Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van televisies en spelers

Aldi komt met goedkope (MT Logic LE-427118MT) Smart 3D LCD TV

MT Logic Aldi
Geschreven door
Geplaatst op6 juli 2012, 13:03 Categorie3D lcd

Twee relatief nieuwe ontwikkelingen op het gebied van TV zijn 3D en Smart TV. Deze technieken zien we vooral terug op de middenklasse en high-end modellen van de betere merken maar er zijn ook steeds meer fabrikanten die budget TV’s lanceren met een van deze of beide functies. Supermarktketen Aldi komt in Nederland met een van de eerste budget 3D Smart TV’s.

Vanaf 18 juli kun je bij de Aldi de MT Logic LE-427118MT 3D Smart TV kopen. Dit model beschikt over een 42 inch display en zal te koop zijn voor 699 euro. Daarvoor krijg je een LCD TV met onder meer Edge Lit LED achtergrondverlichting, passieve 3D weergave, vier meegeleverde passieve 3D brillen, een ingebouwde Wifi module, een Smart TV platform met web browser, een draadloos Bluetooth toetsenbord met afstandsbediening functie, een digitale DVB-T en DVB-C tuner en CI+ slot voor digitale TV, en een Full HD 1080p resolutie.

Fly Mouse

Het Smart TV platform kan bediend worden met het Fly Mouse toetsenbord dat ook dient als cursor. Zo kun je de accessoire op de TV richten om als een muis over het scherm te bewegen. Verder kun je middels het Smart TV platform applicaties downloaden en krijg je 4GB aan intern opslaggeheugen voor Smart TV content. Apps van onder meer Twitter, Facebook, NOS Nieuws, VI, Buienradar, TuneIn, IMDb en YouTube kunnen gebruikt worden.

MT Logic LE-427118MT – features

  • 42 inch display
  • Full HD (1080p) resolutie
  • Edge Lit LED achtergrondverlichting
  • 60Hz beeldtechniek
  • 50.000:1 contrastratio
  • 360cd/m2 helderheid
  • 3D weergave (passief 3D) met vier 3D brillen
  • Digitale TV tuner
  • 2 x 10 Watt luidsprekers
  • Drie HDMI aansluitingen
  • Drie USB poorten
  • Ethernet poort
  • SD card reader
  • CI+ module
  • Smart TV met web browser
  • 4GB intern opslaggeheugen
  • Ingebouwd Wifi
  • Fly Mouse afstandsbediening
  • Kleur: Zwart
  • Afmetingen: 102 cm x 68 cm x 26 cm
  • Gewicht: 16.7 kilogram

MT Logic LE-427118MT – prestaties

De MT Logic 3D Smart TV biedt dus aardig wat aantrekkelijke features en functies waar je bij de betere merken vaak het dubbele voor betaald. Over de kwaliteit van het display, de 3D weergave en het Smart TV platform valt momenteel nog weinig te zeggen maar de kans is natuurlijk groot dat de prestaties hiervan wel op een wat lager niveau liggen. Mocht je deze TV aangeschaft hebben, laat dan hieronder even weten wat je bevindingen zijn.

MT Logic LE-427118MT – video

MT Logic LE-427118MT – prijs en beschikbaarheid

De MT Logic LE-427118MT Smart 3D TV is vanaf 18 juli te koop bij de Aldi voor een prijs van 699 euro.

  • Delen:

Reacties

  1. G.Hoogvorst
    05 oktober, 2014 om 12:33

    Ik heb een 3D TV, de LE427118MT. Ik wil weten hoe ik de ringleiding voor m’n gehoorapparaten kan aansluiten.
    Weet iemand hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?

  2. G.Hoogvorst
    05 oktober, 2014 om 12:30

    Ik heb ook een 3D TV LE 427118MT. Ik wil hier een ringleiding op aansluiten, maar ik weet niet waar in ik deze aansluiting kan doen. Ik hoop dat er iemand is die mij kan vertellen hoe de ringleiding word aangesloten op deze Smart TV. Graag zie ik een melding hierover tegemoet.

  3. Fred
    13 juli, 2014 om 22:47

    Mijn TV ( LE-427118 mt, serial nr. 04104271),(107 cm. Full hD 3D smart LED tv )vertoont schaduwen in beide onder hoeken van het scherm. Kan iemand mij vertellen of dit verholpen kan worden of dat het einde va mijn tv nabij is? Mijn tv is precies 1 jaar en 11 maanden oud. Vraag: hoeveel tijd garantie geeft ALDI op deze tv?

    M.v.g. Fred

  4. andre
    31 mei, 2014 om 15:47

    Is er iemand die kan vertellen wat de code is van de remote control van de MT-logic 42inch Smart TV, zou graag de code gebruiken op de HD decoder van Telfort/KPN

  5. sandra
    02 oktober, 2013 om 9:35

    Hallo,
    Weet iemand of het mogelijk is een ander draadloos toetsenbord aan te sluiten in plaats van de meegeleverde Fly Mouse?

  6. Margriet
    23 april, 2013 om 11:39

    Eind vorig jaar 2 tv’s gekocht, waren afgeprijsd. De grote, dezelfde als hier boven afgebeeld geeft geen mooie kleuren en zijn ook niet goed af te stellen. Het blijft erg donker en saai. Het lijkt alsof je continue naar oude films zit te kijken. Natuurfilms zijn oerlelijk. Kent iemand dit probleem en weet iemand of het zo hoort of dat ik een miskoop heb gedaan? Internet via Wifi werkt wel maar is zeer traag, daarom maar via de kabel gedaan, dat werkt wel. De kleiner LED tv geeft goede kleuren en daar verder geen problemen mee.

    • Kurosch
      27 januari, 2014 om 20:08

      Hoi,
      de juiste instellingen bij deze TV zijn van groot belang (toch elk systeem vereist de juiste instellingen)
      Om een zeer scherp en mooie beeld te krijgen dient je bijbehorende systeem input en uitputs aan elkaar goed afstemmen.
      Wat betekent dit??
      Iedereen heeft een ontvanger tegenwoordig, dit kan van KPN, UPC, Ziggo of andere provider afkomstig zijn.
      Jouw ontvanger is de input voor de TV en bidt verschillende mogelijkheden qua uitput naar de TV.
      De meest belangrijke parameteres zijn de volgende:
      1) Signal uitput : dient HDMI te zijn, S-cards in algemeen kunnen geen goede signaal naar de TV sturen (te oude technologie)
      2) Kleur : bij deze MT Logic de beste kleur keuze zal YCbcr 4:4:4 best afbeelding gaat geven
      3) 3D conversie: verwacht er niet veel van. dit gaat over een passief systeem . je dient er een een goede 3D player hebben en dan met de instelling van punten 1 & 2 en combinatie van optimale kijkhoek en afstand tot de TV je beste instelling zelf uit te halen., andres stel je zelf behoolijk teleur want momenteel geen goede signal hetzij vanuit TV zenders of jouw TV ontvanger worden uitgeleverd.
      3) Aansturing : Ik hen een draadloos muis en toetsenbord (gekocht voor 10 euro ook bij ALDI) via USB aan de TCV gesloten. Werkt perfect dus de elende van afstand bedining als aansturing kun je hier behoorlijk verhelpen.

