Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste 3D-apparatuur

Wat vind jij van 2D films die naar 3D omgezet worden?

Geschreven door
Geplaatst op10 juli 2011, 20:54 Categorie3D Blu-ray

In de huiskamer is het niet zo’n probleem om je TV zo nu en dan eens wat 2D materiaal naar 3D om te laten zetten – en je weet dat het geen hoogstandje wordt – maar een geconverteerde 3D film in de bioscoop kijken kan behoorlijk irriteren. Niet alleen is het irritant voor mensen die het zien aangezien het gewoon een mindere vorm van 3D is, maar het is ook gewoon een soort van oplichting. Je betaalt meer voor een kaartje voor een 3D film, maar deze film is soms niet eens in 3D gedraaid. Dit alles komt het imago van 3D natuurlijk niet ten goede en dat is nou juist niet wat we nodig hebben om 3D te laten slagen.

Wij zijn benieuwd hoe jij over deze kwestie denkt. Zie jij het verschil tussen een echt in 3D opgenomen (en vooral in 3D bedacht ook) film en een geconverteerde film? Ontwijk jij opzettelijk geconverteerde films? Laat het weten in onderstaande poll en geef je reactie onderaan het bericht.[poll id=”13″]

• Delen:

Reacties

1. 3Dholland
    13 juli, 2011 om 9:59

Het is inderdaad spijtig dat en nog steeds films van 2D naar 3D worden omgezet, je hebt gewoon 2 camera’s nodig om 3D te filmen (1 camera voor het linker oog en 1 camera voor het rechter oog). dit geldt dus ook voor animatie films want die werken met virtuele camera’s. Persoonlijk denk ik dat actieve shutter het niet gaat halen en dat de passieve bril de markt zal overnemen.

2. Panaloco
    11 juli, 2011 om 17:13

Wanneer vrienden/familie langskomen om onze 3D TV te bewonderen laat ik bepaalde 3D filmen niet eens zien (voornamelijk Alice in Wonderland). Ik val steeds terug op “Despicable me”. Heb thuis behalve de 2 eerdergenoemde nog: Cloudy meatballs, Sammy’s avonturen, Megamind, Gnomeo/Juliet & ocean wonderland 3D. Behalve Despicable me en Megamind is de rest mij zwaaar tegengevallen. Helaas & jammer.. ik vind dat ze de 3D markt moeten stimuleren door juist meer 3D filmen te produceren (en dan bedoel ik niet de geconverteerde versie). Kortom: ik ben er tegen (de 2D naar 3D conv.)!! En ik ga er nu echt mee ophouden die filmen te kopen tot ik zeker weet dat het een originele 3D opgenomen film betreft. It’s a shame…

3. Martin
    11 juli, 2011 om 9:53

Helaas begint de filmindustrie te denken dat ze “de kip met het gouden ei” gevonden hebben. Door 2D om te zetten naar 3D.