Onwaarheden rondom 3D TV steken de kop op

22 maart 2010 1 Minuut 0 Reacties
3d-bril-samsung

Je hebt altijd wel een winkel waar je incorrecte informatie krijgt. Meestal is dit onbewust, maar niet altijd. Nu het tijdperk van 3D TV gearriveerd is maken winkels graag gebruik van de onwetendheid rondom 3D TV. Zo misleid de winkelketen Best Buy in de VS haar klanten nogal opzichtig, mits je natuurlijk weet wat je koopt.

De keten biedt haar klanten die het Samsung 3D TV pakket (met 3D Blu-ray speler, 3D TV, 3D brillen en 3D film) kopen een extra service, genaamd de “Geek Squad”. Deze service moet het voor de klant ‘nog makkelijker’ maken om een 3D TV en toebehoren te installeren. Binnen deze service, welke 150 dollar kost, sluit de monteur je apparatuur, verbindt ze met je thuisnetwerk en jawel.. synchroniseert je 3D brillen! Het mooie is dat een 3D bril natuurlijk helemaal niet gesynchroniseerd hoeft te worden! Elke 3D bril werkt meteen met de bijbehorende TV en de 3D bril pikt een signaal van de TV zonder moeite en binnen enkele seconden op.

Volgens HD Guru, wie zelf de proef op de som genomen heeft en een aantal vestigingen belde, werden er een drietal reden gegeven waarom de brillen gesynchroniseerd moeten worden, zoals een lastige USB verbinding of het verkrijgen van een IP adres, maar allemaal zijn ze pure onzin. Dit is geen onbewuste incorrecte informatie, maar bewuste misleiding. Helaas heeft Best Buy nog steeds niet gereageerd op deze beschuldigingen.

Trap dus zelf niet in deze valse informatie wanneer je naar de winkel stapt voor een 3D TV. Je sluit je apparatuur precies  zo aan als je dat nu al doet, mits je HDMI gebruikt. Ook wordt een 3D bril automatisch gesynchroniseerd met je 3D TV door middel van een infrarood signaal.

Meer informatie: 3D TV technieken

Meer informatie: Wat heb je nodig voor 3D TV?

Reacties (0)