      De laaIte opmerking: Dit is een TV met een heleboel geintegreerde functies. Ervaring leert dat hoe meer functies dat je in een systeem inbergt dat zou ten koste van de functionaliteit gaat. denk aan een camera of GSM waar alle functies net niet goed zijn. Als jij alleen wilt fotograferen dan dient je een camera kopen zonder movie record functies of je koopt zo’n duure toestel dat die beide functies naar behoren uitvoert maar dan koop je mobiliteit en niet meer de kwalieteit!
      k hoop nu dat iedereen die deze reactie leest een goede tip heb gegeven.l
      als er vragen en of opmerkingen zijn, hoor ik ze graag,
      Groeten en veel plezier met de beste en goedkoopste LED TV met 3D voorberiedingen verder.

      N.B.: Ik kochte deze TV alleen voor de energie gebruik (65W). met de oude plasma van (380W) heb ik de kosten van deze TV binnen 3 maanden binnen gehald. Net als jullie ben ik door energie leverancieren dit jaar 400 Euro extra bestolen van mijn inkomen.

  7. johan
    23 maart, 2013 om 16:14

    hallo vanochtend bij de aldi in leerdam 3d tv gekocht we hebben hem nog niet aangesloten ..
    maar hoe zijn de 3d films en de efecten er van. en kunnen de 3d site bij site boven en onder gezet worden in het verban met het dowloaden van half sbs films

  8. g.otto
    09 maart, 2013 om 11:53

    Ik heb hem ook gekocht bij de aldi erg tevreden

    • Ryan
      12 maart, 2013 om 23:22

      Iemand enig idee waar in de nabije toekomst de 42 inch tv van de aldi weer in de reclame is voor rond de 400 euro? lijkt me een prima tv voor in mijn woonkamer.

      Groeten

      • Edwin
        16 maart, 2013 om 10:06

        Sinds gisteren voor 450,- (vermoedelijk dezelfde, in folder staat geen merk/serienummer, maar omschrijving komt overeen). Folder Aldi Velp (gld).

      • gj
        03 april, 2013 om 22:26

        in zutphen waterkwartier nu voor 350 euro

  9. Dite
    03 maart, 2013 om 15:17

    Wij hebben zaterdag een 3D LED Smart tv gekocht bij de Aldi voor 399,= niet duur maar wij zijn niet tevreden over het geluid en de kleuren en nu moet je ook nog een 32 gb kaart kopen voor optimaal gebruik. Wij brengen hem maandag weer retour en blijven maar weer kijken op ons lcd JVC 82 cm. van 2005 voor de prijs van 1500,= mag ie nog wel een aantal jaartjes mee en gaat ie dan kapot dan zijn de nu duurdere en betere LED 3D misschien ook wel voor 400,= te koop.

  10. Johan
    02 maart, 2013 om 17:32

    Vandaag, 2 maart 2013, had Aldi in Wageningen opruiming
    van computers,tv’s, enz. Een 42 inch 3D smart TV gekocht
    voor € 399,00,dus niet duur-normale prijs € 699,00-.
    TV thuis uitgeprobeerd en deed het prima,alleen een behoorlijk
    minpunt,de blauwe kleur bleef overheersen en was er niet uit te krijgen. TV met alle toebehoren weer in de originele verpakking
    gedaan en teruggebracht-op dezelfde dag.Geen enkel probleem
    en kreeg zonder meer mijn geld terug. In dat opzicht wel
    een goede service. In het verleden wel meer artikelen bij Aldi gekocht waaronder 2 PC’S en een MT-Logic TV (Geen platte)en deze functioneren nog steeds naar behoren.

  11. erwin
    22 februari, 2013 om 14:53

    mijn beeld is helemaal zwart er komt niks meer op mischien verkeerde knop ingedrukt op de afstands bed echt gewoon zwart kan niet eens een soort van menu zien dus help help help

  12. leone
    18 januari, 2013 om 14:47

    Ik heb hem ook gekocht bij de aldi ik ben er opzich erg tevreden mee alleen staat erop de doos dat er een CI+ module bij zit blijkt niet zo te zijn. Ik ben terug gegaan naar de aldi die heeft een andere doos opengemaakt zat daar ook niet in. Toen gemaild met klantenservice en het verhaal uitgelegd en als ze alsnog de CI+ module kunnen opsturen kreeg ik de volgende mail terug
    Hartelijk dank voor uw mail en melding.

    Sorry voor het misverstand; de CI+ Module-lezer is nl. aanwezig in de televisie, maar de CI+ kaart kunt u verkrijgen bij uw abonnement van een Ziggo/KPN/…

    Daar wij zelf geen CI+ kaart verkopen kan ik u in deze dus helaas niet helpen
    Ik denk dan bel ik even met de klantenservice en zeg tegen die mevrouw dat de module er niet inzit word ik afgescheept met wij hebbben geen CI+ module als u een abonenment afsluit bij ziggo of upc krijgt u die module erbij. Het staat ongelukkig op de doos.
    Wat op de doos staat behoort er toch in te zitten mijn mening. Het enige wat ze zij of ik behoudt de televisie of ik breng hem terug naar de verkoper (aldi) om me geld terug te vragen. waardeloze klantenservice van tristar.

    • Anoniem
      08 maart, 2013 om 11:55

      Aan een CI+ module die inbegrepen is bij de televisie zou je ook niks hebben. Deze verschilt per TV aanbieder.

      Overigens wordt het ding wat je normaal van de TV aanbieder krijgt een CAM (Conditional Access Module) genoemd. De sleuf in de TV wordt wél CI+ slot, sleuf of module genoemd en die is ook wel degelijk aanwezig.

      Wat er op de doos staat klopt dus hoewel het misschien verwarrend geformuleerd is. Echter omdat wat jij verwacht helemaal niet mogelijk is (Ziggo, UPC en KPN hebben verschillende CAMs), had je met wat onderzoek kunnen weten dat het niet klopt.

  13. Willem Den Haag
    13 januari, 2013 om 15:13

    Ik kocht deze 42 inch Smart-TV begin december 2012 voor € 699,00.
    Tot mijn grote verbazing zie ik hem 2 weken later afgeprijsd naar € 500,00.
    ik voelde me knap in mijn zak gescheten.

    Ik herinnerde me dat ik hem binnen een maand kon terugbrengen.
    Dat heb ik gedaan en ik kreeg zonder gezeur mijn geld terug
    en kocht gelijk weer een andere voor 500.

    De TV bevalt me goed, mooi scherp beeld en internet werkt ook goed.
    Wel eerst de tijd nemen voor de bediening van het toetsenbord enzo.
    Ik heb een paar uur zitten kloten met de CI+ module, maar dat kwam doordat Ziggo geen volledige informatie bij de module gaf.
    Zoek op de website van MTlogic naar je postcode en vul DIE gegevens in dan werkt ie prima.

    Internet heb ik via een UTP kabel op de TV en dat gaat best redelijk snel.
    Je kan ook WIFI gebruiken als ie traag is komt dat meestal,doordat het kanaal al in gebruik is door een ander toestel van jouw of van de buren. Kies een ander kanaal in dat geval.
    3D heb ik nog niet kunnen uittesten, aangezien ik nog niet alle benodigdheden heb.

