Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste 3D-apparatuur

Panasonic 2011 plasma TV line-up (met prijzen)

Geschreven door
Geplaatst op16 februari 2011, 18:29 Categorie3D tv's

Vandaag heeft Panasonic haar Europese line-up plasma TV’s voor 2011 bekend gemaakt. Je kunt de VT30, GT30 en ST30 3D TV series verwachten en ook de G30 en S30 2D TV series. De meeste modellen komen met verbeterde Infinite Black 2 panelen en 3D. In dit artikel geven we je het complete overzicht met de adviesprijzen.

Panasonic’s 2011 VIERA plasma TV line-up

In 2011 introduceert Panasonic nieuwe designs. Het frame van de TV is een stuk smaller worden en ook zijn de TV’s een stuk slanker. Het topmodel, de VT30, bevat ook Panasonic’s one-sheet-of-glass design. Panasonic zegt zich in 2011 te focussen op drie elementen; Beeldkwaliteit, Smart TV (Viera Connect) en design.

Panasonic belooft een verbeterde beeldkwaliteit in zowel 2D als 3D weergave. Er zijn twee nieuwe panelen ontwikkeld genaamd Infinite Black 2 en Infinite Black 2 Pro. Een aantal van de verbeteringen zijn diepere zwart waarden, verminderde 3D crosstalk op de 3D modellen en een hogere licht output met minder energieverbruik. Ook hebben de meeste modellen een THX certificering.

3D blijft een belangrijk element voor Panasonic en met de nieuwe lichtere 3D brillen zou de ervaring volgens het merk vele malen beter moeten zijn. Panasonic heeft een aantal verbeteringen voor 3D doorgevoerd zoals een betere diepte in 3D modus en minder crosstalk problemen. Ook de hogere licht output zou betere 3D beelden moeten geven.

Op de meeste modellen introduceert Panasonic ook de nieuwe internet portal genaamd Viera Connect. Met dit platform biedt Panasonic onder meer video-on-demand diensten, YouTube toegang, games, en lokale content. Ook kun je applicaties downloaden en Viera Connect naar eigen inzicht indelen. Natuurlijk wordt de social media ook niet vergeten. Facebook, Twitter en andere diensten kunnen moeiteloos geintegreerd worden. Panasonic benoemt ook een Ustream dienst die gebruikers content op het internet laat plaatsen en vanuit daar laat streamen naar Panasonic TV’s met Viera Connect.

Andere features zijn ingebouwde Wifi voor de high-end modellen en DLNA in de meeste modellen. De Europese modellen hebben extra multimedia functionaliteiten als USB HDD opnamen.

Overzicht van de Panasonic 2011 VIERA plasma TV line-up

Hieronder vind je de verschillende plasma TV series voor 2011. Nieuwe features worden dik gedrukt aangegeven.

C3 plasma TV serie

Panasonic C3

Beeldkwaliteit

Networking

– Viera Link
– Viera Tools
– Game Modus
– 2 HDMI ingangen

Audio

– V-Audio Surround

Eco

– Kwik en lood-vrij paneel
– Levensduur tot 100.000 uur
– Eco Modus

Modellen en beschikbaarheid

– TX-P42C3 (42 inch)
– TX-P50C3 (50 inch)
– Maart/april 2011 beschikbaar

S30 plasma TV serie

Beeldkwaliteit

– 600Hz Sub-field Drive

Networking

– Viera Connect
– Viera Link
– Viera Tools
– Wifi Ready
– Game Modus
– 3 HDMI ingangen

Audio

– V-Audio Surround

Eco

– Kwik en lood-vrij paneel
– Levensduur tot 100.000 uur
– Eco Modus

Modellen en beschikbaarheid

– TX-P42S30 (42 inch)
– Maart/april 2011 beschikbaar

G30 plasma TV serie

Panasonic G30

Beeldkwaliteit

– 600Hz Sub-field Drive
– Infinite Black 2 panel
– THX & ISFccc

Networking

– DLNA
– Viera Connect
– Viera Image Viewer foto en video
– Viera Link
– USB voor keyboard en HDD opnamen
– Viera Tools
– Wifi Ready
– Game Modus
– 4 HDMI ingangen

