Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste 3D-apparatuur

Philips lanceert verbeterde Cinema 21:9 Platinum en Gold 3D TV’s

Geschreven door
Geplaatst op2 september 2011, 19:17 Categorie3D Gaming

We wisten al dat Philips de zeer aantrekkelijke Cinema 21:9 3D TV’s in het assortiment had zitten, maar nu zijn deze modellen nog beter dan dat ze al waren. Philips heeft haar verbeterde Cinema 21:9 Platinum en Gold TV’s tijdens de IFA 2011 in Berlijn gepresenteerd. Belangrijk verschil tussen beide modellen is dat de Platinum beschikt over de actieve 3D techniek terwijl de Gold gebruik maakt van de passieve 3D techniek.

Beide modellen beschikken daarnaast over 2D naar 3D conversie, ingebouwd Wifi en multiview, een functie die gelijktijdig met Smart TV werkt. Kijk naar je favoriete film of tv-uitzending terwijl je de voetbalscores in het oog houdt, of Facebook of Twitter raadpleegt. Ook kun je games met twee personen spelen waarbij iedere speler een full-screen weergave geboden wordt. Wanneer je de Easy 3D of 3D Max stand activeert en je de Philips 3D-gamebril opzet, wordt het gezichtsveld van elke speler schermvullend uitgebreid.

Cinema 21:9 Platinum 3D TV

De modellen van Philips zijn ook een stuk sneller geworden. Volgens de fabrikant is het verwerkingsvermogen van de Cinema 21:9 Platinum 3D TV (58PFL9956H) opgekrikt tot 1200Hz wat voor een zeer vloeiende en scherpe weergave moet zorgen en het de snelste TV ter wereld maakt. 3D Max , de eigen naam va Philips voor de actieve 3D techniek, werkt met de Bright Pro technologie die de beeldhelderheid verbetert en brengt volgens het merk de ultieme 3D ervaring bij je thuis. De Platinum TV beschikt over de LED Pro technologie met daar bovenop de Ambilight 3 technologie die de kijkbeleving verbreedt met behulp van een lichtprojectie.

Dankzij de intelligente Direct LED (Full LED) achtergrondverlichting met local dimming is zwart echt zwart terwijl wit stralend wit is. Gekoppeld aan de kracht van de Perfect Pixel HD Engine en Bright Pro, zorgt dit voor een hoogwaardige beeldkwaliteit met levendige kleuren, een hoger contrast en een natuurlijk detail. De HD Natural Motion techniek moet daarnaast zorgen voor trillingsvrije beelden.

Cinema 21:9 Gold 3D TV

De Cinema Gold is een 50 inch 3D TV (50PFL7956H) met LED achtergrondverlichting, een 400H beeldtechniek en de krachtige Pixel Precise HD beeldverwerkingsmotor van Philips die garant moet staan voor scherpe en vloeiende beelden. De Cinema 21:9 Gold serie beschikt bovendien over de tweezijdige Ambilight Spectra 2 technologie.

Ook Smart TV kan natuurlijk niet ontbreken. De Philips internet- en mediaportal biedt toegang tot muziek, foto’s, video’s, zowel vanaf je eigen apparatuur binnen je thuisnetwerk of via verschillende online diensten. Ook kun je gemakkelijk verbinding maken met al je mobiele apparaten via Wifi en kun je de TV bedienen met een smartphone of tablet. Met Net TV kun je diverse applicaties downloaden zoals Video-on-Demand diensten en Uitzending Gemist.

Voor het kiezen van je juiste TV kun je de nieuwe Philips applicatie gebruiken. Dit is mogelijk door de videocamerafunctie op je telefoon. Richt je telefoon op de speciale AR-marker om de serie en de schermafmeting te kiezen die het beste past in je woonkamer en beleef de Ambilight-ervaring in je eigen woning.

De 58 inch Cinema 21:9 Platinum is te koop voor een adviesprijs van 3.999,00 euro. De 50 inch Cinema 21:9 Gold kun je aanschaffen voor 1.999,00 euro.






vergelijk

Bekijk ons 2011 3D TV overzicht voor alle directe links
naar de beste 3D TV’s van 2011

Bekijk ons 3D TV kopen overzicht voor links naar alle
winkels waar je 3D apparatuur kunt kopen

  • Delen:

Reacties

  1. ISI
    24 september, 2012 om 12:32

    DIT 21:9 TOESTEL is gewoon een droomtv voor blu-ray en dvd’s die 2.35:1 logo hbn ,zie achterzijde hoes,voor ander formaten ook zeer mooi beeld zeker blu-ray ,en gamesconsoles ..hb dit toestel in mediamarkt gekocht voor 999,00 euro,daarna zelfs 200 euro terug gekregen pluim voor mediamarkt.voor films 16:9 kun jeafspelen met balken aan de zijkanten,wat niet zo erg is .

    • Erezoon
      24 september, 2012 om 14:10

      Mag ik je vragen wat uw beeld instellingen zijn aub.
      Greetz

      • isi
        01 januari, 2013 om 1:02

        gewoon op energiespaarstand ,soms zoals die film blade runner zet ik het op intens,daar kan zelfs de cinema ni tegen op zo mooi beeld.

