Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste 3D-apparatuur

De top 10 3D Blu-ray films die je moet hebben

Geschreven door
Geplaatst op22 juni 2011, 14:49 Categorie3D Blu-ray

Als je een 3D TV hebt dan ben je natuurlijk ook naarstig op zoek naar 3D content. Vorig jaar kwam het aantal 3D Blu-ray films traag opgang, maar dit jaar lijkt er wat vaart achter te zitten. Zowel de 3D TV fabrikanten als de filmstudio’s willen 3D laten slagen en proberen nu zoveel mogelijk 3D films uit te brengen.

De schappen zouden nog voller kunnen, maar 3D films winnen aan oppervlak in de winkels. Welke 3D Blu-ray films heb jij zoal thuis liggen? Wij hebben na de break een overzicht gemaakt van de 10 3D Blu-ray films die jij zou moeten hebben als je een echte 3D fan bent. Laat onderaan het bericht weten of deze top 10 bij jou thuis aanwezig is, of wellicht heb je een totaal ander idee over de top 10. Mocht beiden niet het geval zijn dan zit er maar één ding op; snel naar de winkel en echt van je 3D TV gaan genieten.

10. Bolt (Walt Disney Home Entertainment)

9. Step Up 3D (Universal Pictures)

8. Dispicable Me (Walt Disney Home Entertainment)


7. A Christmas Carol (Walt Disney Home Entertainment)

6. Cloudy With a Chance of Meatballs (Sony Pictures Home Entertainment)

5. Toy Story 3 (Walt Disney Home Entertainment)

4. Alice in Wonderland (Walt Disney Home Entertainment)


3. Resident Evil: Afterlife (Sony Pictures Home Entertainment)

2. Avatar (20th Century Fox Home Entertainment)

1. TRON: Legacy 3D Blu-ray (Walt Disney Home Entertainment)

Zoals je ziet vind je veel animatiefilms in de top 10 terug. Deze films geven tot nu toe toch de beste 3D ervaring. Ook is het goedkoper voor filmstudio’s om een animatiefilm in 3D te maken dan een hele real-life film in 3D op te nemen en te bewerken. We hebben overigens wel de voorkeur gegeven aan  films die ook echt in 3D opgenomen/gemaakt zijn. Er zijn films uitgebracht die in het postproductie proces naar 3D omgezet zijn, maar dit zie je helaas te vaak goed terug in het eindresultaat. Naar onze mening moet een film met het doel van 3D in gedachten gedraaid zijn om een optimale 3D ervaring te kunnen geven.

3D Blu-ray films kopen

Bovenstaande 3D Blu-ray films kun je onder andere kopen bij;

FreeRecordShop

Bol.com

Wehkamp

Wat vind jij van deze top 10? Wat moet er uit en wat moet er in?

  • Delen:

Gerelateerde berichten

Reacties

  1. Nim
    01 september, 2013 om 16:41

    LG beste 3d tv”s die er op het ogenblik te krijgen zijn

  2. Rob
    11 november, 2012 om 23:51

    Avatar, Hoe Tem je een draak en vooral films met 3D beelden onder water zijn geweldig. De kinderen proberen ze zelf te vangen en ook ik wil er tussen gaan zitten.

  3. hans
    14 juli, 2012 om 9:25

    Ik heb zelf de beste 3D ervaring met Alice en Jogy. Bij deze 2 films kijk je voor je gevoel echt diep in je platte scherm. Ik vind ook dat ze moeten gaan vermelden of een film echt 3D is opgenomen of dat deze is omgezet in 3D. Een ‘goed’ voorbeeld is Saw 3D deze is dus echt heel heel slecht in 3D ik heb zelfs een beter 3D beeld als ik met de tv 2D om zet in 3D. Het is jammer dat ze films nu 3D omzetten om zo meer te verkopen. Avatar is een must hoor je roepen, maar zoveel jaar na releas zit ik er niet meer op te wachten….

    Ik hoop dus dat er meer aandacht komt voor echte 3D want ik vind het echt wel wat extras geven als het goed is gebruikt!

    Gr. Hans

    • Rob
      19 juli, 2012 om 12:21

      saw 3d is juist goed in 3d!!!

      let op dat als je een film afspeelt die opgenomen is in 3d L/R je ook de 3d instelling van tv op L/R hebt staan en niet andersom R/L want dan komt de 3d conversie niet overeen en kijk jeje scheel op dit beeld.

  4. Ramadan
    07 juli, 2012 om 9:07

    Ik heb Tron gekocht , maar ik vind het weinig 3d.
    Je krijgt in het begin een voorstuk te zien van Pirates of the Caribbean die is pas 3d.

