Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste 3D-apparatuur

LG: Thuis 3D-films kijken wint aan populariteit

Geschreven door
Geplaatst op20 maart 2014, 14:49 Categorie3D Onderzoeken

Hoewel we het nauwelijks meer over 3D-weergave hebben en het als een leuke functie op nagenoeg elke middenklasse en high-end tv is ziet LG nog steeds kansen. De Koreaanse fabrikant heeft een onderzoek laten doen waaruit blijkt dat er thuis steeds meer 3D-films bekeken worden.

Uit diverse onderzoeken die het afgelopen jaar verschenen konden we opmaken dat consumenten de voorkeur gaven aan een 3D-film in de bioscoop en dat er thuis niet veel naar 3D-content gekeken werd. Volgens LG ligt dit inmiddels anders en zetten steeds meer consumenten thuis een 3D-bril op om een film te kijken.

De Koreaanse fabrikant verwijst naar een onderzoek onder consumenten waaruit blijkt dat maar 25 procent van de consumenten met een 42-inch tv en naar 3D geconverteerde content tevreden was met de kwaliteit van 3D in de huiskamer. Echter, wanneer het formaat naar 65-inch gezet wordt – waarmee het scherm evenveel ruimte inneemt als het scherm in de bioscoop – en er naar native 3D-content gekeken wordt is 90 procent van de consumenten tevreden.

Dat steeds meer consumenten dus thuis een 3D-film kijken is wel logisch te verklaren. Het gemiddelde formaat van een nieuwe tv groeit nog steeds en ligt inmiddels op ruim 50-inch, en ook meer films worden in 3D opgenomen. Ook wij zijn al sinds het prille begin van 3D overtuigd van het feit dat geconverteerde 3D-content de techniek in de steek laat en native 3D-content een realistischer en overtuigender effect biedt.

Dat de interesse in 3D weer toeneemt is goed om te horen maar het zal er niet voor zorgen da fabrikanten weer aan de slag gaan met de promotie van 3D. Er is veel geld in promotie gestoken maar dit heeft weinig opgeleverd. Inmiddels is de focus naar 4K Ultra HD verschoven, al kunnen veel tv’s nog steeds 3D-materiaal weergeven.

  • Delen:

Laat een reactie achter

Opmerking: E-mail wordt niet gepubliceerd of gedeeld.