  2. erezoon
    05 november, 2011 om 17:36

    heeft er iemand ervaring met ondertitels bij een 58pfl9955 of 56?
    ik vind deze enorm slecht van kwaliteit..
    ik bedoel… als ik een dvd afspeel zijn mijn ondertitels erorm slecht van kwaliteit.
    is dit normaal?

    🙁

    • Martin
      17 december, 2011 om 9:41

      Gelukkig nog iemand die de kwaliteit van de ondertiteling beneden peil vindt.
      Ik had (tot voor kort de 40PFL9705 van Philips)
      Met deze klacht, slechte niet te lezen ondertitels, ben ik een jaar bezig geweest om mijn gelijk te halen.
      Helaas heb ik dit gelijk niet gekregen bij Philips maar bij mijn dealer/verkopende partij.
      Die éérst met Philips meeging dat ze niets konden beteken op dit gebied zolang Philips niets toegaf.
      Pas na mijn laatste aangetekende brief,(en het zelf constateren dat , in mijn geval Disney dvd,s niet te lezen ondertitels weer geeft) met dreigen van de geschillencommissie heb ik mijn tv, uit coulanse in kunnen ruilen voor een Samsung UE46D8000 een heel verschil met Philips, maar ik moest uit twee kwade een oplossing vinden.
      De ondertitels bij de Samsung zijn aanzienlijk beter, hoewel ook niet optimaal hoor.
      Het beeld,de snelheid, contrast en instel gemak van een Philips, daar kan de Samsung zeker niet aan tippen.
      Dus mijn advies is blijf er op hameren dat je het beeld/ondertitels niet acceptabel vindt misschien mag je de tv dan ook “omruilen” maar bedenk dan ook dat je nooit de kwaliteit van Philips terug krijgt.

  3. Erezoon
    03 november, 2011 om 0:38

    Ik heb nu , na veel twijfel, toch een 21:9 3D led tv gekocht.
    Om gewoon tv te kijken geen enkel probleem MAAR om mijn serieuze DVD collectie te bekijken is dit een ramp.
    Ik kijk precies naar een oude VHS cassette kwaliteit.
    Dit kan toch niet!!!!!
    Zoveel geld voor niets?
    Of zijn mijn settings niet goed?
    Please is er iemand die mij kan helpen met de juiste settings.
    Ik vind ook de ondertitels een ramp.
    Is dit normaal?
    Aub kan iemand mij helpen zodat ik toch goed naar mijn dvd’s kan kijken zoals vroeger.

    • erezoon
      03 november, 2011 om 17:32

      Nog steeds geen reactie 🙁

      • isi valera
        09 oktober, 2013 om 15:17

        ik hb daar echt geen last van,natuurlijk is dvd minder goed beeld dan blu-ray,maar zoals ik al zei ik speel al mijn dvd’s op een blu-ray speler en dat maakt mss ht verschil

    • Martijn
      03 november, 2011 om 17:38

      Wat bedoel je met geen geen goed beeld?
      Hou er rekening mee dat je DVD’s SD resolutie zijn en geen HD. Dat kan voor een mindere kwaliteit zorgen, zeker wanneer de TV niet optimaal afgesteld staat.
      Ben je overgestapt van een beeldbuis naar een LCD TV toevallig? Dan valt dit inderdaad op, want een beeldbuis heeft deze resolutie niet en camoufleert ruis en artifacts.

      • erezoon
        03 november, 2011 om 21:55

        Bedankt voor de reactie Martijn.

        Wel als ik een dvd bekijk op mijn tv is het precies of ik kijk naar een oude vhs video cassette.
        echt super slecht beeld.
        mijn vorige tv was een samsung LE32A330J1.
        toch wel een goede tv eigelijk van beeld.
        ligt het aan de tv instellingen?
        wat zijn trouwens de beste beeld settings voor deze tv?
        greetz

    • isi
      01 januari, 2013 om 0:57

      khb dat probleem opgelost met mijn dvd’s op een blu-ray af te spelen,veel beter beeld

  4. Rob
    30 oktober, 2011 om 13:04

    Is het iemand al gelukt om de firmware update van 50PFL7956H/12 te doen?
    Huidige versie tv is Q5551-0.14.38.6, nieuwste versie volgens philips site zou moeten zijn : 000.014.084.000, 2011-10-19.
    Het lukt me niet tv heeft goede verbinding en usb-stick wordt ook herkend maar tv geeft aan dat de nieuwste versie al geinstalleerd is (wat dus eigenlijk niet klopt)

    evt. link
    http://www.philips.nl/c/cinema-21-9/cinema-219-gold-series-ultrabreed-127-cm-50-inch-scherm-met-easy-3d-50pfl7956h_12/prd/nl/?t=support

    grt Rob

    • Adrian
      31 oktober, 2011 om 9:56

      @Rob: Ja, geen probleem, ik heb mijn tv vaker geupdate eerst naar 14.79 daarna naar 14.80 en nu naar 14.84. Probeer het volgende, formatteer een USB stick als FAT32 of NTSC en kopieer enkel het “autorun.upg” bestand na het uitpakken van het .zip bestand naar de root van de USB schijf. Daarna TV aanzetten, usb stick in tv stoppen en even wachten totdat de update automatisch begint. Succes, laat even weten of het je gelukt is!

