Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste tablets

Philips lanceert PFL6007, PFL7007 en PFL8007 LED TV series

Geschreven door
Geplaatst op20 februari 2012, 17:29 Categorie3D lcd

Naast drie nieuwe ‘budget’ LED TV series introduceert Philips dit jaar ook drie high-end LED TV series. De nieuwe series, de PFL6007, PFL7007 en PFL8007, beschikken over diverse Smart TV functies, Ambilight verlichting, een hoogwaardige 2D en 3D beeldkwaliteit en moeten een stuk gebruiksvriendelijker zijn.

Philips Smart TV

De 6000, 7000 en 8000 (hierboven afgebeeld) TV series beschikken over alles dat nodig is om optimaal te kunnen genieten van de digitale content die door de omroepen of via internet wordt aangeboden. Dankzij geïntegreerde WiFi module kunnen de TV’s eenvoudig worden verbonden met het draadloze thuisnetwerk en het internet. Philips biedt met haar Smart TV platform een ruime selectie aan apps, toegang tot onlinevideotheken, mediabibliotheken en Uitzending Gemist zodat je altijd wat te doen hebt wanner je op de bank zit. Daarbij is het mogelijk om Skype gesprekken te voeren via deze modellen. Later dit jaar komen voor de 8000 serie extra functies via download beschikbaar, waaronder Wifi Smart Screen. Met dit laatste is het mogelijk om digitale TV via de Philips Smart TV te bekijken op een iPad. WiFi Smart Screen zal ook beschikbaar zijn voor de 6000 en 7000 serie.

Kwaliteit

Voor een vloeiende weergave van snelle beelden, beschikken de TV’s uit de 7000 en 8000 series over 800Hz Perfect Motion Rate (PMR). Het hoogglanspaneel moet daarnaast zorgen voor intensere kleuren en meer contrast, en is ook een belangrijke factor in het nieuwe design van de 7000 en 8000 series dat zich onderscheidt door een zeer dun frame. Het Soundstage-speakersysteem van de 7000 en 8000 series moet daarbij volgens Philips kristalhelder, levensecht geluid met diepe bastonen bieden.

PFL6007 serie

3D weergave

De nieuwe TV’s zijn allemaal geschikt voor 3D weergave. De 6000 serie is voorzien van de passieve 3D techniek, terwijl de 7000 en 8000 series gebruikmaken van de actieve 3D techniek. Alle TV’s worden geleverd met 2D naar 3D conversie en de mogelijkheid om de 3D diepte aan te passen aan de persoonlijke voorkeur. De nieuwe 3D TV’s bieden ook een Two Player Full Screen Gaming mode waarmee spelers met Philips 3D brillen 2D games voor twee spelers tegelijkertijd in full screen op het scherm kunnen spelen.

Ambilight

Toestellen uit de 6000 en 7000 series beschikken over Ambilight verlichting langs twee zijden, terwijl de 8000 serie is voorzien van Ambilight vanuit drie zijden van de TV. Ambilight stemt automatisch de kleur en de intensiteit van de verlichting af op het beeld dat op de TV wordt weergegeven. Deze lichtgloed wordt ook op de muur achter de TV geprojecteerd, wat voor een nog intensere kijkbeleving moet zorgen.

