Het laatste nieuws en onafhankelijke reviews van de nieuwste 3D-apparatuur

3D TV vergelijking: Panasonic vs. Samsung

Geschreven door
Geplaatst op15 maart 2010, 22:03 Categorie3D lcd reviews

Consumer Reports heeft de laatste week zowel de nieuwe Panasonic 3D TV (50VT20) als twee modellen Samsung 3D TV’s (46C7000 en 46C8000) aan reviews onderworpen. Voor de tests waren de bijbehorende 3D Blu-ray spelers van elk merk aan de TV gekoppeld, maar ook konden zowel de Samsung als Panasonic 3D Blu-ray speler zonder problemen aan de  3D TV van het andere merk gekoppeld worden. Monsters vs. Aliens 3D was de film die op beide spelers speelde, maar de 3D demo disc van Panasonic deed het dan ook alleen op de DMP-BDT300 3D Blu-ray speler van Panasonic.

Alhoewel de uitgebreide tests nog niet helemaal afgerond zijn kan Consumer Reports toch de prestatie verschillen tussen de modellen al zien, welke in 3D modus lijken op de verschillen tussen LCD en plasma TV’s in tests met HD content.

Dus hoe presteerden de TV’s? In 3D gaven alle drie de TV’s een indrukwekkend 3D effect in Full HD 1080p resolutie. Allemaal konden ze een redelijk helder beeld geven, wat een voordeel is wanneer je 3D shutter brillen gebruikt aangezien deze beelden donker (gedimd) kunnen laten lijken.

Over het algemeen genomen gaven de Samsung TV’s een uitstekende weergave van detail, dynamische kleuren en een hoog contrast. Maar zowel de 7000 serie – welke Edge Lit LED achtergrondverlichting gebruikt – als de 8000 serie – welke Edge Lit LED achtergrondverlichting met local dimming gebruikt – vertoonden een witte waas effect wat vooral afleidend kan zijn in donkere scenes. Daarnaast vertoonden de Samsung modellen ook een milde vorm van ‘Crosstalk’, ook wel spookbeelden genoemd. Dit geeft aan dat de beelden voor elk oog niet compleet apart gehouden worden. Het was niet altijd zichtbaar of afleidend in alle scenes, maar wanneer het zichtbaar was zorgde het voor een verminderd 3D effect. Ook viel het op dat wanneer je de bril iets schuin houdt, wanneer je bijvoorbeeld op de bank ligt en naar de TV kijkt, het beeld donkerder wordt.

Panasonic zegt dat haar VT20 serie 3D TV’s een aantal features bevatten die de prestaties moeten verhogen. Een daarvan is de “Infinite black” technologie, bedoelt om de black level (zwart waarden) prestaties te verbeteren. De zwart waarden van de 50VT20 waren dan ook uitstekend, beter dan welke TV dan ook sinds de Pioneer Kuro modellen. Ook de weergave van detail was boven verwachting. Ongewoon voor plasma TV’s is de toevoeging van blur reductie technieken, welke zeker hun toegevoegde waarden lieten zien. Gebaseerd op de eerste tests is de anti-blur prestatie van deze TV beter dan elke plasma TV die Consumer Reports ooit getest heeft.

De VT20 heeft in 3D modus totaal geen last van ‘crosstalk’ en geeft scherpe, nette randen van objecten weer. Ook de oneindige kijkhoek die Panasonic voor HD content had hield zichzelf goed staande tijdens het kijken van 3D content. Dus zelfs vanuit een verre hoek kun je een nagenoeg perfect 3D beeld verwachten. Daarnaast was er geen sprake van veranderingen in het beeld wanneer de 3D bril schuin gehouden werd, in tegenstelling tot de 3D LCD TV’s.

