Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste 3D-apparatuur

Lionsgate brengt 3D films naar Samsung Smart TV’s

Geschreven door
Geplaatst op11 januari 2013, 18:59 Categorie3D Films

Aan goede 3D content voor in de huiskamer is nog steeds een gebrek en daarom proberen veel fabrikanten samenwerkingen aan te gaan met content aanbieders om hoogwaardige 3D content eenvoudiger toegankelijk te maken voor consumenten. Lionsgate, een van de grotere filmstudio’s uit Hollywood, gaat nu een samenwerking aan met Samsung voor het aanbieden van 3D films.

Lionsgate gaat samen met Samsung kijken welke content uit het archief van het bedrijf interessant is om naar 3D om te zetten. Lionsgate heeft de afgelopen jaren een hoop films geproduceerd, waaronder The Descent, de Twilight serie en de Hunger Games films. Beide bedrijven gaan een selectie films naar 3D omzetten en aanbieden via het Smart TV platform op Samsung’s Smart TV’s. De eerste selectie bestaat uit de films “Gamer,” “Crank” en “Bangkok Dangerous.”

Volgens Lionsgate is de home entertainment markt klaar voor een premium technologie als 3D en hebben consumenten al aangetoond bereid te zijn meer te betalen voor de extra dimensie. Hieruit kunnen we dus opmaken dat de 3D films tegen een betaling aangeboden zullen worden aan bezitters van een Samsung Smart TV met 3D ondersteuning.

Wanneer we de eerste films kunnen verwachten en of het aanbod ook beschikbaar gesteld wordt voor Nederlandse bezitters van een Samsung Smart TV is nog niet bekend. Mogelijk worden de films ook opnieuw op 3D Blu-ray disc uitgebracht.

Via: Bizjournals

  • Delen:

Reacties

  1. Arthur Alexander Hofman-Klünder
    11 januari, 2013 om 19:35

    Maar ‘omzetten naar 3D’ is toch kwalitatief minder als het de kijkervaring betreft? Bovendien is het er in eerste instantie niet voor gemaakt? Klinkt als publiciteitsstunt.

    • Martijn Chel
      11 januari, 2013 om 19:42

      Het is inderdaad minder maar gelukkig wordt de techniek steeds beter waardoor het geen echt slechte kwaliteit meer is. Een publiciteitsstunt is het niet. 75 procent van de 3D films is namelijk naar 3D omgezet. 🙂

      • Arthur Alexander Hofman-Klünder
        11 januari, 2013 om 20:07

        Die 75% (klopt dit wel? Volgens mij is het nog niet eens de helft als ik de statistieken bekijk?) koop en kijk ik ook niet, ik merk wel degelijk verschil. Maar dat definieert de publiciteitsstunt toch niet? Samsung gaat meer films in 3D aanbieden door een samenwerking met distributeur Lionsgate. Dat is slimme marketing dat mensen meer naar Samsung zal doen trekken. Slim bedacht – doch in mijn optiek niet bijzonder aanvullend – het zal de gemiddelde consument echter wel aanspreken.

      • Martijn Chel
        11 januari, 2013 om 20:55

        Nou die 75 procent was meer bij wijze van spreken. Het is in ieder geval het merendeel. Kijk maar naar alles wat er opnieuw op blu-ray uitgebracht wordt bijvoorbeeld. Daarbij worden veel 3D bioscoopfilms pas in post productie naar 3D omgezet.
        In mijn optiek maakt dat wel dat het geen publiciteitsstunt is. Een publiciteitsstunt is namelijk iets waar je publiciteit mee wilt generen doordat het zo apart of opvallend is. Dat is het niet. Veel fabrikanten hebben deze samenwerkingen, studio’s zetten veel in 3D om en er zijn ook onafhankelijke 3D diensten. Het is gewoon een extra dienst, ja in eerste instantie aan Samsung verbonden. Goede marketing gewoon, niet zozeer een stunt. Maar zoals gezegd, iedereen doet dit nu en alle 3D content zal op een gegeven moment algemeen beschikbaar komen wil men 3D echt laten doorbreken.

      • Martijn Chel
        11 januari, 2013 om 20:58

        Overigens ben ik ook geen fan van geconverteerde films maar de kwaliteit ervan is wel degelijk verbeterd. Je hebt helaas films die het voor de rest verpesten. Native 3D is altijd beter, dat sowieso.

Laat een reactie achter

Opmerking: E-mail wordt niet gepubliceerd of gedeeld.