    • Rob
      19 juli, 2012 om 12:09

      ja idd TRON is een slechte 3d film.

      tron is ook geen echte 3d film, maar een conversie van 2d naar 3d.

  5. hans
    29 februari, 2012 om 21:38

    sammy,s avonturen voor mij nummer1

    • Rob
      19 juli, 2012 om 12:07

      Hoi hans,

      idd Sammy’s avonturen is in mijn ogen de beste 3d film die er momenteel te krijgen is.

      deze film heeft veel 3d effecten die echt uit het beeld komen.

  6. Leo
    31 januari, 2012 om 14:04

    Monsters vs Aliens vind ik ook in de top 10 horen als ik zo vrij mag zijn……

  7. iku
    06 augustus, 2011 om 11:08

    als je een panasonic bluray speler/3d koopt of een panasonic 3d tv kun je een mail sturen of een brief schrijven met het verzoek of je recht hebt op een avatar bluray 3 d boxje

    meeste gevallen wat je hier en daar leest is dat j ehet met enkele dagen tot 3 weken thuis hebt in d ebus ,ook zonder reactie van panasonic

    ik ben ook aan het zoeken waar ik hier voor moet zijn,aangezien ik nu een nieuwe 3d plasma en 3d speler gekocht heb.

    • Erwin
      06 augustus, 2011 om 11:13

      Hallo, je moet een email sturen naar Panasonic en vragen wat je moet doen om een Avatar 3D blu-ray disk te krijgen.
      Dan heb je binnen 10 werkdagen Avatar 3D in huis.
      Zo werkte dat iig wel bij mij.
      Succes.

  8. Bart
    04 augustus, 2011 om 15:08

    De films die ik op dit moment in huis heb zijn: Alice in Wonderland, Coraline, Despicable Me, Legend of the Guardians en Monsters vs Aliens.
    Vind 3D fantastisch, maar blijf wel balen van de ghosting op m’n Samsung tv:-( Was ik maar voor Panasonic gegaan..

    • Coon
      04 augustus, 2011 om 18:22

      Mijn derde plasma van Panasonic nu maar weer erg tevreden over

      • koon
        05 mei, 2012 om 22:45

        waarom een plasma en geen amo led of led tv

        ik heb gewoon LG led 3D tv zeer tevrenen

    • Rob
      19 juli, 2012 om 12:17

      Hallo Bart,

      Ghosting/Crosstalk is op iedere tv zichtbaar (behalve plasma)

      ghosting is te reduceren bij samsung 3d tv.

      zet 3d diepte niet hoger als +1
      het beste is 0 omdat hoe hoger je gaat hoe meer ghosting je krijgt.
      deze instelling is om stilstaande beelden uit het beeld te laten komen door gebruik te maken van onnatuurlijke conversie.
      De echte 3d effecten die uit het scherm moeten komen, die komen ook net zoveel uit het scherm als je de 3d diepte op 0 zet.

      Ook is ghosting te reduceren met nieuwste samsung 3d bril:
      SAMSUNG SSG 2200 AR.

      de reactietijd tussen de shutterglazen zijn iets sneller en zo is er minder crosstalk te zien.

  9. René
    29 juli, 2011 om 15:35

    In eerste instantie was ik zelf ook een 3D-twijfelaar. Ben naar de winkel gegaan waar ik op een 3D passieve LG TV een demo film zag. Ik was gelijk verkocht. Zelf de Philips 42pfl7606 aangeschaft en een LG bluray home cinemaset. Daarbij zaten de 3D films Alice in Wonderland, The Polar Express, Rapunzel en Despicable. En werkelijk: het is een spectaculaire ervaring .
    Niet dat je altijd 3D zou willen kijken, maar af en toe een film is echt een verrijking van het kijkplezier

  10. Coon
    13 juli, 2011 om 10:25

    Ed
    Hoe lang duurde het voordat je de avatar en de player van Panasonic toegestuurd kreeg.
    Heb nu bij Amazon grand canyon en ocean wonderland besteld.
    Het wachten is nu nog op de brillen en de player van Panasonic, er zal wel een wereld voor me opengaan.

    • Coon
      04 augustus, 2011 om 18:21

      Mijn tv is nu een paar weken in mijn bezit, de speler en de brillen van Panasonic waren met twee weken in huis, en ik kan maar een ding zeggen het is mijn derde plasma van Panasonic maar hij is wederom fantastisch.

  11. Paulusch
    09 juli, 2011 om 22:41

    Ik mis Yogi Bear 3D eigenlijk een beetje, hoort wat mij betreft zeker in de top 10.
    Is minimaal het vermelden waard denk ik zo…
    😉

  12. Erwin
    24 juni, 2011 om 13:19

    Volgend jaar komt ook Star Wars deel 1 uit in 3D en later de overige delen. Ik ben erg benieuwd hoe de effecten zijn. Daar wil ik best op wachten. 🙂
    Nu moet ik het doen met : Avatar(3D), The Universe, Resident Evil. In de loop van dit jaar komen nog meer films uit in 3D. Dus dan gaan we weer shoppen.