      • Rob
        31 oktober, 2011 om 23:37

        @Adrian, Nou dat allemaal geprobeerd met meerder usb sticks (zowel geprobeerd als fat/fat32/ntfs) maar geen succes.
        Als de usb stick geplaatst wordt komt er een witte balk met de melding “USB-geheugenapparaat leest bestanden” ,vervolgens een zwart scherm met de naam van de stick.
        Als dan op OK druk dan komt de melding “geen leesbare bestanden” terwijl er op de stick alleen “autorun.upg” in de root staat maar doet er niks mee.
        Zet ik op dezelfde stick een mp3-file erbij zet dan kan ik het mp3-tje afspelen op de tv.
        Baal hier wel een beetje van, tv ook helemaal gereset maar ook dit mag niet baten.
        Weet het even niet meer, waarom werkt de online-update het niet (heb 30mb glasvezel verbinding).

    • Adrian
      01 november, 2011 om 11:21

      @Rob: probeer het volgende, eerst USB stick in de TV terwijl deze uit staat en dan pas de TV aanzetten. Dan even wachten, de upgrade gaat vanzelf beginnen. Laat even weten of het je hiermee gelukt is.

      • Rob
        01 november, 2011 om 21:11

        @Adrian, wat ik ook probeer het lukt me niet, het lijkt wel of de tv alleen maar de mediabestanden van de usb-stick ziet en het bestand “autorun.upg” niet, terwijl dit in de root staat.
        Waarom werkt de online-update eigenlijk niet?

    • Adrian
      02 november, 2011 om 10:05

      @Rob: ligt denk ik aan de USB stick die je gebruikt. Ik heb hier een 16GB USB stick die ook niet werkt als je wil upgraden. Als ik een (oudere) 4GB USB stick gebruik dan werkt het weer wel. Probeer dus een andere USB stick.

      • Rob
        02 november, 2011 om 12:58

        @Adrian: Probeer vanvond nog een keer, had wel een 1gb en een 4gb gebruikt. Op beide om te testen ook een mp3tje gezet en die worden herkend en afgespeeld.

      • Rob
        02 november, 2011 om 22:51

        Weer tig geprobeerd op wat voor manier dan ook maar het mag niet baten (shit)

      • Rob
        03 november, 2011 om 23:36

        @Adrian: Toch maar een mailtje naar Philps gestuurd.
        Vandaag ben ik al gebeld en werd er gezegd en volgens hun
        de overstap te groot is (van 014.38.6 naar 014.084.000).
        Dus ontvang ik binnen 5 dagen een usb-stick die het euvel zou moeten oplossen. Ben benieuwd
        Overigens wel een snelle service van Philips, dat ma g gezegd worden!
        Wordt vervolgd

      • Rob
        05 november, 2011 om 17:33

        USB-stick gekregen maar geen succes, Philips Consumer Care maar gebeld en wordt as maandag/dinsdag teruggebeld voor een afspraak voor een service engineer aan huis.

      • Martin
        08 november, 2011 om 15:48

        Ik had hetzelfde probleem als Rob. Ik kreeg van Philips zelfs een originele Philips USB stick opgestuurd met de update en ook dat werkte niet. Uiteindelijk is Philips zelf langs gekomen en toen is het gelukt.

      • Rob
        09 november, 2011 om 22:19

        Vrijdag 11-11 komt Philips langs

  5. Martijn
    15 oktober, 2011 om 17:19

    De review van de Philips 58PFL9956H/12 staat inmiddels online! http://www.3dtvmagazine.nl/2011/10/review-philips-58pfl9956h-platinum-219-cinema-3d-tv/

    • erezoon
      17 oktober, 2011 om 12:58

      @ Martijn

      Is er ook soms een review van de philips 58PFL9955H/12?

      thx

      wil gewoon weten of men ook goed tv kan zien?
      Is het beeld scherp?
      als men bv voetbal op tv ziet, is dit beeld dan serieus vervormd of niet?

      • Martijn
        17 oktober, 2011 om 13:04

        Ik heb helaas geen review van de PFL9955. Het echte verschil qua beeldkwaliteit kan ik je dus niet vertellen.
        De kwaliteit van SD materiaal op de PFL9956 is goed. Beeld is redelijk scherp, maar blijft natuurlijk SD materiaal. Er kan wat blokvorming voorkomen, maar vervormd heb ik niks gezien.

  6. Ruben
    11 oktober, 2011 om 22:15

    @Adrian en BLUEVIOCE:
    Sorry, dit bericht was bedoeld voor Bluevoice. Zou jij mij nog een keertje kunnen mailen voor een afspraak?