Wat kunnen we hieruit concluderen? Alle drie de modellen geven een indrukwekkend en realistisch 3D effect weer die de spanning die je krijgt in een bioscoop kan evenaren. Maar gebaseerd op de eerste tests moet Panasonic toch de hoogste score gegeven worden. Het ontbreken van ‘crosstalk’ en de fantastische zwart waarden in 3D modus maken de 3D beelden echt levend. Samen met de grote kijkhoek een perfect gedetailleerd beeld maakt dit de VT20 het beste model tot nu toe. Natuurlijk zijn de tests nog niet afgerond en hebben we nog niet genoeg 3D TV’s gezien om een goed oordeel te vellen of LCD of plasma de beter techniek voor 3D is. We zullen het snel zien en horen..

Bekijk hieronder de video van Consumer Reports

Bron: Consumer Reports Blog

prijsvergelijking






vergelijk

Bekijk ons 2011 3D TV overzicht voor alle directe links
naar de beste 3D TV’s van 2011

Bekijk ons 3D TV kopen overzicht voor links naar alle
winkels waar je 3D apparatuur kunt kopen

  • Delen:

Reacties

  1. Arnold
    10 april, 2011 om 17:14

    Best wel een beetje vermoeiende discussie als je er helemaal doorheen leest. Ik zie duidelijk Samsung liefhebbers, die omwille van de prijs voor de 7700 hebben gekozen en mi niet objectief naar de verschillen in beeldkwaliteit hebben gekeken. Ik ben gisteren wat zaken afgelopen om de verschillen zelf onder ogen te zien en ik kan echt niet anders concluderen, dan dat de Panasonic er met kop en schouders bovenuit steekt. Overigens ben ik benieuwd of de Samsung bezitters die vorig jaar nog vol lof over hun toestel schreven, nog steeds zo happy zijn na de laatste firmware update, welke een belangrijk deel van het kijkplezier in 3D verziekt heeft. Daar waar er stellig werd geroepen dat de Samsung geen last heeft van crosstalk, wemelt het op dit moment van de negatieve berichten over juist dit fenomeen. Samsung heeft er na drie updates (ook na de laatste 3007.1) nog steeds geen oplossing voor en geloof me, die gaat er ook niet komen. Volgende maand komen de nieuwe modellen uit en Samsung kennende vinden ze het allemaal wel prima.

    Ook dat is voor mij dus een reden voor Panasonic te kiezen. De aftersales is beduidend beter, ingebrande logo’s worden door Panasonic gezien als “hoort niet” en ik heb al verschillende berichten gelezen dat er zonder gezeur gewoon een nieuw toestel wordt gegeven, ik zie Samsung dat nog niet doen.

    Terugkomend op de beeldkwaliteit, ik vergelijk het altijd maat weer met auto’s. Goedkopere Japanners met heel veel snufjes die het als marketing het erg leuk doen bij het gemiddelde publiek, gaan als broodjes over de toonbank. De autorijder die meer prijs stelt op kwaliteit en minder snufjes, kiest eerder voor een Volvo. Zo zie ik dat ook met de plasma’s, de Samsung zit boordevol speledingetjes (2D naar 3D conversie), terwijl Panasonic z’n pijlen vooral gericht heeft op kwaliteit. En ik denk dat ze met dit toestel (eerste 3D) verstandig hebben gedaan om deze conversie eruit te laten, als het niet die beleving geeft die je wel met bluray ervaart.

    Samsung stopt die techniek er wel in, omwille van marketing, het verkoopt nou eenmaal lekkerder als het lijstje specs langer en indrukwekkender is. Maar of je daar als consument bij gebaat bent vraag ik me af. Het kan alleen maar teleurstellingen opleveren, omdat de verwachting van een gemiddelde consument hoger is, dan ze met de eerste generatie 3D konden waarmaken.

