Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste 3D-apparatuur

Voor welke 3D TV ga jij in 2012?

Geschreven door
Geplaatst op6 februari 2012, 20:16 Categorie3D lcd

We hebben tijdens de CES 2012 weer heel wat moois voorbij zien komen, ook op het gebied van 3D. In tegenstelling tot vorig jaar werd de focus deze keer niet gelegd op 3D maar was wel het merendeel van alle nieuwe TV’s uitgerust met de 3D weergave functie. Een goede ontwikkeling aangezien 3D ook een feature is en niet de belangrijkste functie van een TV.

Panasonic en Samsung

We hebben onder meer nieuwe plasma TV’s van Panasonic voorbij zien komen die nog diepere zwart waarden beloven en de eerste heuse LCD TV met passief 3D weergave van de fabrikant. De LCD TV’s met actief 3D van Panasonic worden alsmaar groter en belangrijker. Daarnaast presenteerde Samsung ook groot assortiment TV’s waarvan de plasma modellen net als bij Panasonic vooral qua beeldkwaliteit flinke stappen gemaakt moeten hebben. De LCD TV series van Samsung hebben een nog slanker design gekregen en maken, net als de plasma modellen, gebruik van de nieuwe Smart Evolution en Smart Interaction technieken.

Sony, Sharp en LG

Sony bracht maar een klein aantal nieuwe TV’s waarvan de helft beschikt over 3D weergave. Ook Sharp gaat nog steeds vol voor (actief) 3D maar legt de focus vooral op grote schermformaten met een breed assortiment LCD TV’s. LG legde wel veel nadruk op 3D en komt dan ook met een groot aantal nieuwe modellen. De nieuwe LCD TV series zijn zeer slank, stijlvol vormgegeven en beschikken nog steeds over passieve 3D weergave. De plasma series beschikken daarentegen nog steeds over actief 3D. Helaas hebben we niks tot weinig gezien van onder meer Philips en Toshiba. Deze fabrikanten presenteren waarschijnlijk later dit jaar de nieuwe line-up voor 2012/2013.

OLED of Quad HD?

Kortom, genoeg nieuwe interessante producten voor dit jaar. Maar, mocht er niks tussenzitten voor je kun je altijd nog gaan voor een Super OLED TV van Samsung, een zeer fraaie OLED TV van LG of een Quad HD TV van LG. Enig nadeel is dat je even geduld moet hebben en de prijs zal ook niet zeer vriendelijk voor de portemonnee zijn.

We zijn benieuwd waar jouw voorkeur dit jaar naar uitgaat. Welk merk spreekt jou, kijkend naar de gepresenteerde nieuwe modellen, het meeste aan voor 2012?

  • Delen:

Reacties

  1. Peter
    16 maart, 2012 om 9:28

    Ik heb mij net een Panasonic TX-P46GT30 plasma gekocht. Omdat de nieuwe modellen 2012 geen 46 inch meer hebben, heb ik voor een model 2011 gekozen. Met een prijs van <<1000 euro, een perfecte prijs-kwaliteit verhouding!
    Het toestel is zeer mooi, dun en stevig (alu) afgewerkt en heeft een waanzinnig mooi beeld! Ik ben zeer tevreden en geniet er elke dag van! Een aanrader!

  2. Martin
    23 februari, 2012 om 9:35

    Ik zie nu net de nieuwste serie’s van Philips, en ik moet zeggen die zien er weer te gek uit.
    Ben vorig jaar overgestapt van een Philips(9705) naar een Samsung (D8000),dit omdat Philips haar 3D weergave van de ondertitels niet goed kon weergeven -onleesbaar-, maar als Philips fan moet ik bekennen dat er voor mij niemand aan philips kan tippen, ik zit me dagelijks te ergeren aan kleine dingetjes welke voorkomen bij mijn Samsung toestel,zoals oa. beeldsnelheid, glans rond rand van het beeld,dof beeld enz enz, misschien dan de meeste mensen dit niet eens opvalt, maar ik stoor me daar enorm aan.

    Nu heeft philips, als enige op de markt, het ambilight gebeuren, dat mis ik nog het meest.
    En gelukkig zie ik dat Philips in de nieuwste 8000 serie haar ambilight spectra -3 zijde ambilight- uitbrengt.
    Hopen dat ze de 3D weergave beter onder de knie hebben gekregen, en als de prijs dan ook nog eens meevalt……nou dan weet ik het wel dan gaat ik toch weer terug naar Philips!

  3. guus
    16 februari, 2012 om 9:06

    Ik ga waarschijnlijk voor de Samsung ES8000 (55 inch).
    De passieve 3D vind ik veel prettiger om naar te kijken maar LG spreekt mij niet zo aan.
    Samsung daartegen wel en beeld vind ik erg scherp mooi design etc., dus de 3D optie moet maar als ondergeschikte gadget gezien worden (ondanks mijn PS3).
    Als de OLED tv van Samsung enigszins betaalbaar wordt ga ik zeker voor deze.
    Ben druk aan het sparen maar wacht tot na de Olympische spelen met de aanschaf.
    In de tussentijd zijn alle nieuwe modellen op de markt en kan ik mijn definitieve keuze bepalen.
    Dan is hopelijk de top prijs die je in het begin moet betalen niet meer van toepassing.
    Als het OLED toestel niet teveel boven de 3000 euro komt ga ik zeker voor deze.

  4. Davy
    06 februari, 2012 om 21:00

    Voor mij sowiso een Sony, kwa kleuren en beeld voor mij het realistische en actieve 3D. Ook kwa design maar dit is heel persoonlijk
    Het spijtige aan iedereen die passieve 3D verkiest(financiele) boven Actieve, men wilt allemaal Full HD kijken via digitaal of blu-ray, maar dan gaat men 3D kijken in HD ready kwaliteit.

    • Frans
      07 februari, 2012 om 10:22

      Ik ga absoluut voor passief 3 D, het verschil is met het blote oog nauwelijks te zien. Bovendien kosten de passieve brillen bijna tot niets in vergelijk met de actieve waar flink betaald voor moet worden.

    • J
      11 februari, 2012 om 11:57

      Spijtig genoeg zijn er ook mensen die minder geld willen uitgeven wanneer zij een tv kopen en dus voor een actieve scherm kiezen (die goedkoper zijn om te maken dan passief) en vervolgens dure, zware, op batterij werkenden brillen erbij te moeten kopen) die met als grootste nadeel alle kleuren van je mooie sony scherm direct 10 jaar terug de tijd in sturen vanwege de zeer zwarte glazen van de actieve brillen…. liever mooie HD ready films kijken met amper nadelen dan donkere lelijke irritante full-HD beelden met crosstalk.

      Iedereen die passief 3D kijkt die weet het gelukkig…. het verschil is bij een goede tv en kijkafstand namelijk niet eens te zien !

  5. Maaike
    06 februari, 2012 om 20:20

    Mij lijken die plasma tv’s van Panasonic wel ok. Ik heb sowieso altijd Panasonic gehad en plasma kan naar mijn idee de beste kwaliteit geven. Ben alleen benieuwd naar de prijs…..

  6. Jimmy
    06 februari, 2012 om 20:19

    Ik ga absoluut voor LG. Ik vind de modellen zeer nice qua uiterlijk en daarbij denk ik dat passief 3D mij meer zal kunnen bevredigen.