    Groeten,
    Ruben

  7. Ruben
    11 oktober, 2011 om 18:17

    @Adrian:
    Kun jij mij nog een keer mailen? Ben je mail van vorige keer kwijtgeraakt. Vast dank.

    Groeten,
    Ruben

    • Adrian
      11 oktober, 2011 om 22:19

      @Ruben: Ik heb je gemaild.

  8. Ruben
    11 oktober, 2011 om 18:16

    @St33fie, Rob of Adrian:
    Ik begrijp dat jullie in het bezit zijn van de Philips 50PFL7956H. Nu wil ik deze eerst aandachtig bekijken qua prestatie’s. Echter bijna geen enkele winkel heeft hem momenteel als demo hangen.
    Mag ik vragen waar jullie wonen? Wellicht dat jullie het goed vinden als ik even kom kijken bij jullie thuis naar de prestatie’s van deze tv. Dan kun je toch een goed beeld krijgen.
    Wachtend op jullie reactie en vast bedankt.
    Groeten,
    Ruben

    • Rob
      13 oktober, 2011 om 20:41

      De 50PFL7956 heb ik gekocht bij Electra in Breda,
      die hebben de tv ook in de winkel hangen.
      Daar kan je ook goed het verschil zien met een “normale” 16:9 tv en de cinema tv.
      Dan zul je zien dat het converteren van 16:9 naar 21:9 zeer goed gelukt is.
      Deze zaak heeft een erg goede service en je kunt hier een uitgebreide demo krijgen.
      De tv was toen ik hem kocht niet op voorraad maar weliswaar
      1 dag levertijd.

  9. erezoon
    11 oktober, 2011 om 16:10

    Ik stond op het punt een philips 21:9 cinema te kopen.(58PFL9955H/12)
    Toen ik vroeg aan de verkoper om toch eens gewoon tv te laten tonen deed hij dat.
    Ik was enorm ZWAAR ontgoocheld met de scherpte van tv kijken.
    Echt slecht en niet scherp.
    Al de andere tv’s van +-1000 euro die naast de 21:9 stonden hadden echt super beeld daarentegen.
    Echt raar voor een tv van 3000 euro.
    Kan er mij iemand nog overhalen en me kan zeggen dat het tv kijken echt wel super beeld is of is dat enkel maar voor dvd / blu ray?
    please help…

    • Martijn
      11 oktober, 2011 om 16:21

      Beste Jan,
      Als je even geduld hebt; we krijgen de TV morgen binnen voor een review. Ik ga je punt zeker meenemen. Ik verwacht de review na het weekend te kunnen plaatsen.

      • erezoon
        11 oktober, 2011 om 16:29

        Thx Martijn.

    • st33fie
      11 oktober, 2011 om 16:42

      ik zou zeggen lees mijn review
      ik kan het niet geloven dat je in een winkel een tv gaat beoordelen
      elk merk ook philips heeft een showroom instelling met overdreven kleuren pallet om jou het idee te geven dat hij er uit springt tov andere merken maar als je daar van houd moet je je vooral niet tegen laten houden
      maar ik hou van natuurlijk en vooral scherp en vloeiend beeld en dat kan deze tv als de beste
      en dan kan je je nog afvragen wat is de kwaliteit van het digitale signaal in een winkel als er 50 toetsellen aan een versterker staan te lurken dus daar zit je al mee en in de tv goed of helemaal niet ingesteld
      ik zou gewoon de afstandbediending vragen en lekker gaan spelen met wat instellingen dan kom je er al heel snel achter dat het heeeeel veel beter kan want er zijn ook tv’s die in een energie besparende modus staan en dan is het ook niet competatief tegen andere merken
      maar je hebt bij deze tv gewoon de mogelijkheid om hem 2weken thuis te hebben en daarna komen ze hem gewoon ophalen no questions asked

      • Ruben
        11 oktober, 2011 om 18:15

        @St33fie, Rob of Adrian:
        Ik begrijp dat jullie in het bezit zijn van de Philips 50PFL7956H. Nu wil ik deze eerst aandachtig bekijken qua prestatie’s. Echter bijna geen enkele winkel heeft hem momenteel als demo hangen.

        Mag ik vragen waar jullie wonen? Wellicht dat jullie het goed vinden als ik even kom kijken bij jullie thuis naar de prestatie’s van deze tv. Dan kun je toch een goed beeld krijgen.

        Wachtend op jullie reactie en vast bedankt.

        Groeten,
        Ruben

  10. Ruben
    11 oktober, 2011 om 16:02

    Beste allemaal,

    Zou iemand die de Philips 50PFL7956H bezit een review kunnen schrijven over het toestel?

    Graag meenemen: 2D prestatie’s (HD en digitale tv), 3D prestatie’s (hoe is de passieve techniek t.o.v. de actieve techniek, hoe zijn de zwartwaarden, zijn de vloeiende bewegingen (bewegend beeld) goed of niet?

    Ik zie jullie review graag tegemoet.