    Was gisteren dus in een goede radio/tv zaak (geen schreeuwende MM) en de verkoper was heel duidelijk en stellig in z’n verhaal en ik sta er ook vierkant achter, in volgorde van kwaliteit kun je de drie merken zo positioneren, Pioneer, Panasonic, Samsung (beperk me even tot deze drie merken). Pioneer heeft het stokje mom overgedragen aan Panasonic en uit verschillende (gebruikers)reviews en uitvoerige Engelse tests is gebleken dat de Panasonic’s maar een fractie verwijderd zijn van de beste schermen ooit, Pioneer. Volgens de verkoper speelt de Panasonic de Samsung helemaal weg. Dat zei hij dus niet uit oogpunt van prijsverschil, want die is er op dit moment bijna niet meer. Een Samsung kost momenteel 1100,= (zonder bril) en een Panasonic 1400,= met 2 brillen. Brillen kosten 100,= per stuk, dus per saldo scheelt het echt geen moer meer. Toen Pioneer nog de beste (en duurste) schermen verkocht, waren minder fortuinlijke mensen geneigd naar Panasonic te gaan, hetzelfde geldt voor mensen die Panasonic te duur vonden(vinden), die gaan voor een Samsung.

    Ik ben het ermee eens dat tijdens het uitkomen van beide schermen vorig jaar, het prijsverschil van 1000,= discutabel en voor velen zelfs niet te rechtvaardigen was. Maar als je puur, zonder naar de prijs te kijken, de twee schermen naast elkaar zet, dan wint de Panasonic het met gemak. Ook rekening houdende met de reputatie, servicenieveau van dit merk, die bij Samsung toch wel van een andere orde is.

    Kortom, ik ga volgende maand voor de Panasonic en ben ervan overtuigd dat dit momenteel de beste keuze is.

    • Lachman
      10 april, 2011 om 17:50

      We zijn al bijna 8 maanden verder en meneer vind een Panansonic, die 2x duurder is dan een Samsung, beter beeld hebben. LOLL! Koop dan lekker en Panasonic man! Firmware update? Ik doe niet aan die onzin als het niets toevoegt. Get a life! En sinds September werd er een gratis bril bij de Samsung geleverd. En dat is nu opeens niet meer zo? Als je nou nog 10 jaar wacht krijg je hem misschien gratis opgestuurd en al. LOLLLLL

    • Friens
      10 april, 2011 om 18:05

      Panasonic? Wat en lelijk toestel is dat zeg. Ik koop toch liever een Mercedes Benz van Samsung met gratis volle tank dan dat lelijke trabantje van Panasonic. Ik begrijp wel dat dat lelijke toestel van Pananosonic bijna 1000 euro is afgeprijsd ondertussen. Dat zegt ook wel genoeg.

  2. Twijfelaar
    23 december, 2010 om 23:22

    Hi guys,

    Heb max. € 2500,00 te besteden voor een 3D. Maar ben na maandenlang research (aan de hand van internet-info) nog steeds niet helemaal uit welke van de volgende 3D Plasma ik moet aanschaffen, namelijk: de sexy PS63C7700 of de bekroonde TX-P50VT20. Naar mijn mening is het voornamlijk SIZE (en design) versus QUALITY. Daar komt het uiteindelijk op neer.. toch?!?
    Help me out..:

    Is de infinite black nou merkbaar veel zwarter dan de real black als je de 2 naast elkaar zet?
    En: hoe groot is het verschil werkelijk tussen de 3D PLASMA weergave van de beide modellen? Dus geen LED/Plasma vergelijking Martijn! Haha.. (word je d’r al gek van?)
    Serieus, ik zie nog steeds uit naar de review.

    Sam. heeft gewoon mooier design, slanker, groter (is een pluspunt voor een 3D effect lijkt me) en uitgebreider. Maar ik heb daarnaast ook zoveel goede recensies gelezen over Pana. wat zijn grafische kwaliteiten betreft.

    Wat zou de doorslag moeten geven? Ik weet het niet. Zelf geef ik 0,1% voorkeur aan de Sam omdat hij gewoonweg groter is, maar ben bang dat de grafische kwaliteit, zowel 2D als 3D, slechter is dan Pana. Of valt dat reuze mee…? HELP!