Specificaties

PFL6007 series PFL7007 series PFL8007 series
Scherm Full HD Full HD Full HD
LED Ja Ja Ja
Formaat 32, 37, 42, 47, 55 inch 40, 46, 55 inch 40, 46, 55 inch
3D Ja Ja Ja (+ 2D/3D conversie)
3D techniek Passief 3D Actief 3D Actief 3D
Two Player Fullscreen Gaming Ja Ja Ja
Picture Motion Enhancement 400Hz 800Hz 800Hz
Smart TV applicaties Uitzending Gemist, toegang tot online video stores, open Internet browsing, online apps, MyRemote App, ondersteuning voor USB-toetsenbord en -muis, DLNA media browser, opnemen via USB, gereed voor videotelefonie
Geluid 2 x 12Watt (RMS) 2 x 20 Watt (RMS)
surround soundstage
2 x 20 Watt (RMS)
surround soundstage
Wifi Wifi Wifi Wifi
HDMI 4 5 5
USB 3 3 3
DLNA Ja Ja Ja
Tuner DVB-C, DVB-T, DVBT2, DVBS2 (alleen op de 8000-reeks), CI+
Afstandsbediening Afstandsbediening met aparte knoppen voor 3D, Smart TV en Ambilight, remote control pass-through met EasyLink (HDMI-CEC), MyRemote App
Diepte TV 29mm 29mm 29mm
Ambilight 2-zijdig 2-zijdig 3-zijdig
Energielabel A voor 32 inch
A+ voor andere modellen
A voor 40, 46 inch
A+ voor 55 inch
A voor 40 inch
A+ voor 46, 55 inch
Accessoires 4x 3D brillen bij 42, 47, 55 inch
2x 3D brillen bij 32, 37 inch
Afstandsbediening
Draaivoet
1x 3D bril
Afstandsbediening met tekstinvoer
Draaivoet
2x 3D bril
Afstandsbediening met tekstinvoer
Draaivoet
Skype camera

Meer informatie

Lees meer over Philips’ nieuwe Smart TV interface in dit artikel.

Bekijk de nieuwe PFL4007, PFL5007 en PFL5507 budget 3D TV series in dit artikel.


Voor dit product zijn helaas geen winkels gevonden. Mogelijk is het product niet meer te koop


€ 1.088,00

1 - 2 werkdagen

Bekijk

Bron: beslist.nl



Voor dit product zijn helaas geen winkels gevonden. Mogelijk is het product niet meer te koop


Voor dit product zijn helaas geen winkels gevonden. Mogelijk is het product niet meer te koop


€ 999,00

1 - 2 werkdagen

Bekijk

Bron: beslist.nl



€ 1.294,00

1 - 2 werkdagen

Bekijk

Bron: beslist.nl



Voor dit product zijn helaas geen winkels gevonden. Mogelijk is het product niet meer te koop


Voor dit product zijn helaas geen winkels gevonden. Mogelijk is het product niet meer te koop


Voor dit product zijn helaas geen winkels gevonden. Mogelijk is het product niet meer te koop


€ 1.299,00

1 - 2 werkdagen

Bekijk

Bron: beslist.nl



Voor dit product zijn helaas geen winkels gevonden. Mogelijk is het product niet meer te koop

  • Delen:

Reacties

  1. _Stephan
    28 november, 2012 om 12:12

    Ben zelf zeer matig te spreken over de 6007 serie.

    Een enorme bug in de HD Natural Motion beeld’verbeteraar’. De beelden worden slechter als je deze instelling op minimum zet. Het officiele forum van Philips staat er vol mee.

    Verder is er al sinds het begin de bug dat iedere keer als je een apparaat die via HDMI is aangesloten aanzet, je TV die als ‘nieuw apparaat’ herkent.

    Tevens heb ik sinds kort dat mijn TV spontaan aan gaat. De Philips server niet wordt gevonden en meerdere kleine irritaties.

    Helaas heb ik de TV van de zomer al gekocht in de hoop dat wat een firmware upgrade de toch goede hardware specificaties wel tot zijn recht zouden laten komen. Maar ik ben bedrogen uitgekomen. Inruilen kan niet meer, ik heb 850 euro de sloot in gegooid ben ik bang.

  2. Hans B
    08 november, 2012 om 17:22

    Wij hebben de 8007, en jongens wat hebben wij een spijt, niks mooie scherpe beelden, constant een zeer irritante witte waas over het beeld, wat hadden wij dan een prachtig mooi beeld met onze Panasonic Plasma, en natuurlijk mag je die twee niet met elkaar vergelijken, maar met de 8007 kijken wij in iedergeval niet meer met plezier naar de tlelvisie, het is een brok ergenis!!!!!

    • Martijn Chel
      08 november, 2012 om 17:55

      Vervelend dat je die ervaring hebt en natuurlijk slecht nieuws dat de modellen bij veel mensen mankementen vertonen.
      Waar ga je nu voor?