    Groeten,
    Ruben

    • st33fie
      11 oktober, 2011 om 16:34

      @jan ja ik denk dat ik in de war was srry daarvoor
      @Ruben Ik heb hem sinds enkele weken in bezit en heb ook een review gedaan op de philips site (online shop philips)
      http://shop.philips.nl/store?Action=DisplayProductDetailsPage&Locale=nl_NL&SiteID=rpeeub2c&productID=230041300&buy_origin=8_philips%20store%20nl_50PFL7956H/12&srccode=cii_6688506&cpncode=26-2711826

      Maar ikzal even bondig antwoorden op jou vragen

      2D is echt subliem loepzuiver echt enorm veel detail ligt er wel aan hoe je hem zelf instelt want in het instellingen menu probeerd philips aan het einde of je een energie besparende modus wil ik heb alles zelf ingesteld in verschillende scenario’s films series en ben tot de conclusie gekomen dat ik het een zeer fijn toestel vind en in de game modus heb staan want dan staat de beeld chip op maximaal en kan hij de meest heftige en snelle beelden verwerken (dit overwogen na heel veel gegoogle) en de auto fill modus is fijn
      want voor de gene die nog oudere series kijken ik noem maar wat the xfiles dan heb je bij je huidige en ook bij deze tv minimale balken aan de linker en rechter kant
      bij de tv shows van vandaag heb je het voordeel dat ze HD geschoten zijn echt alle hedendaagse tv shows en programma’s dus dat is wel fijn en ze worden in 21:9 uitgezonden want bij the voice heb ik boven op mijn oude tv (ook hd + cisco hd box) balke onder en boven en beneden op de philips niet
      en dan films ja dat is echt een klasse apart hoor ideaal zo groot als hij is zo rustig kijkt ie tv heel gek maar ik zelf ben er al helemaal aan gewend
      en het gamen is ook ideaal
      daar komen we dan ook gelijk op de 3d conversie
      ga je gtst kijken en je zet dan 3d aan dan is het maar minimaal iets wat niet 3d is wil het ook nooit echt worden
      maar ben je aan het gamen en zet je de xbox op 3d en je tv ook (voor de box is er een 3d instelling mogelijk )dan is het echt een hele leuke en mooie ervaring het is heel apart je ziet volop diepte en detail
      ik heb afgelopen week het verschil mogen ervaren bij kennisen die de grotere broer hebben hangen met 3d max ja dat verschil zie je heel simpel 3d max is ten eerste full HD ipv 720 p tov easy 3d en dan de zwart waardes die zijn bij mij tv heeel erg goed maar bij de grote NOG een stap beter
      en dan de 2d ja die is nauwelijks verschillend misschien dat ik het mis heb maar ik zelf zie het verschil dan niet zo alleen dat de kleuren met name zwart beter zijn maar het is ook echt een ander niveau hoor maar in mijn situatie gezien de kosten van de nieuwe gewoon dubbel tja dan zeg ik zelf ik ben tevrede met wat de 50 bied het geluid is goed en ook zwaardere klanken kan hij goed weergeven maar ook weer bij de duurdere ja daar zitten gewoon een soort woofers in de achterkant
      het is allemaal heel goed en prima maar de meeste van ons kijken toch film of muziek dvd / zender met dolby aan dus dan gebruik je de speakers van de tv niet
      zelf zeg ik heb je het geld koop dan zeker de duurdere want hij is echt ongeevenaard maar kwa prijs kwaliteit zeg ik neem de 50 serie

      ik hoop dat dit een beetje een beeld geeft voor je
      vloeiend zijn ze beide maar bondig kan ik haast niet zijn over dit caliber tv’s

      • Ruben
        11 oktober, 2011 om 16:44

        Dank voor deze review.

  11. jan
    29 september, 2011 om 23:03

    Hallo.

    Model 2011 leveren ze ook al voor 3100 en ook dan krijg je nog de cashback.Dus iemand die voor de 56 versie 4000 betaald,doet zich eigen echt tekort

    • jan
      30 september, 2011 om 12:19

      Ik bedoel natuurlijk de 58PFL9956H/12 voor € 3100 en dan nog €500 cash back.Bovendien heb ik voor deze prijs er ook nog een bril bij gekregen.

      • st33fie
        30 september, 2011 om 14:43

        als ik jou was zou ik voor je dat model koopt heel ffies t type nr googlen want er is nog al wat te doen rond deze tv met het minderfijne fenomeen dat ghosting heet
        en dan kan je wel een maat groter hebbe dat is zeker wel mooi maar ghosting tijdens je blueray films is toch echt heel vervelend er staan zelfs filmpjes van dit model met ghosting op youtube
        bezint eer ge koopt

      • jan
        05 oktober, 2011 om 13:31

        Hallo ST 33fie.
        Ben je niet in de war met de 55 serie.Ik heb op de 56 serie geen probleem.Kan op youtube ook weinig vinden over de 56 serie.
        Groetjes

  12. Rob
    22 september, 2011 om 20:46

    Sinds gisteren heb ik heb aan de muur hangen (50PFL7956).
    In 1 woord: Prachtig, wat een geweldige tv!
    Het is even wennen dat ultrawide (vorige tv 37″ plasma), maar het went snel.
    Gewone TV uitzendingen zijn mooi beeldvullend zonder minimale vertekening althans ik zie het niet, echt heel mooi gedaan.
    Jammer dat er geen ambilight aan de bovenkant zit, maar ja dan zou je het dubbele moeten uitgeven voor de 58″ (die nog betere specs heeft).
    Als nog je twijfelt over deze tv ga in de winkel kijken en je bent verkocht.
    Momenteel Cashbackactie 50″ -200 euro en de 58″ -500 euro.