    • Bernars
      24 december, 2010 om 14:32

      Voor 2500 kan je ondertussen 2x een Samsung plasma 50 inch 3d kopen…kosten nu ongeveer 1200 euro. Heb hem zelf nu 2 maanden en ben er zeer tevreden over. Heb verleden week een ps3 gekocht en deze syncht gewoon met deZe Samsung plasma via Anynet+ een soort Brava synch techniek die Sony op zijn toestellen gebruikt. Je kan dus je ps3 console gewoon bedienen met je Samsung remote… En als je een 3d spel (gt5) of een 3d film in je console stopt schakelt de tv automatisch over naar 3d modus. Ik stond er wel van te kijken hoe die Samsung zonder moeite met een console van Sony overweg kan. De kleuren van dit toestel zijn in 1 woord: spetterend. De zwartwaarden kan je zelf helemaal instellen van grijs naar gitzwart. 3d ziet er ook adembenemend uit! Dit toestel is supersnel en heeft hierdoor ook geen last van crostalk zoals wel vaak bij de duurdere 3d led toestellen voirkomen. Kortom; aanrader dus. Merry Christmas 😉

      • Martijn
        24 december, 2010 om 15:50

        Toch zit het verschil vooral in de kwaliteit, zoals wij gemerkt hebben. Misschien is de dubbele prijs dat niet helemaal waard, maar verschil is er zeker. De plasma reikt gewoon (meetbaar en zichtbaar) dieper qua zwart en heeft minder last van nadelige effecten zoals crosstalk (plasma heeft er zelfs geen last van en bij de Samsung hebben we dit wel enkele keren gezien). Het contrast ratio ligt zichtbaar ook hoger. Kortom, voor de echte film fanaat zit er wel degelijk verschil tussen. Maar, het is maar net wat je er aan uit wilt geven.

      • Samsonic
        24 december, 2010 om 19:10

        Ben een ware filmliefhebber (B-Ray), speelt regelmatig tot vaak PS3 en kijkt tennis/WK/EK voetbal. Maar kijk zelf weinig programma’s of films op TV.

        Als het gaat tussen PS63C7700 of TX-P50VT20, wat zou je mij aanraden Martijn?? Met alle respect Bernars: ik hoef geen 2 plasma’s te hebben, maar wel 1 van de bovenstaande 2: the huge one of the good one! Ik heb de theorie dat, omdat de plasma 63″ is, het 3D effect nog meer versterkt t.o.v. de 50″ omdat je dan als het ware meer ‘in de film zit’. Over je laatste commentaar Martijn: ik vind de vergelijking tussen plasma en LED geen eerlijke/goede vergelijking. Plasma van SAM zal vast ook geen last hebben van crosstalk en daarnaast zal de 3D ook beter uitkomen in de plasma van Sam dan zijn eigen LED versie. Wel ga ik nog steeds er van uit dat PAN beter is (ivm. o.a. THX cert., EISA award), maar zou iemand de 50″ PAN werkerlijk verkiezen boven de 63″ SAM? Is het verschil nou ECHT die 16″ waard? Let niet op het budget, want het verschil vind ik te overzien.

        Graag jullie ervaringen met beide/1 van de tv’s.
        Bedankt voor jullie comment’s.

      • Martijn
        24 december, 2010 om 19:35

        Dat is dan echt een persoonlijke voorkeur, maar ik heb (met eigen ogen) gezien dat voor mij de Panasonic er bovenuit springt. De beeldkwaliteit was zeker beter. En ik denk dat je de vergelijking tussen plasma en LED wel mag leggen, want veel mensen twijfelen hiertussen. Beide technieken hebben hun voordelen, maar als je kijkt naar de pure film prestaties komt plasma als beste naar voren, wat mij betreft. De 16 inch maakt qua 3D ervaring wel een verschil, absoluut en of het prijsverschil dat beetje extra kwaliteit van de Panasonic het waard maakt is een persoonlijke keuze.
        Ik heb zelf de Panasonic hier vast staan en ben daar 100% tevreden over.