    Al met al ben ik wel tevreden met dit toestel zeker voor dit geld en met 3 jaar garantie.

  14. Lubbert
    03 januari, 2013 om 10:27

    Hallo, ik heb een week terug een smart tv bij de aldi gekocht.
    eenmaal thuis de tv geinstalleerd maar het beeld loopt niet synchrone met het geluid zowel digitaal als analoog niet.Dus hem weer in de doos en teruggebracht, zonder problemen een andere meegekregen. Thuis gekomen tv aangesloten en precies het zelfde als de vorige, zijn er meer mensen die hier mee ervaring hebben?
    Ik ga deze ook weer terugbrengen en vraag mijn geld terug.

    • lucinda
      03 januari, 2013 om 11:54

      Ik had dus het lip sync probleem. Heb gemaild met mtlogic en kreeg heel snel een reactie met de laatste software update voor de t.v. Keurig met info hoe ht te doen. Ik dacht het probleem is verholpen, maar dat was niet zo!! Maar wat blijkt……..het ligt aan mijn home cinema set. Die kan de snelheid van de hdmi niet aan of zo. De cinemaset heeft alleen een scart aansluiting. Wel jammer, want het geluid is dan een stuk mooier. Dus moet ik op zoek naar een set met een digitale aansluiting. Dus gelukkig ligt dat probleem niet bij de tv. Anders zou ik hem inderdaad terugbrengen.

      • W de haan
        28 februari, 2013 om 17:56

        Kun je aangeven hoe je de mtlogic 42 inch op een home cinema system hebt aangesloten? Ik heb een digitale Panasonic home cinema system, maar krijg het geluid van de tv nog niet werkend over het cinema set.

      • Alrik
        23 mei, 2013 om 12:02

        Hallo,

        Heeft u de home cinema set aangesloten via Hdmi?
        Zo ja heeft u op elk kanaal geluid?

        Mvg alrik

      • Raymond
        09 juni, 2014 om 18:13

        Is er toevallig een website voor deze update?

    • Meid
      10 januari, 2013 om 18:48

      Gewoon even naar de website, update uitvoeren en het is gefixt!

    • Lex
      11 september, 2013 om 19:37

      Hallo, ook ik heb een 1 1/2 maand geleden 2 smart tv’s bij de Aldi gekocht. Niet de 42 inch, maar de 32 inch en de kleine versie voor op de slaapkamer.
      De 32 inch geeft prima beeld en geluid, echter net als Lubbert loopt het beeld bij meerdere zenders (niet alle) net niet synchroon met het geluid.
      Heb al andere kabels geprobeerd en heb ook helaas de doos niet meer.
      Weet iemand een oplossing hiervoor?

  15. Peet
    27 december, 2012 om 15:21

    MT Logic LE-427118MT heb ik 3 dagen geleden gekocht voor de slaapkamer. Alles goed (sterke kabels) aangesloten en ik moet zeggen dat het ons helemaal niet tegenvalt voor dat geld. Alles functioneert zoals je mag verwachten. Wij zijn tervreden voor dit geld! Nergens anders vindt je zo’n totaal tv voor dit geld! O ja wij hebben er 499 euri voor betaald bij de Aldi!

    • lucinda
      30 december, 2012 om 20:25

      Wij hebben ook sinds 2 dagen de smarttv van de aldi. Maar bij ons ons loopt het beeld niet synchroon met het geluid. Heel irritant! Heb veerschillende dingen geprobeerd, maar ik weet niet hoe ik het goed moet krijgen. Iemand een idee? Zou ik erg blij mee zijn.

      • Lubbert
        03 januari, 2013 om 11:31

        terug brengen doe ik ook

      • Lex
        11 september, 2013 om 19:40

        Datzelfde probleem heb ik ook. Helaas niet bij alle zenders.
        Heb ook al meerdere dingen geprobeerd.
        Ook heb ik helaas niet meer de verpakking ;-(.
        Hoop ook dat iemand raad hiermee weet!

  16. Bas
    26 december, 2012 om 14:57

    Een vriend had die mtlogic van chinese tvmaker audiosonic in de zomer gekocht. Ik zelf heb pas een nieuwe 107cm samsung led tv 400 hz paneel aangeschaft. Wat een wereld van verschil in het voordeel van Samsung.!!! De smart tv kost bij mediamarkt in Duitsland slechts 749 euro.
    Door microdimming en contrast verbeteraar is zwart mooi diepzwart. En de kleuren prachtig helder in miljoenen tinten weergegeven. Een ware lust voor het kritische oog! De Samsung kon je via de uigebreide opties goed fijnafstellen en wat een scherp antireflecterende screen. Overdag weerkaats de tv zo niet hinderlijk lichtstralen als zon. De pixel scherpte is verbluffend en het geluid in surround. Er was een aanbieding dat je 50 euro korting kreeg op de 3D bluerayspeler van 169 euro. Stuur je de actiekaart in, kreeg je nog 2 extra actieve 3D brillen gratis erbij.!
    Het 3D content gedeelte was super en adembenemend goed. Zelfs als je er niet recht voorzit is de kwaliteit van 3D uitstekend. Een passieve 3D tv als de mtlogic is echt in het nadeel, 3D content is wat wazig en het beeld laat strepen na bij razend snelle scenes . Het beeld bij de mtlogic blokkerig en de kleuren springen er niet uit.
    Het internet is beter getuned bij Samsung, Mt logic in het nadeel door android 2.3 . Surfen op het web is dus sneller.
    Ik kies voor een A merk en jammer van Mt logic bij de Aldi

  17. Vincent
    24 december, 2012 om 1:30

    Ga naar Mediamark/BCC of internetwinkels en je hebt een Philips of Samsung 42 inch lcd-led tussen de 620- 750 euro. Met actieve 3D systeem en 2 brillen terwaarde van 120 euro gratis ! Met opties als microdimming of crystelclear weergaveverbetering. Daarbij heb je dan ook wel 400hz refreshrate noodzakelijk voor beste 3D weergave. 60 hz is echt onder de maat, 200 hz minimaal voor 3D en 100 hz voor 2D uitzendingen.
    Het beeld heeft last van halo’s bij donkere achtergrond en een wit object. Aan de uiteinden zie je wanneer je een dvd hebt die niet fullscreen is opgenomen, boven en onder de zwarte balken kleuren overspringen. De kleuren zijn matig en de contrast gemiddeld. De scartconnector heeft slecht contact wat storing veroorzaak of wegvallen beeld. De scartkabel valt er ook daarbij makkelijk vanzelf naar onder. Plakband gebruiken?
    Het stroomverbruik van 130 wat is wel erg veel voor een lcd-led. Samsung of philips komen met een verbruik rond de 70 wat voor een 107cm !
    Het opstarten van uit of standby duurt bijna 1 minuut, dus niet effe snel aanzetten. Internet is traag en beperk via de ingebouwde wifi module. Je kunt beter je laptop of Pc rechtstreeks via een kabeltje op de tv aansluiten.
    Kortom voor 300 euro mag ie de aldi deur uit. Voor een merkloze B merk met componenten van diverse makelarij, sluit het geheel matig op elkaar aan. Van mij een cijfer 7 voor beeldkwaliteit 2D en een cijfer 6 voor 3D weergave. Het iele geluid uit de luidsprekers is slechts een 5 waard. Denk goed als je de mtlogic gaat kopen, immers je moet er een paar jaar mee doen. !