Audio

– V-Audio Surround

Eco

– Kwik en lood-vrij paneel
– Levensduur tot 100.000 uur
– Eco Modus

Modellen en beschikbaarheid

– TX-P42G30 (42 inch)
– TX-P46G30 (46 inch)
– TX-P50G30 (50 inch)
– Maart/april 2011 beschikbaar

ST30 3D plasma TV serie

Panasonic ST30

Beeldkwaliteit

– Full HD 3D
– 600Hz Sub-field Drive
– Infinite Black 2 panel

Networking

– Viera Connect
– DLNA
– Viera Image Viewer foto en video
– Viera Link
– Viera Tools
– Wifi Ready
– Game Modus
– 3 HDMI ingangen

Audio

– V-Audio Surround

Eco

– Kwik en lood-vrij paneel
– Levensduur tot 100.000 uur
– Eco Modus

Modellen en beschikbaarheid

– TX-P42ST30 (42 inch)
– TX-P46ST30 (46 inch)
– TX-P50ST30 (50 inch)
– April 2011 beschikbaar

GT30 3D plasma TV serie

Design

– Flush Design

Beeldkwaliteit

– Full HD 3D
– 600Hz Sub-field Drive
– Infinite Black 2 panel
– THX & ISFccc

Networking

– Viera Connect
– DLNA
– Viera Image Viewer foto/video/muziek
– Viera Link
– USB voor keyboard en HDD opnamen
– Viera Tools
– Wifi Ready
– Game Modus
– 4 HDMI ingangen
– Verticale inputs
– PC input

Audio

– V-Audio Surround

Eco

– Kwik en lood-vrij paneel
– Levensduur tot 100.000 uur
– Eco Modus

Modellen en beschikbaarheid

– TX-P42GT30 (42 inch)
– TX-P46GT30 (46 inch)
– TX-P50GT30 (50 inch)
– April 2011 beschikbaar

VT30 3D plasma TV serie

Panasonic VT30

Design

– One-sheet-of-glass Design

Beeldkwaliteit

– Full HD 3D (met 2 3D brillen)
– 600Hz Sub-field Drive
– Infinite Black Pro 2 panel
– THX & ISFccc

Networking

– Viera Connect
– DLNA
– Viera Image Viewer foto/video/muziek
– Viera Link
– USB voor keyboard en HDD opnamen
– Viera Tools
– Wifi Ready (adapter meegeleverd)
– Game Modus
– 4 HDMI ingangen
– Verticale inputs
– PC input

Audio

– Ingebouwde subwoofer
– V-Audio ProSurround

Eco

– Kwik en lood-vrij paneel
– Levensduur tot 100.000 uur
– Eco Modus

Modellen en beschikbaarheid

– TX-P42VT30 (42 inch)
– TX-P50VT30 (50 inch)
– TX-P55VT30 (55 inch)
– TX-P65VT30 (65 inch)
– April/mei 2011 beschikbaar

Overzicht en prijzen

Hieronder vind je een tabel met een overzicht van de features van de 2011 Panasonic TVs.

Panasonic 3D TV kopen

Bekijk meteen op onze 3D TV kopen overzicht pagina waar de nieuwe Panasonic 3D TV’s al te koop zijn.

Bekijk hier de Panasonic 2011 LCD/LED TV line-up














vergelijk

Bekijk ons 2011 3D TV overzicht voor alle directe links
naar de beste 3D TV’s van 2011

Bekijk ons 3D TV kopen overzicht voor links naar alle
winkels waar je 3D apparatuur kunt kopen

  • Delen:

Reacties

  1. Sonmez
    18 januari, 2012 om 22:16

    Wat ik heb begrepen is dat Panasonic wel flink aan het bezuinigen is met de Plasma en willen ze meer Lcd/Led tv’s produceren.
    Ik hoop niet dat ze op een gegevent moment zullen stoppen met Plasma..
    Wat zou dan de vervanger zijn? De veel duurdere OLED? Met wat voor techniek werkt OLED? Een soort geavanceerde LED?