    • Jan van denbempt
      22 september, 2011 om 20:57

      cashback actie -500 euro?
      in belgie of nederland

    • st33fie
      24 september, 2011 om 0:08

      Super gaaf ik moet wachten tot maandag
      vandaag werd ik gebeld en hij word tussen 08:00 & 13:00 bezorgd
      ken niet wachten

  13. CESAR
    22 september, 2011 om 10:23

    Waarom is de platinum versie duurder dan de gold versie?
    Zitten er meer mogelijkheden in?

    Ik wil graag een van deze 2 tv’s kopen, maar weet nog niet welke beter is..

    • Adrian
      22 september, 2011 om 11:08

      De Platinum versie heeft als eerste een groter scherm dan de Gold (147cm vs. 127cm diagonaal). Platinum versie heeft een nog hogere responstijd van 0.5 ms terwijl dat bij de Gold 2 ms is. Bewegende beelden zouden op de Platinum beter te zien zijn. Daarnaast heeft de Platinum versie betere speakers, local LED diming. Qua 3D maakt de Platinum gebruik van actieve 3D techniek (3D max) terwijl de Gold gebruik maakt van een passieve 3D techniek (Easy 3D). Ik vind persoonlijk de passieve 3D techniek veel aangenamer, geen hoofdpijn, lichtere brillen (en je hoeft ze niet op te laden) dezelfde beleving als in de bioscoop. Philips Easy 3D is vergelijkbaar met Cinema 3D van LG, dezelfde techniek. Voorstanders van actieve 3D zullen je vertellen aan dat actieve 3D full HD is terwijl passieven 3D half HD is. In de praktijk vind ik dat het beeld bij passief 3D op de Gold uitvoering echt haarscherp is, en dat je geen scherpteverlies merkt met een gewone 2D uitzending.

    • Martijn
      22 september, 2011 om 11:23

      Staat ook in het artikel he 😉

      Maar, even ter aanvulling op Adrian: Je hoeft geen voorstander van actief 3D te zijn voor die conclusie hoor. Het is nou eenmaal technische gezien een hogere resolutie met de active 3D techniek. Maar, zoals je zegt, is dat voor sommige mensen geen drempel en juist comfortabel om te kijken. Wel is het absoluut aan te raden dit eerste te gaan ervaren voordat je een keuze maakt.

      • Adrian
        22 september, 2011 om 11:41

        @Martijn: wat ik niet helemaal begrijp van de passieve 3D techniek is het volgende: je ziet steeds per oog maar de helft van de lijntjes maar als je de beelden combineert (en dus met 2 ogen kijkt) dan zie je toch altijd alle lijntjes? Dat zou dan ook full hd moeten zijn? Ik moet zeggen dat ik geen verschil zie op mijn Philips Cinema Gold met wat je in de bioscoop ervaart.

      • Martijn
        22 september, 2011 om 11:45

        Maar je ziet ze om en om he dus niet tegelijkertijd. Je krijgt dus altijd alleen de oneven lijntjes te zien in een beeld en de andere keer alleen de even lijntjes.

      • Adrian
        22 september, 2011 om 11:54

        Inderdaad maar als dat snel genoeg gebeurt, dan merk je daar in principe helemaal niets van en ik moet zeggen dat het bij de Philips Cinema Gold, de Philips 7000 serie en de LG tv’s je er weinig van merkt. Ik heb zelf meerdere 3D tv’s in het echt ervaren voordat ik de Gold heb aangeschaft en ik moet zeggen dat ik passieve 3D persoonlijk veel prettiger ervaar, veel rustiger beeld, geen ghosting of cross-talk en ook geen hoofdpijn. Ik zou iedereen aanraden om minimaal 1 uur naar een actieve 3D TV en naar een passieve 3D TV te kijken, dan heb je een idee van wat voor jou het beste werkt. Jammer genoeg kun je vrijwel nergens in een winkel 1 uur naar een 3D film kijken…

      • Martijn
        22 september, 2011 om 12:15

        Dat is inderdaad waar. Je moet het even ervaren. En zoals ik al zei; sommige mensen zien dit wel degelijk. Het beeld is rustiger, maar als je oog hebt voor detail of veel waarde hecht aan de hoge resolutie van Blu-ray dan zou het je op kunnen vallen. Ook al wisselen beelden elkaar snel af; het blijft een maximale resolutie van 540 beeldlijnen.