  18. dick
    23 december, 2012 om 0:10

    vandaag een led tv gekocht smart led 2 en 3d maar ik had een medion van de aldi 107 cm was een lcd scherm nu dacht ik zet hem boven en die nieuwe led tv beneden maar toen ik de tv had aangesloten zag ik dat als je er schuin op het scherm kijkt vertekend het beeld en ook de kleur iets viel erg tegen dus morgen is het koopzondag ga ik hem terug brengen er zaten wel 4 3d brillen bij enz en toetsenboard..
    maar de kwaliteit van het beeld viel mij toch iets tegen.

  19. anko
    20 september, 2012 om 13:28

    IjkHoi
    Ik ben wel tevreden over de aldi cq mt logic televisie
    Deze tv is aangesloten via kpn interactief internet en een draadloze verbindig en geen ellende maar een goed beeld en praat mij niet van samsung.
    Heb namelijk een jaar of wat geleden lcd tv van samsung gekocht en altijd wat vlekkerig beeld gehad en nu kwam er ineens een defecte pixel in het scherm die een grote vlek op die plaats achterlaat
    Het geluid is idd wat scheller , maar dan gaat het bij film kijken via de surround installa latie
    Voor wat betreft het 3D beeld . Hier geen problemen mee .hangt ook af van wat je download
    Als je veel eisen stelt en een grote beurs hebt koop je toch alles wat je wilt en als het niet bevalt geef je het weg aan de eerste de beste die je tegen komt
    Eerlijk gezegd heb ik liever de mt logic dan een samsung (kijk maar eens naar de telefoons

    • Dennis1973
      20 september, 2012 om 14:53

      Dit is mijn laatste comment anders lijkt het net of ik Samsung vertegenwoordig want ik heb nu ook al een nieuwe droger moeten aanschaffen en ben er weer zeer tevreden mee (mag ook wel na 12 jaar een kapotte zanussi)
      Blij te horen dat je tevreden bent!! daar gaat het immers om maar WEER worden er hier appels met peren vergeleken.
      De argumenten zijn niet echt objectief te noemen!
      Een TV is geen Telefoon! en een jaar of wat geleden is wel HEEL erg veel in electronica-land vind je niet?
      “Vroeger” waren de LCD’s wel heel stuk minder maar technieken gaan door en het is aan de innovatiefste die dat oppakt!

      Wat je in de laatste zinnen zegt, die moet ik nog tegenkomen.. :)
      Als ik iets afgewogen koop heb ik daar hard voor gespaard en zal altijd nog gewoon iets eerst verkopen dan weggeven, ja het koningshuis die kunnen dat wel met hun nieuw ingeschaalde gratis “lonen” van ons belastinggeld weerzoveel procent meer dit jaar ondanks de crisis!!! (maar ik dwaal af)

      Tis en blijft denk ik een leuke tv voor het geld, zeker weten! maar het kan beter als je 1 op 1 gaat vergelijken.
      Super als je met deze tevreden bent!! Alleen maar positief!

      Groet!

    • Albert
      08 december, 2012 om 11:57

      Hoi allemaal :-)
      Inderdaad kun je geen telefoons, computers of andere elektronica met elkaar vergelijken. Ik koop af en toe ook zaken bij de Aldi. En als dit bevalt, en dat is meestal, dan hou ik het. Laatst nog een Wolfgang smart telefoon gekocht. Geweldig, ben er zeer, maar dan ook echt zeer blij mee. De films, die ik had gedownload die dag zijn o.a. mede doorslaggevend geweest omdat deze (lees) voor mij vloeiender op de Samsung afspeelde. Maar ook hier gaat weer de vergelijking niet op. Er zijn zeer veel mensen die helemaal geen 3D kunnen kijken o.a. omdat ze er misselijk van worden. hiermee zeggend dat de ene gevoeliger is voor 3D dan de ander. En ik zie zeker verschil tussen 200 of 400Mhz. Ik werd echt niet goed van het beeld terwijl ik op de Samsung de films helemaal uit kijk zonder problemen. Ook het internet was (lees) bij mij niet vooruit te branden (glasvezel 50Mbit) terwijl op de Samsung dit behoorlijk snel werkt. En ook ik heb beslist geen modaal inkomen en woon alleen. Ook ik moet sparen voor mijn spullen. Maar sparen doe ik wel. Maar net wat Dennis aangeeft, als je tevreden bent dan is het helemaal goed. Hoe vaak ik tegenstrijdige berichten lees over dezelfde producten, bv mijn Aldi figuurzaagmachine waar ik uiterst tevreden mee ben en waar gewoon Proxxon zaagjes in passen. Maar anderen schrijven hem gewoon bij het vuil te hebben gezet. Hun ervaring, hun mening. Is mij helemaal goed. Maar dat neemt niet weg dat ik wel de recensies lees zodat ik zelf die zaken kan testen waar anderen tegenaan lopen om te zien of ik daar dezelfde problemen mee heb. Dat is het voordeel van internet. Je kunt zelf vergelijken en uiteindelijk zelf je keuzes maken en daarmee gericht je eigen testen uitvoeren en conclusies trekken. Ik had ook liever die Aldi tv gehad. Had ik weer wat meer geld op de spaarrekening over gehouden voor onverwachte uitgave. :-D

    • Marianne Luyten
      01 maart, 2014 om 22:18

      Hallo Anko, Ik heb nu ook de televisie van de Aldi, vanavond een 3D film hier op gekeken enne…..geweldig! Momenteel heb ik een abonnement bij UPC lopen met een recorder waar ik kan opnemen. Ik ben van plan over te stappen naar een andere provider zodat ik een module in de TV kan steken, maar……..kan ik dan ook nog opnemen? Er staat dat je op kan nemen op een sticky maar als ik die in de TV stop kan ik wel muziek aflezen maar er moet een instelling gedaan wordenin het menu maar ik zie wel PVR staan maar dat ik niet geachtiveerd (hij slaat die regel over) kan je mij misschien verder helpen

      groetjes, Marianne

      • Floris
        21 augustus, 2014 om 14:55

        Ha Marianne,

        PVR werkt alleen op Ned1 of tegewoordig NPO1… Helaas..
        de rest is geblockeerd, lijkt wel:( Dit dan bij Ziggo (digitaal)
        opname functie is trouwens wel grappig

  20. Fred
    02 september, 2012 om 11:27

    Sorry – ik heb geen aandelen bij Aldi – maar al vele jaren kopen wij oa PC’s en Laptops bij hun. Ook onze kinderen en diverse bekenden en familieleden. Wij kunnen alleen maar zeggen – klasse. Dat deze goedkoper zijn dan gemiddeld heeft volgens mij gewoon te maken met de massa’s die zij verkopen. Ik heb vaker in testen gelezen dat er alleen maar de betere hardware componenten inzitten. Uiteindelijk is het niet voor niets dat er 3 jaar garantie gegeven wordt. Ik heb namelijk begrepen dat Aldi geen belang heeft bij rotzooi – alleen maar extra werk en misschien wel verlies van overige klandizie. Altijd jammer als er mensen zijn die graag iets slecht willen maken terwijl zij eigenlijk helemaal niet weten waar zij over praten.