      • Hans B
        29 november, 2012 om 23:22

        Ik kijk het nog een paar maanden aan, en ga dan met de leverancier om de tafel zitten om te kijken wat we hier aan kunnen doen. De ervaringen zijn verschillend, op andere site’s ook gebruikers die absoluut niet tevreden zijn over de 8007. Televisie valt regelmatig spontaan uit, of loopt vast, een voet die scheef staat (1.5 cm uit het lood) en dat zie je echt. Echter het meest waar wij ons aan storen is die vervelende witte waas, een als we dit van te voren hadden geweten dan hadden we deze televisie absoluut niet gekocht, wat hadden we dan aan onze “oude” Panasonic Plasma een fantastische televisie, mooie scherpe beelden en prachtige warmen kleuren. Natuurlijk zal men zeggen: maar je hebt de 8007 toch gezien toen je hem kocht, jazeker echter echter er schijnt geen enkele televisie hetzelfde te zijn, omdat de onderdelen door verschillende bedrijven schijnt te worden aangeleverd, zo heb ik op een site gelezen, maar daar kopen wij natuurlijk niets voor. Dit is voor ons een goede les geweest, voor mij nooit meer een Philips

        HansB

    • Raimond
      03 januari, 2013 om 19:58

      Helemaal mee eens mijn 7 jaar oude TV was stukken beter. Wat een wazig beeld. Kunnen misschien met zn allen philips aanklagen om tot ons recht te komen. Veel geld voor slechte kwaliteit … Erg jammer.

      Ohja en het geluid loopt niet synchroom…. Philips doe er iets aan!!!!

    • Joost S
      17 januari, 2013 om 14:46

      Helemaal mee eens. Gelukkig hadden wij een opzicht-termijn van 2 weken en konden we de TV retourneren. Irritante witte waas op het scherm (hoe je de helderheid ook instelt), iedere dag wel 1 of 2 keer vastlopen en trage instabiele software. Het wordt waarschijnlijk een LG…

      • Arjan
        23 februari, 2014 om 16:05

        Ik heb de LG 47LA6208 met enige wazen (banding denk ik)in het beeld. Ik vind het echter niet heel storend. LG, Philips, Samsung of welk ander merk en prijsklasse dan ook, de huidige LED schermen hebben, denk ik, allemaal te maken met zaken als wazige vlekken/strepen (valt op bij bewegende, heldere beelden), backlight bleeding (doorkomend licht valt op bij zwarte beelden) of verschillen in helderheid per plek op het scherm. Het is echter zo dat de mate en erg verschilt per tv. De ene tv heeft hier meer last van en de ander daar weer meer last van, of (nagenoeg) niks. Ik denk dat je het altijd moet doen met enige van deze symptomen. Het “hoort” er een beetje bij blijkbaar. En heb je een tv zonder al deze zaken, dan heb je een uniek exemplaar te pakken! Gr Arjan

  3. Jac
    28 oktober, 2012 om 10:53

    Wij hebben sinds een week de 55PFL6007H in huis hadden daar voor 3 weken de beschikking over de LG 55LM670s.

    Het is dat we de 2D en de Ambilight zo waarderen maar als het aankomt op de extra mogelijkheden zoals SmartTV het afspelen van content via een NAS of andere computer en stabiliteit van deze extra mogelijkheden dan ligt de LG volgens ons een straat lengte voor op de Philips.

    Dat wat de Programmeurs van Philips in elkaar geknutseld hebben lijkt nergens op het loopt om de haverklap vast of je nu met de SmartTV bezig bent of een film af wil spelen het is bijna niet te doen ook het detecteren van 3d materiaal gaat erg slecht.

    We beginnen toch wel spijt te krijgen van de omruil met de LG TV op deze werkte eigenlijk alles zonder problemen zelfs Plexapp. 3D materiaal afgespeeld op een HTPC werd gewoon herkend op de LG had ook altijd de keuze wat voor type 3D (sbs,tb), met de audio hadden we bij geen 3D sbs film problemen bij de Philips zijn maar een paar films die het doen en dan krijg je audio formaat word niet ondersteund.

