoegde waarde hebben, echt entertainment. 3D moet blijven. TV fabrikanten stop niet met het implementeren van 3D. Moge er nog maar veel 3D films gemaakt worden, die daarna op 3D blue-ray worden uitgegeven. De prijs van een 3D blue-ray mag van mij wel naar beneden.

  6. Darkbilly
    14 juli, 2017 om 2:12

    Op de vraag of 3D televisies terug moeten komen kan ik heel kort zijn…. JA……!!!

    Ik heb zelf al geruime tijd geleden de petitie van Aidan Padden getekend.
    Zojuist heb ik de site nog eens bezocht en zag dat de teller van handtekeningen in middels op ruim 12000 handtekeningen staat.

    Merken hoeven, mijns inziens echt niet met tig modellen op de markt te komen met 3D ondersteuning. Als er maar 1 of 2 modellen per merk beschikbaar is/zijn.

  7. hans
    21 juni, 2017 om 13:49

    3d tv moet blijven een van de mooiste ontwikkeling

  8. hans
    21 juni, 2017 om 13:24

    ik zou willen tekenen maar ik weet niet hoe

  9. Tom netten
    17 mei, 2017 om 22:20

    Laat 3 d blijven maken wel de films maar de tv gaat er uit

  10. Wilma Teuteberg
    04 mei, 2017 om 11:28

    3D moet blijven

  11. Gerben
    21 maart, 2017 om 1:23

    Ik kan gek genoeg niet ondertekenen op die website?

  12. I.R.Ton
    06 maart, 2017 om 13:02

    Als hobby beoefen ik stereofotografie (lid Ned.Vereniging voor Stereofotografie) en ben ik liefhebber van 3d-films. Het verdwijnen van 3d-uitzendingen op TV en 3d-voorzieningen in nieuwe weergave- apparatuur beschouw ik als een ernstige vergissing. Ik sluit mij gaarne aan bij initiatieven en activiteiten met het doel terugkeer van 3d op TV te stimuleren.
    I.R.Ton
    Klaaswaal

  13. ERIC DEKEYSER
    17 januari, 2017 om 10:05

    Ik zou willen tekenen maar zie niet hoe.