    • Dennis1973
      02 september, 2012 om 11:47

      Mooi om dit te horen maar je kijkt ook eigenlijk niet verder dan je neus lang is.
      Als iets goed is van een bepaald merk is dat niet het andere onderdeel van dat “merk” of groothandel!
      Het gaat hier over een LCD-TV die (in dit geval) Albert wel degelijk getest heeft en een kans gegeven als je gelezen had.
      Een TV is geen PC of Laptop.

      Omdat ik in een Audi TT rij, hoeft dat nog niet te betekenen dat dan alle Audi’s gelijk goed zijn en ik het met hun filosofie eens hoef te zijn! Kan best dat ik hierna geen Audi meer rij toch maar heel wat anders. Ook zo met Samsung al komt er ook al een nieuwe droger (komt goed uit de bus) van hun mijn kant op.

      Testen en ervaringen van andere mensen zijn naast technische specificaties de beste klantwijzer ben ik van mening.

      Goed om te horen dat pc’s jou goed bevallen maar een heel ander onderwerp technisch gezien!
      Niks tegen/over Aldi wat mij betreft maar we moeten niet appels met peren gaan vergelijken denk ik…
      Het is geen aanval maar een realistische vergelijking voor wat je voor je geld krijgt qua tv.
      Ik juich Aldi persoonlijk verder toe om zich verder te ontwikkelen hierin.

  21. Els
    22 augustus, 2012 om 21:29

    Zijn er inmiddels al ervaringen die iets ouder zijn? Ik ben benieuwd of goedkoop duurkoop is.

    Groet,

    Els

  22. henk
    16 augustus, 2012 om 12:49

    Weet ook iemand wat voor cardreader geschikt voor ziggo er in de MT Logic past

    • carla de croon
      25 augustus, 2013 om 22:35

      zit met dezelfde vraag , als je al een antwoord hebt geef het mij dan ook even door.

      vr gr carla.

  23. Albert
    22 juli, 2012 om 23:19

    Hallo allen,

    Toch nog even een laatste reactie van mij.
    Nou, gisteren een 46 6800 gekocht.
    Uiterst tevreden. Internet goed, Beeld, kleuren en geluid zeer goed.
    3D, GEWELDIG :-) Maak zelf 3D foto’s en ben zeer in mijn nopjes.
    Films in 3D is een beleving (Verwachte er zelf minder van) En ik wordt niet draaierig van de snelle beelden.
    Heb nog net gebruik kunnen maken van de 19% BTW korting. (Dus 16% netto) in de winkel. Kan verder geen aktie vinden bij Samsung.
    Maar wat een verschil met die van de Aldi.
    Wel iets duurder dan een paar tientjes verschil maar gezien de verschillen en de prestaties ben ik zeer tevreden.

    • Dennis1973
      23 juli, 2012 om 0:45

      Hai Albert,

      Wow: gelijk de 6800, Echt superkeus voor het geld denk ik! maar dat “zie” je gelijk wel haha
      Wat duurder maar daar ga je wel wat jaartjes plezier van hebben!

      Ben zelf nog steeds tevreden met de 6500 hoor, maar zoals gezegd gaat deze waarschijnlijk naar mijn ouders en leg ik wat bij voor de 55inch.

      Jammer voor Aldi maar ik denk dat de marktleiders niet voor niets daar gekomen zijn.
      Je hebt het een kans gegeven!

      ps: zag idd dat Samsung nu geen promoties voor de tv’s heeft helaas..

      Have fun!

      • Albert
        23 juli, 2012 om 19:49

        Hoi Dennis,

        Dank je wel en zeker, de fun is er.
        Maar ik heb toch een vraag welke jij wellicht kunt beantwoorden.
        Ik vindt de handleiding erg beknopt. Zeker voor iemand die nog nooit een dergelijke tv, en dus er ook niet in is mee gegroeit, heeft gehad. Nu heb ik een aantal films gedownload in 3D. Dat laatste lukt goed maar vreemd genoeg krijg ik telkens de melding dat de audio van de film (en dit geldt voor alle) niet (of momenteel nog niet) wordt ondersteund. Ik kan ook geen menu’s zoals ondertiteling of taal instellen.
        Ondertiteling heb ik dus niet. Maar vreemd genoeg zijn de films, waarvan ik de download met Nederlandse taal heb, in het Engels gesproken. (3 stuks). De Taal wordt dus ook niet automatisch overgenomen. Weet jij hoe dit aan het werk te krijgen want op deze manier heeft het afspelen van een film via USB-stick of via een HDD geen nut. (Ik heb beide uitvoerig vandaag geprobeert)
        Alweer en alvast hartelijk dank voor je ev. hulp.

    • Dennis1973
      16 augustus, 2012 om 13:15

      Albert,

      (kon alleen even via deze REPLY reageren bij je topic.
      Beetje laat maar ik heb dat ook, mits je de laatste update hebt (-ook belangrijk) kun je hier volgens mij weinig aan doen en ligt dat puur aan de omgezette files die door het ene apparaat anders herkend worden dan het andere zoals multimedia speler.
      Daarom sluit ik altijd maar mijn laptop aan met hdmi en speel ik het af via 64bit mediaplayer classic dan weet ik dat het altijd goed gaat en ik hoef niks over te kopieeren!
      Mediaspelers kunnen gewoon nogal precies zijn.

      ik moet ineens denken aan een anders voorbeeld zoals vroeger Sony geen gekopieerde cd’s afspeelde met mp3.
      Je kan er wat van zeggen maar aan de andere kant ook niet want je download alles.
      Misschien is het puur hoe het apparaat files wel of niet ziet maar veel meer ben ik er ook niet ingedoken en heb mijn oplossing zo gedaan dus.

      • Albert
        16 augustus, 2012 om 17:36

        Hey Dennis,

        Ik heb ondertussen een Xstreamer Prodigy aangeschaft met 2 gig hd. Deze speelt zo goed als alles af en je kunt er prachtig je ondertitelingen mee wijzigen zoals grote letters, type letters, kleur, kleur omlijsting, de hoogte enz. Echt geweldig.
        Dus dat vindt ik een zeer mooie aanvulling op die TV.

        Maar wel hartelijk bedankt dat je nog even wilde reageren.
        Overigens, via USB-stick kun je toch alleen maar gekopieerde files afspelen als het films betreft. Hoe krijg je anders een film op USB- stick :-)

        Ik ben in elk geval heel tevreden met de set.

        Groetjes,
        Albert

      • Dennis1973
        17 augustus, 2012 om 0:19

        Oke, nou netjes en opgelost ;)
        Kijk zelf nu even niet zoveel films, van die vlagen maar sluit dan mijn notebook aan en idd. afhankelijk van wat je erop gooit maar ook hoe het omgezet is enz. doe altijd liefst X264H formaat.

        Kan je trouwens ook de Home cinema aanraden HC7550W.
        wordt je helemaal opgeslokt door je films haha maar moet wel leuk blijven hoor, is allemaal geen “pakje boter” helaas.