      • Martijn
        29 september, 2011 om 21:46

        Mijn fout overigens; de beelden worden wel tegelijk weergegeven. Maar dit neemt niet weg dat 1080p voor elk ook niet hetzelfde is als 540 beeldlijnen voor elk oog. Sommige mensen (niet allemaal) kunnen het beeld als een soort interlaced beeld ervaren, een lagere resolutie dus (1080i zou je kunnen zeggen). dit is vooral het geval wanneer je dichter op de TV zit. Als je het niet ziet is het alleen maar mooi meegenomen.

  14. jan van denbempt
    21 september, 2011 om 17:00

    ik ben van plan om een philips cinema 21:9 platinum 58PFL9955H/12 te kopen.
    Mijn vraag is nu of ik mooi beeld heb terwijl ik tv kijk?
    is het beeld niet vervormd?
    Ik kijk nl ook veel voetbal en zijn dan de randen niet uitgerokken?

    • Adrian
      22 september, 2011 om 10:49

      Zoals je hieronder hebt kunnen lezen, wordt het beeld minimaal vervormd, je merkt er niets van gedurende een “normale” tv uitzending. Philips heeft hier een knap staaltje techniek geleverd.

      • jan van denbempt
        22 september, 2011 om 12:29

        Ok maar daar spreken ze van het toestel 58PFL9956H. Ik zou toestel 58PFL9955H/12 kopen.
        Kan ik met toestel 58PFL9955H/12 ook gewoon tv kijken?
        (is het tv kijken hetzelfde als bij toestel 58PFL9956H?)

      • Adrian
        22 september, 2011 om 12:34

        @Jan Van Denbempt: 58PFL9955 is het “oude” model uit 2010 (de laatste 5 in het serienummer staat voor productiejaar 2010), 58PFL9956 is de verbeterde versie uit 2011 (vandaar de 6 aan het einde van het serienummer. TV kijken en beeldverhouding is gelijk. Het 2011 model is wel echt verbeterd ten opzichte van het 2010 model dus als je toch 4000 euro uit gaat geven dan zou ik het 2011 model aanschaffen als ik jou was.

      • st33fie
        22 september, 2011 om 14:28

        Nou ik heb hem gisteravond bij de philips shop online gekocht en gelijk mijn bestelling bij van dijk geanulleerd
        was het zat om te wachten dan maar wat meer betalen (gelukkig cashback actie) dus merk het verschil niet maar wel eerder mijn tv ipv eind october nu word hij maandag geleverd.

  15. st33fie
    21 september, 2011 om 12:09

    @Adrian
    gelukkig maar … begon me al zorgen te maken had m namelijk
    5 augustus al besteld bij Ben van dijk (kwam via internet bij hun)ik zat al te denken waar ik hem dan zou halen als hij daar wel met wifi
    en het wachten duurt zo lang pffff
    maar top dat je ff contact hebt gehad met philips
    dankjewel hiervoor

  16. Rob
    17 september, 2011 om 16:43

    @Adrian: Ben vanmiddag wezen kijken en heb hem gelijk gekocht.
    Het beeld ziet er geweldig uit, weinig tot geen vertekening.
    Ik heb eigenlijk nog een mazzeltje ook want volgende week beginnen de Philips Ambilight Premiere-weken en op deze tv (50PFL7956) zit 200 euro Cashback.
    Er was alleen een showroom model aanwezig, maar volgende week wordt de tv geleverd

    • Adrian
      17 september, 2011 om 17:21

      Mooi, veel plezier ervan, ik weet zeker dat het niet tegen zal vallen. Misschien leuk om je ervaringen hier te delen als je hem hebt.

  17. Rob
    16 september, 2011 om 20:39

    @Adrian

    Hoi ben ook erg geïnteresseerd in deze tv.
    Ik geloof dat er Blu-ray geweldig is om te zien,
    maar hoe ziet het nos-journaal eruit of een film met ondertitels op rtl4?
    Is dit acceptabel of ziet het er niet uit.(dikke koppen en/of halve ondertitels.

    grt Rob

    • Adrian
      16 september, 2011 om 21:24

      @Rob: met de aankoop van deze tv heb ik ook een abonnement op digitale tv genomen bij UPC via de CI+ module. Voordeel is dat je geen extra decoder nodig hebt en je alles met de tv afstandsbediening kunt bedienen. Het beeld is echt subliem, normaale 16:9 tv uitzendingen worden geschaald naar 21:9 met vrijwel geen vervorming. Ik weet niet hoe ze dat doen maar het is geweldig en je went ook heel snel aan een breder scherm. Als je dit hebt gezien dan wil je niets anders. Daarnaast heb ik sinds het weekend ook een harde schijf aan gekoppeld om tv uitzendingen te kunnen pauzeren en opnemen en dit werkt ook perfect, je merkt geen beeldverlies met live tv als je een opgenomen uitzending bekijkt het is alsof je live tv zit te kijken. Hoe dan ook digitale tv is echt een aanrader als je zo’n tv hebt, het verschil in beeldkwaliteit is echt enorm. Verder heb ik geen problemen gehad met ondertitels die uit het beeld vallen bij tv uitzendingen. Bij het afspelen van Bluray’s kan dit wel eens voorkomen, maar dan ligt het aan je instellingen, je hebt 2 verschillende formaten Cinema 21:9 (beeldvullend) en Cinema 21:9 met ondertitels, als je de 2e optie kiest dan zijn de ondertitels altijd goed in beeld. Voordeel van de eerste optie is dat een film met een nog breder formaat, bijvoorbeeld 2.40:1 (tv heeft verhouding 2.35:1) beeldvullend wordt getoond. Deze optie kun je ook gebruiken als je Bluray speler de functie ondertitels verschuiven ondersteund. Meeste Philips Bluray spelers ondersteunen dit, ik heb zelf de BDP 8000 ook een aanrader. Dat laatste klinkt misschien wat ingewikkeld, maar in het echt valt het erg mee en na een avondje spelen met de functies van deze tv heb je wel door hoe het allemaal werkt. Heb ik hiermee je vragen beantwoord?

