Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste 3D-apparatuur

Avatar 3D Blu-ray versie in oktober eindelijk los te koop

Geschreven door
Geplaatst op14 augustus 2012, 17:18 Categorie3D Blu-ray

Avatar is de meest succesvolle 3D film tot nu toe en veel mensen wachten dan ook nog steeds op de 3D Blu-ray release om er ook thuis van te kunnen genieten. Hoewel de film al bijna drie jaar uit is, is de 3D Blu-ray versie nog steeds niet los te koop. De DVD versie en de 2D Blu-ray versie zijn al langere tijd in de winkel te vinden. Vanaf half oktober komt hier verandering in.

De hele opzet van Avatar was om indruk te maken middels prachtige 3D effecten, iets dat zeker in de bioscoop goed tot zijn recht kwam. Nu ook veel huiskamers voorzien zijn van een 3D TV en je hier het meeste uit wilt halen kan Avatar in 3D natuurlijk niet ontbreken. Toch moeten we het nog steeds doen met de 2D versie en hoewel deze fraai is, is het niet datgene wat de filmmakers exact voor ogen hadden.

De reden dat de 3D Blu-ray versie nog steeds niet los te koop is, is dat Panasonic de exclusieve rechten voor de distributie van de 3D Blu-ray versie bezit en de film gratis weggeeft bij aankoop van Blu-ray speler of home cinema systeem. In oktober loopt deze exclusieve deal af en kun je de officiële 3D Blu-ray versie dus los in de winkel kopen.

De Avatar 3D Blu-ray Collector’s Edition zal vanaf 15 oktober in de winkels liggen.

  • Delen:

Reacties

  1. Eise
    01 september, 2012 om 6:10

    Dit weet ik dus niet, als het goed is zou dit de definitieve versie worden namelijk en dat zou betekenen dat er verder geen meer komen…. Ik wacht wel even af iig..

  2. Robert
    28 augustus, 2012 om 21:30

    Beware: de langverwachte 3D versie van Avatar bevat de gewone versie.

    Ben bang dat de extended versie nog langer op zich zal laten wachten.

    Net als George Lucas`Star Wars Trilogieen ,waarvan nu pas de 3D

    versie in de bioscoop draait, moet er eerst flink wat geld bij de

    consument worden gehaald alvorens met een definitieve versie te

    komen.

  3. Eise
    20 augustus, 2012 om 19:59

    Iemand die weet of hier ook al de extra’s staan die op de uitgebreidste 2D bu ray stonden? En welke versies van de film op deze 3D BR staat? Alle 3 de versies?

  4. Johan
    17 augustus, 2012 om 17:40

    Must have, dus die ga ik zeker kopen.
    En inderdaad veruit de beste 3D ervaring tot nu toe, al vond ik de 3D in Hugo toch nog net wat meer hebben (het verhaal trouwens ook).

    • peterpan
      21 augustus, 2012 om 21:02

      Heb Hugo nog niet gezien, ben sinds een tijdje van 3d afgestapt maar ik geloof je graag. Zodra ik weer een 3d tv heb ga ik hem zeker kijken.

  5. Joeri
    15 augustus, 2012 om 11:21

    Nieuwsgroepen.. al enige tijd beschikbaar! 😉

  6. peterpan
    14 augustus, 2012 om 19:57

    Eindelijk! ik vermoed dat deze de best verkochte 3d gaat worden mede vanwege het lange wachten en de geweldige kwaliteit.
    Avatar was de enige film waarbij ik zelfs bij de sbs versie GEEN ghosting heb gezien en dat is voor heel veel mensen toch wel van belang denk ik.
    Panasonic had het toendertijd behoorlijk slim aangepakt met de rechten.
    Ik heb de 3d versie van avatar gezien op de 65 inch versie van de panasonic vt 30 en was zwaar onder de indruk, geweldige bluray 3d ervaring!

  7. Rob
    14 augustus, 2012 om 18:24

    waar komt dat verhaal vandaan dat je de blu ray versie van Avatar kado krijgt bij de aanschaf van een home cinema set?
    Heb drie weken geleden een BTT-590 gekocht, maar mooi geen 3d avatar.
    Dan lees ik daar ook niets over op de Panasonic site dus ????

    • Martijn Chel
      14 augustus, 2012 om 18:48

      Dat was in Nederland tot voor kort wel het geval. Nu wordt die actie in andere landen nog gedaan, bijvoorbeeld de UK.

      • Arnold
        24 augustus, 2012 om 10:04

        Raar, ik heb zowel de 55VT30 als een surroundset v Panasonic ruim een half jaar geleden gekocht (los v elkaar in verschillende winkels) en GEEN 3D blue ray Avatar erbij gekregen…