  13. Airell
    23 juni, 2011 om 15:21

    Volgens mij is Alice in Wonderland zo’n postproductie 3D film, ondanks de voorkeur van dit lijstje van 10…

    • Martijn
      23 juni, 2011 om 22:42

      Klopt. Daarom is het ook een voorkeur en geen eis. Alice is wel met 3D in het achterhoofd gedraaid en aan het omzetten is serieus aandacht besteed wat resulteert in een goede 3D film. Kijk bijv. Clash of the Titans en dan zie je dat hier geen aandacht aan het 3D postproductie proces is besteed.

    • Rob
      19 juli, 2012 om 12:25

      Alice in wonderland is een conversie van 2d naar 3d.
      geen echte 3d film. maar wel goed bewerkt en uitgepoetst.

      echte 3d-films zijn er maar weinig.

      imax 3d is wel echte 3d zoals alle imax 3d documentaires.

  14. m.bruggers
    23 juni, 2011 om 9:58

    Resident evil mag er zeker uit.
    Het 3D effect is minimaal.
    Een aanrader is Legend of the Guardians deze heeft perfecte 3D effecten.
    Verder is het jammer dat deze top 10 ook 3D films bevat die(nog niet) te koop zijn.
    Mijn persoonlijke top’s zijn: Legend of the Guardians, Tron, Alice in Wonderland, Christmas Carol, The Polar express, Sammy’s avonturen en Moster house.
    Naast elke top’s horen ook flop’s welke voor mij de volgende zijn, van wege slechte tot matige 3D effecten: Resident Evil,Piranha, Grand Canyon, en The Universe.

    Graag wil ik nog als tip meegeven dat het zich loont om regelmatig de bekende site’s van bovengenoemde firma’s te vergelijken, vergeet MediaMarkt daarbij niet, dit kan soms echt wel tot 10 euro per 3D dvd verschillen. (vaak zijn dit dan wel kort durende “actie’s” en moet je dan dus snel beslissen)
    Tot slot wil ik nog even meegeven aan diegene die nog steeds twijfelen over de aanschaf van een 3D tv omdat ze dan een brilletje op moeten zetten.
    Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dit reuze meevalt, vergeet niet dat je vaak maar één 3D (hooguit twee) filmpjes achterelkaar bekijk.

    • B.Kinds
      23 juni, 2011 om 11:44

      Ik heb zelf de 3D Grand Canyon Imax en ik weet niet wat hier niet goed aan is.

      • Martijn
        23 juni, 2011 om 11:50

        Wie zegt dat deze niet goed is dan? zie het al 🙂

      • B.Kinds
        23 juni, 2011 om 12:36

        Oke Martijn je hebt het al gezien.

  15. Ed
    22 juni, 2011 om 18:46

    Ik hoop inderdaad dat alles wat sneller uitkomt hier.
    Wat ik niet begrijp, of juist wel, is waarom er niet gelijktijdig een 3d versie uitkomt.
    Kijk bijvoorbeeld naar Rango, Gnomeo & Julliet, Shrek, How To Train Your Dragon.
    Het heeft natturlijk te maken met verdienen.

    Ik heb nog wel een goeie 3d tip voor de top 10.

    Legend of the Guardians: The Owls of Ga’Hoole

    Een prima 3d film.

    Zelf ben ik in het bezit van:
    Rapunzel
    Avatar(omdat ik een Panasonic tv heb aangeschaft)
    Bolt
    Legend of the Guardians: The Owls of Ga’Hoole
    Sammy’s Avonturen:de geheime doorgang
    Oceanworld 3D
    A Christmas Carol
    Verschrikkelijke Ikke

    Het wachten is op eind dit jaar voor diverse disney 3d’s.
    En inderdaad Martijn, het verlanglijstje ligt klaar. 😉

    Greetz Ed

  16. Ed
    22 juni, 2011 om 17:24

    Foutje,

    Toystory 3 en Avatar zijn nog niet te koop.

    • Martijn
      22 juni, 2011 om 17:26

      Niet via de Nederlandse winkels 😉
      Maar, die komen snel genoeg! Zet ze maar vast op je verlanglijstje dan!

      • Joris
        23 juni, 2011 om 13:38

        Ik dacht dat Panasonic wereldwijd een Avatar deal had gemaakt waardoor er tot medio 2012 geen 3D BluRay’s in de winkel te vinden zullen zijn, ook niet in het buitenland. Heb jij toch ergens een adresje?