    • Martijn
      18 januari, 2012 om 23:00

      Nou, ik denk dat dat wel meevalt. Panasonic gaat nog steeds vol voor plasma. Natuurlijk gaat de techniek niet eeuwig mee en stappen we uiteindelijk allemaal over op een techniek als OLED. Het voordeel van OLED is dat er geen achtergrondverlichting nodig is om beeld weer te geven.
      Check ook: http://www.homecinemamagazine.nl/home_cinema/tv_high_definition/oled/

  2. Sonmez
    16 januari, 2012 om 22:03

    Bedankt Martijn.

    Wat ik wel jammer vindt is dat de VT50 alleen in 55inch is en niet in 46 en 50. Het liefst had ik 50inch.
    Volgens geruchten van experts zou het zeker de Kuro kwaliteit van Pioneer hebben.
    Op deze buitenlandse site http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasonic-vt50-gt50-st50-201201101608.htm
    Staat wel dat de VT50 met een 50inch komt (TX-P50VT50) ?

    • Martijn
      16 januari, 2012 om 22:08

      Maar beide elementen van deze bloggers zijn gebaseerd op ‘wellicht’ en ‘waarschijnlijk’. De 50 inch is niet bevestigd door Panasonic (staat er ook) dus die kunnen we er nog niet bijzetten. Wellicht dat er voor Europa een 50 inch variant komt. En zij noemen gewoon de specificaties en marketing zinnen die Panasonic in het persbericht heeft gezet. Dus zij kunnen de vraag over de Kuro kwaliteit ook niet beantwoorden en zijn net zoveel expert als ik wat dat betreft. 🙂

      • Sonmez
        16 januari, 2012 om 22:14

        Dan maar even geduld en afwachten 🙂
        Hoe werkt het eigenlijk met de externe harde schijf en/of Sd card – opnames van TV.
        Als ik het goed begrijp kan er van de TV worden opgenomen. Kan dit met timer opnames? waar kan je dit mee vergelijken?
        Dan heb ik het over de mogelijkheiden van de huidige VT30.

        Ik heb zelf op dit moment de 46inc PZ85 plasma van panasonic met van die brede randen 🙂
        Destijds kon ik wel het verschil tussen de Kuro en mijn panasonic wel zien maar je betaalde er ook flink extra voor.

      • Martijn
        16 januari, 2012 om 22:44

        Ik denk ook zeker dat het richting die kwaliteit gaat hoor. Moet ook wel aangezien ze er vorig jaar al dichtbij zaten.
        Met de USB opnamen heb ik niet echt goede ervaringen. Het werkt in principe als een digitale decoder van UPC of Ziggo, maar de werking is weer afhankelijk van de soort harddisk. Niet alles werkt namelijk. Als je het digitale TV signaal met gids binnenkrijgt direct op de TV kun je de gids gebruiken om op te nemen, anders moet je handmatig instellen.

  3. Mario
    12 januari, 2012 om 21:38

    Hey Martijn, ik ben aan het twijfelen tussen de46inch gt30 en de 46 inch st30.

    Voor beeldkwaliteit en 3d welke zou je me aanbevelen?

    • Martijn
      12 januari, 2012 om 23:14

      Voor de beste beeldkwaliteit zou ik voor de GT30 gaan. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat deze toch echt een stapje hoger is. Je kunt wachten op de nieuwe serie, maar daarvan zal de prijs weer een stukje hoger liggen. Was zelf erg tevreden met de GT30 en dan heb je een mooie TV.

      • Sonmez
        13 januari, 2012 om 21:11

        Hallo Martijn,

        Is er tussen de GT30 en VT30 een zichtbaar verschil? Met name in de zwartwaardes?

        Ik ben ook benieuwd of de nieuwe panel van de VT50 betere zwartwaardes heeft dan zijn voorgangers.

        Alvast bedankt.

      • Martijn
        13 januari, 2012 om 21:50

        Ja, de VT30 heeft wel een net betere kwaliteit en is qua zwart net iets dieper. De VT50 zal wellicht beter zijn maar dat is nog lastig in te schatten. Volgens Panasonic in ieder geval wel.