      • sjaaktrekhaak
        27 december, 2010 om 13:21

        Tsja als jij een Panasonic helemaal optimaliseert met zijn instellingen en de Samsung op standaard instellingen laat staan zal de Pana er idd bovenuit springen. Oh ik zie het al, jij hebt een Panasonic. Dat verklaard een hoop mbt objectiviteit. Ja klopt ik heb een Samsung. Maar ik liet mij voordat ik de aankoop deed niet van de wijs brengen. Geld is geen enkel probleem… maar ik ben geen dief uit mijn eigen portomonee.

      • Martijn
        27 december, 2010 om 13:30

        Beste,
        We gaan hier alleen een discussie aan op een normale manier. Als dat niet mogelijk is verwijderen we je berichten. Wij hebben enkele objectieve tests uitgevoerd en daarbij alle modellen gekalibreerd. Dit is onze mening. Daar hoef je niet achter te staan.

      • sjaaktrekhaak
        27 december, 2010 om 13:11

        Dat verschil in kwaliteit is echt niet zo dat de kwaliteit van de 2x duurdere Pana 2x meer kwaliteit heeft. INTEGENDEEL! Het is gewoon een soort illusie die bij mensen in hun hoofd zitten dat als je meer betaald dan automatisch iets beters zal krijgen.

      • Martijn
        27 december, 2010 om 13:17

        Dat is ook een mening. Wij hebben alle toestellen naar elkaar gezet en wel degelijk kwaliteitsverschillen ondervonden.

    • Bernars
      24 december, 2010 om 14:41

      Edit; de pana kan niet eens 2d content omzetten naar 3d. Iets wat de goedkopere Samsung wel kan on the fly. Ik moet zeggen dat deze optie niet voor elk soort programna’s goed werkt, maar als ik bijvoorbeeld een natuurdocu van National geographic in hd in 3d simulatie aanzet zie je toch af en toe mooie dieptes erin verwerkt worden.

      • Martijn
        24 december, 2010 om 15:48

        2D naar 3D omzetten is een kwaliteitskeuze geweest van Panasonic. Op de nieuwe GT20 modellen is dit wel mogelijk. Ook bij het model dat volgende maar gepresenteerd wordt.

      • sjaaktrekhaak
        27 december, 2010 om 13:09

        Wat wil je hier nu mee zeggen? Dat is een kwaliteitskeuze geweest. M.a.w. de Samsung biedt meer kwaliteit? Want waarom zou Pana dan wel op de GT 20 toestellen deze optie hebben?

      • Martijn
        27 december, 2010 om 13:17

        Nee, dat begrijp je verkeerd. Volgens Panasonic heeft de 2D naar 3D conversie geen toegevoegde waarde aangezien de kwaliteit nog niet hoog genoeg is. Toch is er vraag naar vanuit de consument. Vandaar dat Panasonic besloten heeft dit toch in de nieuwe serie door te voeren,

  3. John van Dijk
    05 september, 2010 om 12:47

    PN C8000 is ook een Amerikaanse typenr zover ik weet. Het enige technische verschril tov de C7700 is dat de 8000 serie een kalibratie software optie heeft, niets meer niets minder. C7700 is op dit moment de goedkoopst (+/- 1300 euro) en de best presterende 3d TV die er bestaat. (geen crosstalk) en spetterende kleuren. Hij is plat (2,8cm), hij is groot; 50 inch, hij heeft in tegenstelling tot de duurdere 3d LED LCD’s geen last van crosstalk (= koppijn), heeft een superstrak design, diep zwarte kleuren en kost gemiddeld 1000 euro minder dan een LED van dit formaat. Dus tsja wat wil je nog meer?

    • Martijn
      05 september, 2010 om 12:52

      Heb je de TV ook echt vergeleken (naast elkaar gezet) met de Panasonic VT20? Dat zou ik wel graag eens horen dan, want Panasonic komt overal (andere magazines) als beste uit de bus.