  24. peterpan
    19 juli, 2012 om 20:32

    Voor 79 euro meer heb je deze dikke vette japanner met een 2000 hertz technologie en een contrast ratio van 5500.000 op 1, laten we reeel blijven, die Aldi tv is te duur voor wat je krijgt.
    BTW niemand heeft nog iets gerept over de beeldkwaliteit, iemand al ervaring lees alleen maar over internet enz..

    • peterpan
      19 juli, 2012 om 20:33
      • peterpan
        19 juli, 2012 om 20:34

        Waar praten we nog over?

      • Albert
        19 juli, 2012 om 20:52

        Jawel, de beeldkwaliteit is goed.

        Dennis, Hartelijk dank voor je adviezen.
        Hoe is het Internet op jou Samsung?
        Youtube snel geladen en afspelen zonder onderbrekingen en vertragingen?

      • Dennis1973
        19 juli, 2012 om 23:12

        @Albert:

        specifiek voor jouw vraag, geen enkel probleem zeker na vervanging van router!
        Inladen heb je altijd even maar niet lang, 3D-trailers zelfs ook prima te kijken via het Smart gedeelte, ook prima Youtube filmpjes terwijl ik soms toch snel wat ongeduldig kan zijn..

        Ik heb wel de laatste update erover gezet maar dat is al maanden terug.

        Ik heb er ook een homecinema aan hangen die dat kan (Samsung HC7550W) maar alles dubbelop hoeft voor mij niet dus die is alleen voor de sound bij films.

  25. teunis
    18 juli, 2012 om 23:13

    Beste Peter, Yvonne en Dennis,
    ik ben het niet helemaal met jullie eens, voor de pc worden de laatste snufjes in verwerkt tegen een betaalbare prijs geleverd. Dat met 3 jaar garantie zorgt ervoor dat er nog steeds rijen voor de aldi staan.
    de aldi heeft de keuze gemaakt deze tv te leveren, en voor het geld lijkt het wel wat.

    klein detail, als je traag internet hebt,vergelijk het internet op je pc dan met deze tv, je zult zien, als je je instellingen goed over neemt, dat het goed te zien is.

    • Dennis1973
      18 juli, 2012 om 23:59

      Beste Teunis,

      Sorry maar kun je de eerste zin nog eens opnieuw formuleren?
      Ik snap er werkelijk niet veel van met je zinsopbouw en paar spelfouten.. (-niet rot bedoeld!!)

      Ik persoonlijk, geef alleen aan dat je voor dit geld een betere Samsung hebt staan. (of ander merk wellicht maar ik ben nou eenmaal pro Samsung geworden hehe)
      Ik ben blij voor de Aldi als ze er veel verkopen maar daar gaat het hier absoluut niet om voor mij dan.

      vergelijk maar eens op de verschillende vergelijkingssites als kieskeurig en tweakers..

      Maar goed ik hoor graag wat je nu bedoelde.
      Altijd leuk kletsen over apparatuur!

      Traag internet kan liggen aan een trage routerverbinding met interferentie/storing.
      Ik heb zelf een DLink router (DIR645) genomen en mijn Netgear router verkocht:

      Nu heb ik altijd en overal volle wifi snelheid doordat de router mijn apparaten volgt met SmartBeam technologie, dus nu is ook mijn LedTV sneller en geen gezeur daar meer mee!

      • Albert
        19 juli, 2012 om 7:56

        Hallo saam, :-)

        Nee, geen traag internet 50Mb.
        Geen trage router. (Amders heb ik niks aan die 50Mb)
        Nee, geen traag draadje. Want ik heb de TV aan een draad gehangen om het snelste effect eruit te halen.
        Ja, internet op die tv is echt traag. Laden van pagina’s duurt letterlijk minuten, Youtube na minuten laden 3 tot 5 seconden spelen, stoppen om weer + een halve minuut te laden en dit hetrhalend.

        De toetsenbord afstandbediening werkt zo traag dat je vaak dezelfde letter meerdere keren hebt ingedrukt en dus weer moet wissen en dan weer opnieuw moet doen. Dit omdat het toetsenbord de ene keer wel pakt en de andere keer niet. En gebeurde ook een paar rare dingen zoals ik ben met letters bezig en ineens krijg ik een menu te zien of de cursor springt ineens naar een ander deel. Nee, voor internet moet je deze tv echt niet nemen.

        Wat betreft instellingen waardoor het internet sneller zou gaan. Het zou me verbazen. Maar in de handleiding staat er compleet niets over geschreven. En in de instellingen kon ik neits vinden wat de snelheid zou verhogen.

        Overigens, zo hard gaan ze niet. Ik stond om 8:30 bij de Aldi samen met een andere meneer. We hadden beide een run verwacht. Er stonden 8 tv’s. Toen ik smiddags om 15:00 de tv terug bracht stonden de andere 6 er nog steeds.

        Op mijn computer roep ik dezelfde yourube film op en deze begint bijna direct af te spelen zonder vertragingen en onderbrekingen. En de pagina’s staan er direct.

        Maar Dennis, ik ben toch echt benieuwd welke samsung tv jij bedoelt. Want dar ben ik echt in geinteresseerd maar kan voor de Aldi prijs geen gelijkwaardige tegenstander vinden. :-)

      • Albert
        19 juli, 2012 om 7:58

        Sorry voor de vele spelfouten.

    • teunis
      19 juli, 2012 om 10:18

      Ha :-), nu ik het terug lees ziet het er wat warrig uit….
      ik bedoelde, dat onze ervaringen met de aldi computers best goed zijn, en, dat ze tegen een betaalbare prijs verkocht worden.

      Back on topic, wij hebben ook nagedacht over deze tv, de 60 Hz, en het verhaal van albert, zorgen ervoor dat we hem nog niet gehaald hebben.
      We zijn wel benieuwd naar jouw ervaringen met de samsung, over welk type gaat het dan?
      groetuh :-)

      • Dennis1973
        19 juli, 2012 om 15:15

        Goedendag weer allen ;)

        Bedankt voor de info!
        Jammer dat het toch aan de tv lag, kon je hem niet updaten verder?

        Wat betreft mijn suggesties, kan ik idd. wel een voorbeeld aangeven.

        Ik ben wel van mening dat, als je een led (backlight) tv koopt, geef een handjevol meer tientjes uit en maak wat speling want voor weinig meer heb je vaak een top tv.
        Enkel, het gaat hier nu juist om het bedrag denk ik ook en ik heb even gezocht en kom dan uit op andere maten want 42 inch kiest samsung niet echt voor:

        Voor iets over de 800 euro heb je een 46 inch(!) Samsung UE46ES6300
        (ES is een 2012 model UE een 2011 model)

        Van €615 – €899 Heb je dan een 40″ 6100,6140,6300,6340 model.
        Deze zijn 200Hz. Ik weet het niet zeker maar het Hertz verhaal is volgens mij belangrijk met 3D-content??
        (verbeter me als ik ongelijk heb)

        Je hebt ook nog voor €769 – €903 de 40″ 6510,6570,6710 & 6800 waarbij de laatste dan local dimming heeft en nog wat voordelen. Het ziet er bij allemaal veel strakker uit, ook heb je veelal ook akties bij de tv’s a €100 aankoop maar dat kun je zien op de Samsung site.

