Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste 3D-apparatuur

Hoge verwachtingen 3D TV verkopen voor de komende jaren

Geschreven door
Geplaatst op22 april 2013, 17:31 Categorie3D Onderzoeken

Hoewel 3D allang niet meer specifiek uitgelicht wordt door fabrikanten van televisies verovert de techniek langzaam maar zeker de markt. Volgens de analisten van Informa Telecoms & Media zal het aantal huishoudens met een 3D TV groeien van 13.5 miljoen in 2012 tot meer dan 100 miljoen in 2017.

Hoge verwachtingen 3D TV verkopen

De analisten geven aan dat de belangrijkste reden voor de flinke groei in 3D TV verkopen eenvoudig te verklaren is door het feit dat nagenoeg alle grote fabrikanten het merendeel van hun TV’s uitrusten met 3D weergave. Hierdoor hebben de komende jaren steeds meer huishoudens een 3D TV in de huiskamer staan, al is het de vraag hoeveel van deze TV’s ook daadwerkelijk voor 3D weergave ingezet worden.

Informa Telecoms & Media verwacht dat in de markt voor 3D TV’s in 2017 groot is maar nog niet volwassen zal zijn. Ook na dat jaar is er ruimte voor groei. In 2017 zal Azië met 49,6 miljoen 3D TV’s de grootste markt zijn, gevolgd door Noord-Amerika en West-Europa.

Uitdagingen

Volgens Informa Telecoms & Media heeft de industrie nog steeds te maken met een aantal uitdagingen, waaronder het gebrek aan hoogwaardige content die via televisiezenders aangeboden wordt en het feit dat er nog steeds een bril gedragen moet worden om content in drie dimensies te kunnen bekijken. De analisten geloven echter dat de markt voor 3D alleen maar zal groeien, met name door het feit dat fabrikanten er veel in geïnvesteerd hebben en Hollywood studio’s vertrouwen in de techniek hebben.

Via: DTVE

  • Delen:

Gerelateerde berichten

Reacties

  1. ben
    30 mei, 2013 om 17:45

    En alweer zie je een tv waar iets overduidelijk UIT het scherm komt,dus BUITEN de randen:)
    en dan stellig zeggen dat 3d niet om de pop outs gaat(die je ook nooit ziet zoals DAAR op het plaatje)

    • Martijn Chel
      30 mei, 2013 om 17:51

      Heb je het tegen mij? 🙂
      Klopt dat marketing vaak een heel ander verhaal voorschotelt dan een product zelf, of in ieder geval een overdreven beeld schetst.

Laat een reactie achter

Opmerking: E-mail wordt niet gepubliceerd of gedeeld.