      • Joh van Dijk
        05 september, 2010 om 13:11

        Ehh de C7700 is een PLasma toestel hoor dus deze stelling is een beetje merkwaardig “Samsung last van crosstalk en dat hebben Plasma’s niet”

        De Samsung C7700 heeft 0,0 last van crosstalk, dat komt ook omdat dit scherm snel genoeg is om een 3d beeld te verwerken (doet technisch nergens onder voor die Panasonic). Panasonic kost wel 2x duurder he? Houd je daar ook even rekening mee? Technisch is Samsung ook uitgebreider dan de Samsung…(2d omzetten naar 3d on the fly kan die Panasonic niet eens, de kwaliteit hiervan kan je niet standaard oordelen omdat dit voor elk soort programma weer ANDERS is.) Waarin overschaduwt de Panasonic de Samsung dan volgens de “testen”…. op de duurdere prijs na? De Panasonic zal als 3dtv wel als beste uit de bus komen omdat de PLASMA techniek an sich al de beste techniek is om 3D content mee te bekijken. En als de Pana dan de enige is die officieel getest en de Samsung niet dan weet je wel welke de “beste” is. Ik koop liever 2 C7000 dan 1 Panansonic 50VT20. Die Samsung is ook nog eens Super FLAT…iets wat de 2x duuderder Panasonic niet is.

      • Martijn
        05 september, 2010 om 13:20

        Dat zeg ik ook niet als je mijn opmerking bekijkt. Ik vind persoonlijk (en ook via andere reviews) alleen dat de Panasonic boven alles uitspringt. Niet alleen in 3D kwaliteit, maar ook in 2D. Daar betaal je wat meer voor ja, maar er zitten ook wel degelijk meer technische features en instellingen op. Maar goed.. het blijft persoonlijk.

      • john van dijk
        05 september, 2010 om 13:26

        2d is Samsung C7700 ook bijzonder goed, zoals ik al zei: de kleuren spatten je scherm af, perfecte zwartwaardes (REAL BLACK FILTER)…. Het zou logischer zijn geweest als de Samsung 2x duurder was geweest. Design is persoonlijk maar wat heb je nu liever? Een tv van 2,8 cm dikte of een tv van 5,6 cm dikte? Je moet toch wel gek zijn wil je 2600 euro gaat betalen voor een Panasonic als je voor 1300 euro die Samsung kan kopen die op geen enkel gebied onder doet voor die Panasonic..integendeel zelfs.

      • Martijn
        05 september, 2010 om 13:32

        Maar ook hier nogmaals, heb jij de twee TV’s naar elkaar gezien? Daar gaan we niet uitkomen denk ik. Kortom, het blijft een mening. Als jij de Samsung plasma’s beduidend beter vind dat moet je daar absoluut voor gaan. Groeten, Martijn

      • Marcel
        17 september, 2010 om 14:09

        John, De prijsvergelijking die je geeft is niet helemaal correct. De advies prijs van de Panasonic vt50 is 2499,- de adviesprijs voor de samsung C7700 is 1699,-. De winkelprijzen liggen voor beide modellen lager dan de adviesprijs (beetje zoeken op internet..)
        Daarnaast is de Panasonic inclusief twee 3D brillen terwijl de samsung zonder bril wordt geleverd (http://www.samsung.com/nl/consumer/tv-audio-video/televisions/plasma-tv/PS50C7000YWXXC/index.idx?pagetype=prd_detail&tab=specification).

      • John van Dijk
        17 september, 2010 om 17:28

        De C7700 wordt sinds 27 Juli ook met gratis 3D bril geleverd. En het prijsverschil is GEMIDDELD 1000 euro tussen de Samsung en Panasonic. Of je nu van een winkelprijs, een aanbieding of een adviesprijs uitgaat…. (beetje zoeken op internet).