        Info heb ik even van de kieskeurig (uitgebreide) vergelijker gehaald, misschien dat op tweakers.net of elders nog betere aanbiedingen staan van deze modellen, maar ik wilde het niet langer maken dan ik nu alweer gedaan heb ;)

        Grt, Dennis

      • Dennis1973
        19 juli, 2012 om 15:22

        Nog even extra antwoord op je vraag Teunis,
        Heb zelf ervaring met een Samsung UE46D6500 tv die ik bezit.
        ZEER tevreden over hoor maar ik zou graag toch overstappen op een Samsung UE55ES6800 vanwege de grootte (3,5/4 meter zitafstand) als hoofdreden.

    • Albert
      20 juli, 2012 om 7:29

      Allemaal hartelijk bedankt voor de ondersteuning met name Dennis.
      Het is me duidelijk waar op te letten bij de aanschaf van een tv. :-)

      • Lin
        21 juli, 2012 om 10:22

        Helemaal mee eens Dennis je hebt hele goeie informatie gegeven. Rest mij nog eenvraag je zegt: Samsung UE46ES6300
        (ES is een 2012 model UE een 2011 model)

        Van €615 – €899 Heb je dan een 40″ 6100,6140,6300,6340 model.
        Waar vind je zo’n tv voor deze prijzen? Ik heb op vergelijk gekeken enzo maar kan ze niet zo goedkoop vinden? graag nog een keer je hulp . Ik ben niet specifiek op zoek naar een 3D tv maar een smart met open internet. Alvast bedankt.
        Lin

      • Dennis1973
        21 juli, 2012 om 12:43

        Beste Lin,

        Kijk even op kieskeurig site, daar kun je al je zoekcriteria instellen per onderdeel voor tv’s ;)
        Daarna ook nog even op de tweakers.net prijsvergelijker, je weet maar nooit.

        Wat ik wel wil zeggen is ga voor een goed beoordeelde winkel!!
        Dat kun je daar namelijk ook zien.
        Dus eentje die ook goede service en aftersales heeft en Nederlandse modellen.
        Je zal maar wat hebben en dan een nummer in Frankrijk moeten bellen en/of zelf je tv op moeten sturen… erg lastig op zijn minst!

        Doe je voordeel en check op de samsung site voor akties.

        Grt, Dennis

  26. Albert
    18 juli, 2012 om 17:29

    Nou, gekocht en weer retour gebracht.
    Internet is veel en veel te langzaam. Youtube blijft laden, laat dan 5 seconden zien/horen en begint weer een halve minuut te laden.
    De toetsenbord reageerd of niet of heel traag waardoor je blijft drukken en/of corrigeren.
    Geluid is ook slecht, veel te schel. (wel hoge tonen en weinig basig).
    Beeld gaat wel.
    Wat betreft de snelheid,dat heb ik verder niet getest.
    Maar als het beeld een richting op bewoog dan werdt ik draaierig en misselijk
    Jammer, ik had er graag één gehad. :-(

  27. Lin
    18 juli, 2012 om 11:13

    Nog een vraagje over deze tv van Aldi? bestaat er een mogelijkheid om de 3D functie uit te schakelen of alles in 3D. Ik vraag dit aangezien ik niets 3D kan zien en anders is het zo’n dubbelbeeld.
    Lin

    • Dennis1973
      18 juli, 2012 om 11:41

      -3D is een optie, bij elke tv natuurlijk altijd uit te schakelen.
      -3D kijk je door de brillen die je erbij krijgt.

      Mocht je fysiek geen 3D kunnen kijken door een handicap o.i.d: alle 3D tv’s zijn in eerste instantie normale tv’s!

  28. Albert
    17 juli, 2012 om 11:35

    Hallo allemaal,

    Nog even een vraagje.
    Ik zie dat deze tv verversingssnelheid 60Hz en reactietijd 6ms heeft.
    Net eens navraag gedaan en in de winkel hebben ze het erover hoe hoger de Hz en hoe lager de ms hoe sneller de beeldverwerking.
    Dat snap ik :-)

    Dat houd dus in bij snelle bewegingen(Tennisbal) er een spoor naijlt.
    Maar in de winkel praten ze over 400Hz en 3 of minder ms.
    Maakt deze verschillen veel uit? Ik bedoel, zie je bij deze tv die spoor wel of valt het wel mee?
    Is dat waarom deze tv zo goedkoop is vergeleken met zijn mogelijkheden. Of haal ik nu weer dingen door elkaar.

    • Dennis1973
      17 juli, 2012 om 13:39

      Ik snap nou ook niet of ze de ouderwetse 50/60Hz beelden bedoelen of de verwerkingssnelheid van het ding..
      60 Hz of 400 Hz is nogal een verschil en 6ms en 3 ms is natuurlijk NIET hetzelfde, het is het een of het ander!!

      Technische spec’s zeggen alles zwart op wit, dat geeft uitsluitsel.

      Dat naijlen zie je echt niet bij 400Hz tv. Hetzij het contrast e.d. op normale waarden staan ipv alles voluit uit de fabriek.

      Wel kun je bij een mindere bron (analoog) een soort van overlay zien maar dit is niet storend en bijv. Samsung heeft daar “motion plus” instellingen voor om daar weer goed vanaf te komen eventueel.
      Ik ben nog steeds van mening dat je voor deze prijs een betere Samsung hebt (of ander merk maar heb ik geen ervaring mee) met een veel mooiere dunne rand en opties maar ja wie ben ik?
      Helemaal geen “goedkope” tv als je een beetje gaat vergelijken.
      Ik zou wel graag een test zien tussen dezelfde type modellen! ;)

      • Albert
        17 juli, 2012 om 17:07

        Hoi Dennis,

        Ik ben op zoek gegaan naar vergelijkbare tv’s (dus vergelijkbare mogelijkheden en grote). En dan kom je toch in prijzen die twee keer zo hoog liggen.

        Maar mijn vraag: Is 6ms en 60Hz erg langzaam of zie je er niet zoveel van? Of (Want ik vindt die 60Hz vergelijkbaar met de winkel tv’s zo erg laag)of bedoelen ze er iets anders mee? Dus dat ik het toch niet snap en dingen door elkaar haal.

  29. hanniebal
    16 juli, 2012 om 16:44

    Kun jer ook via digitenne mee kijken?

    • Martijn Chel
      16 juli, 2012 om 17:06

      Ja, dat kan.

  30. Albert
    15 juli, 2012 om 21:15

    Ik ben eigenlijk ook geïnteresseerd in deze lcd-tv. Echter, ik heb er geen vertand van maar lees wat zaken waarvan ik mij afvraag of ik het wel goed begrijp.
    Er wordt hierboven geschreven over:
    – Full HD (1080p) resolutie
    – Edge Lit LED achtergrondverlichting

    Maar de specificaties zeggen:
    – 1920 x 1080 pixels
    – LCD panel met LED backlight.

    Ook lees ik hierboven dat 1080p niet door de kabel wordt geleverd.
    Maar heeft dit dan niet betrekking op de mogelijkheid dat de TV het aankan wellicht met DVD/Blueray of het aansluiten van een computer met dergelijke resolutie?
    http://www.mtlogic.com/LE-427118MT/Specificaties En zie advertentie bij de Aldi.