    Wij hopen/gokken dat Philips dit snel ook inziet en hier snel iets aan doet het is maar software dit kan gewoon alleen maar beter. Dit kost Philips gewoon markt aandeel en nog erger hun naam vallen ze straks in de categorie Solara en dergelijke in ieder geval met deze serie.

  4. waskracht1
    16 juli, 2012 om 22:14

    Design technisch zijn ze prachtig om te zien. In mijn ogen nog mooier dan de samsung.

    • Detailhandel
      23 oktober, 2012 om 21:12

      Even anoniem, maar wel een eerlijke mening. Neem deze tv astublieft niet. Wij verkopen ze omdat we Philips dealer zijn, maar wat een verschrikkelijke bagger systemen zijn het. De technische dienst bij ons heeft er de handen vol aan, de ene na de andere komt terug. Ontzettende slechte software, slechte ondersteuning, uitvallende Televisies, analoge tuner defecten, geluidsproblemen, CI errors, Smart TV server problemen, groen of blauw vertekend beeld, TV’s die niet UIT te schakelen zijn.

      Met andere woorden, mooie vormgeving, Philips had zijn televisie divisie niet bij Sharp moeten neerleggen. Erg jammer. Gaat hard achteruit.

      • Martijn Chel
        24 oktober, 2012 om 21:23

        Kortom, je kraakt alle high-end modellen van Philips af? Dat vind ik nogal wat. Dat er fouten in zitten wil ik best geloven maar om een hele serie af te kraken is bijzonder. Ik heb menig model gezien en een tweetal modellen getest, en ik heb nergens problemen mee ervaren. Doe er mee wat je wilt natuurlijk.

  5. mARTin
    23 juni, 2012 om 9:44

    Ik heb in april/mei de nieuwe 8007 van Philips al mogen bewonderen.
    Hoewel het hier één van de drie show modellen ging die nog maar zichtbaar was, zag deze er al geweldig uit(is natuurlijk persoonlijk)
    Ik heb toen van Philips vernomen dat het de bedoeling was om dit toestel eind mei begin juni uit te brengen.

    (nu eind juni is de 8007 nog niet op de markt gezet,sterker nog Philips heeft het toestel ook al van haar site afgehaald)

    Op mijn vraag of er ook nog een nieuwe 9000 serie uitkomt kreeg ik te horen dat die gepland stond begin september.

    Martijn weet jij toevallig al iets meer over de verschijn data van de 8000 en de 9000 serie en/of de 9000 serie überhaubt wel dit jaar op de markt komt?

    • Martijn Chel
      23 juni, 2012 om 12:22

      Hoi Martin,
      Nee, is mij nog niks van bekend. Ik ging er eigenlijk vanuit dat ze er al bijna waren. ik zal ook eens navraag doe bij Philips.

      • mARTin
        23 juni, 2012 om 21:46

        Hoi Martijn,
        Thanks, voor jou reactie, ben benieuwd of jij iets meer te weten kunt komen van Philips. Ik neem aan dat, als jij meer weet, ik het “hier” kan vernemen.

  6. jefke
    09 april, 2012 om 20:11

    Komt philips nog voor het EK-Voetbal met de nieuwste TV’s in de winkels?

    • Martijn
      09 april, 2012 om 20:54

      Wellicht sommige modellen. Het is even afwachten maar ik neem aan dat ze die kans niet laten liggen.

  7. barrymossel
    24 februari, 2012 om 10:59

    Klopt het nou dat er twee-drie dagen geleden werd aangekondigd dat Philips stopt met TV’s maken? Zoiets las ik op BNR?

    • Martijn
      24 februari, 2012 om 11:01

      Philips TV’s worden vanaf dit jaar niet meer door Philips zelf gemaakt maar door een andere fabrikant. Wel heeft Philips de mensen achter de TV’s en de technieken naar de nieuwe fabrikant overgezet. Ik denk dat je er weinig van zult merken want er blijven gewoon Philips TV’s verschijnen.

      • barrymossel
        24 februari, 2012 om 11:03

        Thanks! Duidelijk :)