      • Marcel
        18 september, 2010 om 15:19

        Dat is precies wat ik bedoel vergelijk deze dan ook objectief het prijsverschil van 1300,- die je hierboven aangaf was nogal uitvergroot aangezien je de hoogste winkelprijs van de Panasonic hebt genomen t.o.v de laagste prijs voor de Samsung 🙂

        Verder wel goed om te lezen dat je tevreden bent met de plasma van Samsung. Lijkt me inderdaad een goede keus qua prijs kwaliteit verhouding zeker t.ov. de duurdere LED. Ben benieuwd naar een objectieve review van de Samsung 3D plasma.

      • John
        18 september, 2010 om 16:01

        Prijsverschil van 1300 euro was op de datum dat ik het neerzette ook objectief. of het 1000 euro is of 1300 euro. Al was die Panasonic 5 euro duurder dan zou ik alsnog voor die Samsung gaan. Ik heb er reeds 2 gekocht.

  4. Michel Ender
    04 september, 2010 om 20:14

    Hoi Martijn,

    Is er als iets zinnigs te zeggen over een vergelijk tussen de volgende 4 plasma tv’s:
    1) Panasonic 50VT20 versus
    2) Samsung PS50C7700
    en/of
    3) Panasonic 65VT20 versus
    4) Samsung PS63C7700 (2 inch kleiner is bekend)

    En klopt het dat de PS C7700 serie plasma’s van Samsung in Nederland/Europa gelijk zijn is het Verenigde Staten model/type PN C8000?

    Groetjes,

    Michel.

    • Martijn
      05 september, 2010 om 12:36

      Beste Michel,
      Wij hebben zelf de 3D plasma TV’s van Samsung nog niet kunnen bekijken, dus ik durf hier nog niks over te zeggen. Ik hoop snel een review te kunnen publiceren van deze TV. De C7700 is gelijk aan de C7000 en niet de C8000.

  5. Kees
    02 juli, 2010 om 22:52

    Is er al ervaring met de HX900 3D reeks van Sony?

    • Martijn
      02 juli, 2010 om 23:05

      Beste Kees,
      Wij wachten met smart op een review exemplaar van Sony. Wanneer we er een hebben hoor je snel van ons!

  6. Gerard
    15 juni, 2010 om 12:57

    Beetje jammer dat in deze test geen Samsung plasma tegenover de Pana is gezet. Die plasma van Samsung heeft totaal geen last van crosstalk omdat deze veel sneller is dan het LCD systeem!

    • Martijn
      15 juni, 2010 om 18:27

      Deze review komt er zo snel mogelijk aan. We kunnen helaas niet alles tegelijkertijd doen, ook aangezien de Samsung plasma modellen later gelanceerd zijn.

      • Samsonic/Twijfelaar
        27 december, 2010 om 21:37

        Martijn, hebben jullie ook een datum wanneer wij de reviews van de Sam C7700 plasma kunnen verwachten? En of wij dit überhaupt kunnen verwachten? Ik ben echt benieuwd naar jullie mening wat betreft de graf.kwaliteit. zowel in 2 als in 3D t.o.v. de Pan VT20. Ik snap dat deze vraag vervelend begint te worden en ik begrijp wat je bedoeld met dat je die vergelijking wel degelijk kan maken (Sam’s LED vs. Plasma van Pan). Maar omdat ik niet bevooroordeeld ben en ik wel geïnteresseerd ben bij de vergelijking plasma vs. plasma, ben ik toch echt nieuwsgierig naar jullie bevindingen als je die Plasma van Sam naast de VT20 zet. Het hoeft ook niet per sé met de Pan. worden vergeleken, maar dit zou wel mooi zijn (ben namelijk ook gewoon benieuwd naar de reviews van de Sam c7700 plasma). Eerder had je de opmerking achtergelaten bij John van Dijk dat de VT20 meer tech.feat. heeft dan de Sam. Heb je het dan wel over de Plasma c7700 of de LED c7700? Als je ’t over de plasma had, wat voor feat. zou hij meer hebben t.o.v. Sam? En om je nog meer te belasten: is de contrast ratio van 5 mil. van de Pan in verhouding met de 3 mil. van Sam echt merkbaar met het blote oog? Nog een vraag: zit er een verschil tussen de VT20 en VT20E? Want dit zie ik ook regelmatig staan..
        Bedankt voor je antwoorden ..en geduld!