      • Rob
        16 september, 2011 om 22:44

        Jazeker.

        Ga morgen kijken, heb vanmiddag gebeld met een speciaalzaak hier in de buurt en die heeft hem sinds afgelopen donderdag in huis.
        Kan niet wachten!
        Bedankt voor je snelle (en duidelijke) reactie.

  18. Ruben
    08 september, 2011 om 15:53

    @Adrian:

    Kun jij even een mailtje sturen naar verwijderd ?
    Wil graag een keertje komen kijken.

    Gr
    Ruben

    • bluevoice
      08 september, 2011 om 15:55

      @Ruben: Ik heb je gemaild.

    • Martijn
      08 september, 2011 om 16:25

      Heb het voor je eigen privacy maar even verwijderd 🙂 Succes heren!

  19. Adrian
    04 september, 2011 om 16:15

    Ik heb de Philips Cinema Gold tv en deze is niet WiFi ready zoals het in het artikel wordt beweerd maar volledig WiFi. Je kunt WiFi out of the box gebruiken. Verder is het een fantastische tv en de passieve 3D is veel beter dan de actieve 3D weergave in de platinum versie.

    • Martijn
      04 september, 2011 om 16:17

      Dank voor je reactie. We hebben het bijgewerkt en zullen Philips er even op wijzen dat het persbericht niet klopt 🙂

    • Ruben
      04 september, 2011 om 20:06

      @Adrian: kun je iets uitgebreider over de 2D en 3D prestaties van dit toestel vertellen? Hoe zijn de vloeiende bewegingen, de zwartwaardes etc.?

      Graag je reactie.

      Gr,
      Ruben

      • Adrian
        05 september, 2011 om 10:44

        @Ruben,

        Ik ben zeer tevreden met deze tv, het beeld is prachtig vooral met HD content merk je goed het verschil, de kleuren zijn mooi en de 3D weergave is echt super. Geen flikkering, zeer stil beeld en niet vermoeiend om naar te kijken. Dit is goed te vergelijken met de 3D die je gewend bent van de bioscoop. Voor mij geen actieve 3D meer. Ik heb nu meerdere 3D films gezien en ik heb geen ghosting gezien. De vloeiende bewegingen worden prima weergegeven, hangt ook aan van je instellingen, de zwartwaardes zijn ook zeer goed voor een edge lit tv. Ik ben er heel blij mee. Aanrader!

    • Ruben
      06 september, 2011 om 21:28

      @Adrian:
      Bedankt voor je reactie. Klinkt goed! Waar heb je deze tv besteld (welke winkel). Want bij de meeste winkels is hij nog niet leverbaar.

      Woon jij toevallig dicht in de buurt van Uden (Noord-Brabant)? Wellicht dat je het ok vindt dat ik een keertje kom kijken naar de prestaties.

      Gr
      Ruben

      • Adrian
        06 september, 2011 om 22:02

        @Ruben: Ik heb hem in de Philips online shop besteld, ik wilde hem als eerste hebben, ik zat er al sinds maart op te wachten. Ik woon in Amsterdam dus mocht je in de buurt zijn dan ben je el welkom om langs te komen om een kijkje te nemen. Ik heb afgelopen week Legends of the guardians in 3D gezien het het is echt fenomenaal!

    • st33fie
      20 september, 2011 om 16:46

      Waar heb jij hem gekocht als ik zo brutaal mag wezen ‘want het wifi verhaal is speciaal voor een bepaalde winkel keten zegt philips want ze zijn met en zonder wifi verkrijgbaar volgens philips zelf

      • Adrian
        20 september, 2011 om 17:00

        @St33fie: Ik heb hem in de Philips Online Shop gekocht, ik zie nu dat de productpagina van Philips aangepast is, er staat nu namelijk een “optionele draadloze LAN-adapter”. Mijn TV heeft Wifi ingebouwd, ik heb ook beide USB ports nu vrij.

      • Adrian
        21 september, 2011 om 10:35

        @St33fie: Ik heb Philips gesproken en het is toch een fout op de website die hersteld gaat worden. Alle Philips Cinema Gold TV zijn voorzien van ingebouwde WiFi. Er zijn dus geen 2 uitvoeringen. De WiFi chip dit wordt gedurende de productie al ingebracht.