  4. Patrick
    09 januari, 2012 om 17:08

    Hallo,

    wat is het verschil tussen ‘met of zonder THX’? ik heb een homecinema en zou voor de p46st30 willen gaan, maar twijfel nog tussen g30 of st30 (3d echt noodzakelijk)?

    • Martijn
      09 januari, 2012 om 19:50

      met THX houdt in dat een product gecertificeerd is voor de THX standaarden (hoge kwaliteit van beeld weergave). Er zit ook een speciale THX modus op voor de (volgens THX) beste beeldkwaliteit.

      • Patrick
        09 januari, 2012 om 20:44

        als je zou moeten kiezen, de G30 of ST30, en waarom dan?

      • Martijn
        09 januari, 2012 om 20:51

        Als je 3D wil de ST30 🙂 De G30 heeft het niet. Qua beeldkwaliteit zou ik voor de G30 kiezen.

  5. Ruud
    04 januari, 2012 om 7:32

    Beste Martijn,

    Ik ben aan het kijken voor een nieuwe tv maar vraag me af hoe zit het met gamen? Krijg ik wel een goed beeld bij neo-plasma of is (full)LED toch een betere optie want bij de vorige plasma tv’s was deze kwaliteit niet zo goed als bij de led tv’s.

    • Martijn
      04 januari, 2012 om 12:43

      Wat verlang je precies van het beeld? Ik heb de PS3 op de VT30 en GT30 gehad en was er zeer tevreden over. Snelle reactietijd en nagenoeg geen lag. Daarnaast presteren de Samsung LED TV’s ook zeer goed. Kortom, je komt snel op de bekende verschillen tussen LCD en plasma.

  6. Walter
    12 augustus, 2011 om 17:34

    Ik heb iets meer dan een week de vt30 van 50 inch in de woonkamer staan en ik ben er uiterst tevreden over, maar toch zit ik met iets wat me stoort… Ik heb geregeld zaagtandjes in het beeld rond contouren en ondertitteling, precies als een oude vga kaart dat de resolutie niet aan kan. Heeft iemand soms een idee wat dit kan zijn? Hij staat nu op THX en heb enkel de kleuren iets zachter gezet. p.s. op blu ray films heb ik daar nog geen last van gehad.

    Vriendelijke groeten, W.V.

  7. Richard
    10 mei, 2011 om 15:45

    Hoi Martijn.

    Zo te zien is de nieuwe VT30 serie niet in 46inch leverbaar.
    Nu denk ik dat de 50 inch uitvoering een beetje te groot gaat worden. Ik zit op ongeveer 2,50 – 2,70 meter afstand van het beeld. Gaat de 50inch dan inderdaad te groot worden .??

    • Martijn
      10 mei, 2011 om 15:47

      Hoi Richard,
      Ik denk dat deze later dit jaar komt. Maar, 50 inch op deze afstand is voor HD materiaal helemaal niet te dichtbij. Ikzelf heb ook een 50 inch versie en zit op 2,75 meter. Als je 90% SD materiaal bekijkt kan het soms opvallen dat je er te dicht op zit.

  8. John
    21 maart, 2011 om 20:45

    En wordt de VT30 65 inch uberhaupt in Europa geleverd en wat kost ie dan?

    • Martijn
      22 maart, 2011 om 22:03

      Hij wordt in Europa geleverd. De prijs hebben we nog niet.

  9. Martin
    08 maart, 2011 om 19:36

    Hallo Martijn,

    Jammer dat de VT30 niet in 46 uitkomt.
    Is er veel verschil ten opzichte van de GT30 in 46 of de ST30 in 46?
    Is de 42 VT30 te klein voor 3D beelden of valt dit mee?

    • Martijn
      10 maart, 2011 om 14:03

      Dit ligt een beetje aan de afstand waar je zit. Op een meter of 2 is 42 inch niet te klein. Maar, bij 3D geldt wel altijd hoe groter, des te indrukwekkender het 3D effect. Natuurlijk zit er tussen de VT30, GT30 en ST30 wel een verschil in beeldkwaliteit. Denk bijvoorbeeld aan de zwartwaarden.