      • Martijn
        27 december, 2010 om 22:30

        Beste,
        Qua review kan ik je het beste verwijzen naar de C8700 of de C7000. We zullen niet binnen geringe tijd de C7700 online plaatsen helaas. Qua kwaliteit doet de Samsung natuurlijk niet heel veel onder voor de Panasonic, maar de echte film fan ziet dit zeker. Dan heb ik het over de zwart waarden, het contrast en de refresh rate. De Panasonic heeft daar bovenop een THX certificering, wat qua film ook weer net dat extraatje geeft. Ik zeg niet dat dit het prijsverschil verantwoord, maar ik zeg wel dat er zeker pluspunten aan de Panasonic zitten, ongeacht of we deze nu met een LED of plasma van Samsung vergelijken.
        Wanneer we het over de features hebben kun je kijken naar de THX certificering, de ISFccc kalibratie mogelijkheden, etc.
        Het contrast ratio is niet merkbaar met het blote oog, tenzij je in zeer donkere scenes zit, waar de Panasonic, naar onze mening, er bovenuit springt.
        De VT20 is hetzelfde als de VT20E.
        Succes!

  7. Taco
    04 mei, 2010 om 17:17

    Jammer dat Panasonic geen gecombineerde 2D/3D schermen levert, heb net de 3D-demodag bij Sony NL bezocht en daar zie je bij de LED schermen nagenoeg geen kwaliteitsverschil.’
    Daarnaast zijn er in de begintijd nog te weinig 3D blue-rays op de markt wat betekent dat 2D/3D combinatie vooralsnog beter zal verkopen.
    Lijkt me ook niet echt gezond om constant naar 3D te moeten kijken, door het (mooie) dieptebeeld moeten de hersens ongemerkt veel harder werken om alles te beleven.
    Ik hou de ontwikkelingen nauwkeurig in de gaten en voor een mooie 3D beleving ga ik voorlopig wel naar de bioscoop.
    Verder wacht ik tot de huiskamertechniek goed is doorontwikkeld en de prijzen door meer concurrentie zakken naar een meer betaalbaar niveau.

    • Martijn
      04 mei, 2010 om 18:25

      Beste Taco,
      Panasonic kiest ervoor om alleen de beste 3D kwaliteit te tonen, Full HD 3D. 2D naar 3D conversie levert een ‘matige’ 3D kwaliteit op en vervormt situaties en beelden snel. Om deze reden heeft Panasonic dit niet op de modellen zitten. Wel lees ik uit je reactie dat de Panasonic 3D modellen alleen 3D weer kunnen geven? Je kunt natuurlijk ook gewoon 2D materiaal en 2D TV uitzendingen bekijken. Je hoeft niet perse 3D te kijken. 2D naar 3D conversie houdt alleen in dat, wanneer je dit wilt, 2D materiaal omgezet kan worden naar 3D. Bij Panasonic heb je gewoon de keuze; 2D of 3D.

    • Taco
      06 mei, 2010 om 12:16

      Martijn, dank jewel voor de uitleg.
      Men kan dus met Panasonic een 3D tv kopen die ook 2D beelden door schakeling met de afstandsbediening met de hoogste kwaliteit kan bekijken.
      Ben tevreden met uw antwoord.

  8. T ten Bohmer
    11 april, 2010 om 11:24

    heeft de panasonic ook een optie dat je van 2D uitzendingen naar 3D kan overschakelen net als de Samsung,of werkt die alleen als je een 3d film of uitzending heb.

    • Martijn
      11 april, 2010 om 11:27

      De Panasonic 3D TV’s hebben geen 2D naar 3D conversie. Volgens Panasonic biedt dit geen realistische 3D ervaring en het merk wil alleen de hoogste kwaliteit 3D (Full HD 3D) weergeven op haar TV’s.