    • Albert
      15 juli, 2012 om 21:18

      Hierboven kan ook hieronder zijn :-)

    • Martijn Chel
      15 juli, 2012 om 21:27

      Hoi Albert,

      Wat snap je precies niet?
      1080p is hetzelfde als 1920×1080.
      Edge lit LED is een vorm van LED backlight.
      Dat kabelaars geen 1080p doorsturen heeft niks met de tv te maken. De tv kan alles tot 1080p weergeven dus ook lagere resoluties van pc of tv.
      Ik hoop dat dat iets duidelijker is voor je.

      • Albert
        16 juli, 2012 om 21:26

        Hallo Martijn,

        Hartelijk bedankt, het is me zeker duidelijker.

  31. Michiel
    09 juli, 2012 om 23:15

    MT logic is onderdeel van audiosonic wat weer een merk is van tristar. Productiefacilteiten hiervan zijn in turkije. Vervoer uit china zou het geheel flink duurder maken aangezien het in containers vervoerd moet worden en een veel langere weg moet afleggen. 3d panels zijn niet zo wijdverspreid dus ze zijn waarschijnlijk van samsung of lg. Welke maakt niet zo heel veel uit want lg en samsung gebruiken ook gewoon elkaars panels. Tot voor kort was samsung ook geen a merk en alleen door de prijzen te dumpen heeft men markt veroverd en nu zijn ze dus een a merk.

    @peterpan: contrastratios zijn nietszeggend. De meetmethoden verschillen en de waarden zijn fictief. Staat leuk op een lijstje maar zijn net zo theoretisch als 600 hz op een tv, of daadwerkelijk 1 TB op een 1TB harde schijf.

    MTlogic staat al jaren bij aldi in de winkel en geeft 3 jaar pick up en return garantie op de spullen. moet je bij een gemiddeld a-merk niet mee aankomen. En je moet als leverancier overtuigd zijn dat je niet teveel retouren krijgt want anders maak je verlies op de tv als je ook al weinig marge genomen hebt om hem goedkoop aan te bieden.

    Dit toestel heeft android en de reden dat het niet duidelijk gemaakt wordt is dat Google het niet vrijgeeft om er reclame mee te maken. Eerst de partners als Sony en Samsung om google tv te pluggen en dan mag de rest. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat deze tv google tv heeft maar er zijn dus genoeg apps beschikbaar itt veel a-merken.

    Vergeet ook niet dat geen enkel a merk je 4 brillen geeft, 60 tot 80 euro vraagt voor een wifi dongle, die hier is ingebouwd en laten we zeggen 50 euro voor een toetsenbord.

    30 dagen niet goed geld terug garantie van aldi zelf en de wettelijke bepaling dat je na 3 reparatiepogingen ook je geld terug moet krijgen maken het tot een risicoarme investering van 700 euro, als je ze hebt en wilt uitgeven tenminste.

    • Dennis1973
      10 juli, 2012 om 6:37

      Turkije is een stuk slimmer om te doen idd.

      Leuk en innovatief hoor verder dit maar voor dit geld heb je eigenlijk toch gewoon een net zo grote 6xxx serie samsung 2011 met ingebouwde wifi, een veel mooiere dunnere rand, snellere electronica & frequentie. Een volwaardig toetsenbord kost dan 119,95 met muispad en bluetooth.
      Meestal krijg je bij samsung tv’s nog een kado als er een aktie loopt.

      Zo “Aldi” goedkoop is dit dus eigenlijk helemaal niet.
      Ze zouden er bedrijfsmatig veel beter aan doen richting de grotere maten.

  32. Peter
    08 juli, 2012 om 23:57

    Dit is een LED-TV en geen LCD-TV als in de kop van je artikel.

    Als ik het filmpje zo bekijk is het een Android-gebaseerd toestel voor het interactieve deel. Dat is geen domme ontwerp-keuze. Maar expliciet maken ze het niet.

    Die 4GB Intern opslag-geheugen is vermoedelijk Flash-RAM en geen werkgeheugen.

    Wat vreemder is, is de 60 Hz beeldtechniek. Dat is meer iets voor de Amerikaanse markt, niet de Europese. 60 Hz zie je ook wel eens bij een computermonitor, maar dan is het minder cruciaal, want alles is daarbij progressive scan . Maar ik ben benieuwd hoe dit qua beeldkwaliteit uitwerkt met het Europees 50Hz beeldmateriaal (1080i of 720p) wat hier veelal als HDTV in de markt wordt gezet. 1080p krijg je hier voorlopig nog niet over de kabel.

    Zou iemand kunnen vermelden of dit inderdaad een Android op TV is?

    • Martijn Chel
      09 juli, 2012 om 0:04

      Hoi Peter,
      Daar moet ik je toch even corrigeren. Een ‘LED TV’ bestaat namelijk helemaal niet. Dat is gewoon een LCD TV met een andere soort achtergrondverlichting. Dit is een fout die veel mensen maken, en daarom is het handig je goed in te lezen voordat je een TV koopt. Zie ook;
      http://www.homecinemamagazine.nl/2010/10/led-tv-alles-wat-je-moet-weten/

      Daarbij staat er volgens mij niet dat er 4GB aan werkgeheugen inzit. Die 4GB is zoals er staat opslaggeheugen waar je Smart TV content op op kunt slaan. Dat heb je nodig.
      60Hz zie je wel vaker en zegt meer over de verversingssnelheid van de TV dan over welke signalen geaccepteerd worden of hoe deze weergegeven worden. Er zijn ook TV’s met 120Hz en dit heeft ook geen effect op de 50Hz bronnen uit Europa. Natuurlijk heeft 60Hz invloed op de beeldkwaliteit (is minder vloeiend dan bijv. 120Hz) maar heeft niks van doen met de 50Hz Europese input.

      Het lijkt me sterk dat het om Android draait aangezien ze dat zouden vermelden. Kan er niks over terugvinden helaas. Ga er maar niet vanuit dat je toegang krijgt tot alle Android apps of Google TV functies ;)

  33. peterpan
    08 juli, 2012 om 21:12

    Zo goedkoop vind ik het niet, voor hetzelfde geld koop je een (weliswaar actieve) 3d tv met een contrastratio van 5000.000 op 1!
    Met alle respect voor Aldi maar laat ze gewoon voeding en balonnen blijven produceren, hebben de mensen nog wat te vieren als ze een echte 3d tv kopen..

  34. yvonne mulder
    06 juli, 2012 om 22:45

    Aldi…met hun goedkope spullen..computers en nu ook tv’s. Zijn vaak slechte kwaliteit is mijn ervaring.

    • Dennis1973
      08 juli, 2012 om 14:42

      Prijs moet ergens inzitten… waarschijnlijk dus de onderdelen vanuit de allergoedkoopste fabriek in China of iets.
      Zelf van de oude types Samsung moet je de condensatoren voor de voeding vervangen (maar dan doen ze het weer)

      Zou het ook lekker bij de testwinnaars houden hoor ;)
      Leuk voor mensen die tv op de slaapkamer willen en zet hem maar een naast een goede Samsung in vergelijk..dan praten we verder.

      Wel handig/leuk is die afstandsbediening funktie.

      Aldi verder prima maar echte electronica koop ik er niet (meer)