  10. Chris
    24 februari, 2011 om 12:52

    ik kan het op de afbeeldingen niet goed zien…
    heeft de 42VT30 een (soort) chroom band rond het scherm, en heeft de GT30 dat niet ?

    • Martijn
      25 februari, 2011 om 10:38

      Er zit inderdaad een zeer dunne chroom rand rondom het frame. Alleen de VT30 heeft dit.

  11. Martin
    23 februari, 2011 om 19:44

    Hoi Martijn,

    Weet je ook hoe het met de spiegeling van de VT30 is?
    Bij de VT20 valt dit namelijk reuze mee.
    Als dit hetzelfde is wachten we op de VT30.

    • Martijn
      25 februari, 2011 om 10:37

      Dat durf ik nog niet met 100% zekerheid te zeggen aangezien we dit nog niet goed hebben kunnen zien, maar de reflectie coating is naar mijn informatie alleen maar verbeterd, dus ik ga er vanuit dat het minimaal zo goed is als de VT20.

  12. Stokvis
    17 februari, 2011 om 17:51

    Ben aan het twijfelen tussen de bestaande 42″ V20 en de nieuwe G30. Deze zijn qua prijs ruwweg hetzelfde. Biedt de huidige V20 nog veel belangrijke voordelen tov de nieuwe G30?

    • Martijn
      18 februari, 2011 om 23:41

      In principe staan ze niet ver van elkaar af qua kwaliteit. De G30 bevat verbeterde technieken, maar de V20 wel een Black Pro panel.

      • stokvis
        21 februari, 2011 om 18:09

        thanks. Die G30 lijkt me wel een vooruitgang qua design, dus ga er sowieso even op wachten! Hopelijk komen ze snel in de winkels te staan.

  13. Nelton
    17 februari, 2011 om 10:45

    Beste Martijn,

    ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe tv, met name een pana plasma. Had de 50V20 besteld, maar is niet meer leverbaar. Enig idee of nieuws of er een V30 uit gaat komen of zijn de nieuwe types nu enkel met 3D? Kan een VT20 redelijk goedkoop vastkrijgen, vraag is alleen na zoveel wachten of het niet beter is nog te wachten op de nieuwe VT30 qua verbetering in zwartwaardes (misschien minder problemen met floating blacks etc.) en extra multimediafuncties?

    • Martijn
      17 februari, 2011 om 10:49

      Er komt (kijkend naar alle info die we tot nu toe hebben) geen V30 versie uit. De G30 is het hoogst haalbare voor een 2D TV. Wil je hoger, dan zul je de 3D functionaliteit erbij moeten nemen.
      De VT20 en de VT30 verschillen van elkaar op punten als Infinite Black Panel, Viera Connect, design en verbeterde 3D technieken. Ik denk niet dat dit verschil zeer groot is, maar dat er gewoon een normale stijgende lijn in de nieuwe serie zit. Het is in ieder geval geen verschil van dag en nacht. En let wel; Panasonic heeft al zeer high-end zwart waarden in de 2010 series.

  14. Bert
    17 februari, 2011 om 10:27

    Hoi Martijn,

    Waar zitten de verschillen tussen de modellen V20, S30 en G30.

    Zijn in de modellen 2011 ook het KURO-systeem geintegreerd?

    • Martijn
      17 februari, 2011 om 10:36

      Hoi Bert,
      Dat wordt eigenlijk al een beetje omschreven in het artikel, maar de belangrijkste punten zijn het Infinite Black (Pro) 2 Panel, Viera Connect, USB opnamen en design. De S30 heeft dan weer geen Infinite Black en THX certificering. Maar, dat staat allemaal in een mooie tabel hierboven 🙂 Wellicht kun je de specs van de V20 van de Panasonic website er ook even langs houden.
      De KURO techniek (de basis) zit er wel in, maar de echte volledige KURO displays/technieken zijn hiervoor niet gebruikt.

  15. Raevo
    17 februari, 2011 om 8:27

    Panasonic zet (te) hoog in met de prijzen!
    Word m voorlopig niet 🙁

    • Martijn
      17 februari, 2011 om 10:37

      Hou er wel rekening mee dat deze voor Nederland vaak lager uitvallen